آموزش گام به گام نصب صندوق پران تندر۹۰

0

آموزش نصب درب بازکن برقی صندوق عقب (صندوق پران) تندر۹۰

فهرست مطالب

صندوق پران وسیله ای هست که به قفل صندوق عقب وصل میشه و بوسیله اهرمی کنار صندلی و یا کلید دزدگیر میتونید بدون سوییچ ماشین درب صندوق عقب رو باز کنید چون درب صندوق عقب تندر ۹۰ با سوییچ باز میشه و باید هر وقت خواستین درب رو باز کنید با کلید این کار رو بکنید که زیاد جالب نیست و اکثرا صندوق پران نصب میکنند

دو نوع صندوق پران میشه برا تندر نصب کرد یک نوع برقی هست که با یک پمپ کار میکنه که این پمپ هم می تونه به دزد گیر وصل بشه و از طریق اون عمل کنه و هم میشه به صورت مجزا از طریق یه دکمه عمل کنه.
یک نوع صندوق پران دیگ هم هست که همون طرح رومانی.سیستم این صندوق پران شبیه ۴۰۵ هستش که یه شاسی فشاری نصب میشه و به قفل مرکزی ماشین وصل میشه. این سیستم در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار بدون نصب قیمتشه.
برای گرفتن سیم برق جهت صندوق پران به این صورت عمل کنید.
شما برای این که پمپ درب صندوق عقب رو فعال کنی احتیاج به ولتاژ ۱۲ ولت مثبت دارید حالا فرقی نمیکنه که این ولتاژ رو از کجای ماشین تامین میکنی. اگر از زیر فرمان میخواهی که استفاده کنی وقتی درب زیر فرمان رو باز کنی دقیقا زیر دسته راهنما دو تا نرگی سوکت میبینی که یکی از انها داخل یک تو رفتگی هست که و آزاد هم هست اون ۱۲ ولت هست و دیگری که بیرون هست بدنه ماشین هست به وسیله لامپ میتونید این رو امتحان کنی.
ولی من خودم مستقیما از سر جعبه فیوز گرفتم. فیوزی که مربوط به چراغ سقفی هست …. (لطفا ادامه مطلب را بخوانید)

دوستانی که تمایل ندارند جایی از ماشین را سوراخ کرده و کلید بگذارند و اصلا قصد نصب کلید ندارند و یا می خواهند به دزدگیر وصل نمایند دقت کنند که معمولا اکثر دزدگیرهای تصویری قابلیت فرمان دادن به صندوق پران را دارا هستند و اگر قبلا دزدگیر نصب نموده اید , یک سیم بدون استفاده کنار کامپیوتر فرمان دهنده دزدگیر که معمولا زیر فرمان نصب می شود وجود دارد و باید از آن سیم استفاده نمایید.

به یک سیم ۴-۳ متری نیاز بوده و می توانید از طریق نوار لاستیکی رکاب را باز کرده و از طریق کانال باریکی که برای رد کردن دسته سیم ماشین استفاده می شود , سیم را تا انتهای ماشین ببرید. کفی صندلی عقب خودرو را باز کنید تا راحت تر سیم را به صندوق عقب هدایت کنید . اگر قصد دارید در آینده نمد انتهای صندوق را نصب نمایید, دقت نمایید از مسیری سیم را رد کنید که بعدا دچار دردسر نشوید..

حال که سیم به صندوق عقب رسیده , توصیه بنده به شما این است که حتی المقدور حفاظ , روکش یا شیلدی برای سیم در نظر بگیرید تا از آسیب دیدن احتمالی سیم در آینده و اتصال کوتاه به بنده جلوگیری شود. پیشنهاد بنده برای شما شلنگ آکواریوم می باشد که هم کلفتی مناسبی دارد و به اندازه مورد نیاز انعطاف پذیر هست. البته می توان از روکش سیم ترمز دوچرخه و موتور نیز استفاده نمود اما شلنگ آکواریوم در دسترس تر است.

ابتدا سیم مفتولی ار درون شلنگ آکواریوم رد کرده و بهعد از خارج شدن از سر دیگر شلنگ سر سیم را به آن بسته و سیم مفتولی را از درون شلنگ خارج نمایید. به دقت و با ارامی این کار را انجام دهید تا سیم وسط راه باز نشود می تواند برای روان شدن از مقداری روغن موتور استفاده نمایید

همواره دیده شده است که نصاب ها برای دردسر کمتر و راحتی بیشتر اقدام به بستن سیم به میله نگه دارنده درب صندوق می نمایند. که هم از زیبایی کار کم کی کند و هم امکان آسیب رسیدن به سیم در آینده بسیار زیاد است

از اولین سوراخهایی که بر روی میله نگه دارنده درب صندوق عقب موجود می باشد سیم مفتولی را رد کرده و برای رساندین سیم به محل نصب پمپ از وسط این میله نگه دارنده استفاده نمایید تا زیبایی کار دوچندان شود.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است میله نگه دارنده درب صندوق عقب دارای سوراخهایی است که می تواند سیم مفتولی را به صورت مرحله به مرحله و سوراح به سوراخ رد کرد تا رد کردن سیم به همراه روکش آن به سادگی از درون میله نگه رنده رد شود و به جایی گیر نکند و در نهایت از قسمت بالایی میله نگه دارنده که با فلش هم مشخص شده است خارج می شود.

بعد از رد شدن کامل سیم از درون میله نگه دارند, سیم مفتولی را از درون سوراخ رد کنید و از طریق سوراخهای بالایی درب هماند مرحله قبل سوراخ به سوراخ رد کنید تا بتوانید سیم را به محل بسته شدن پمپ برسانید تا هم درب صندوق شما بعد از باز شدن ظاهر زیبایی داشته باشد و هم سیم کمترین احتمال برخورد با جسم خارجی و خدایی نکرده پارگی سیم داشته باشد

خب در این مرحله میرسیم به مهم ترین قسمت کار و نصب پمپ. قبل از نصب توضیحاتی به شما میدم برای نصب بهتر و زیباتر. زمانی که میخواهید آپشنی را نصب نمایید به این دقت کنید که ممکن است قصد نصب کردن آپشنهای دیگری را هم در آینده داشته باشید. پس حتی المقدور عمل نصب باید جوری انجام پذیرد که در نصب دیگر آپشنها , مزاحمتی ایجاد ننماید. در ظاهر این نمونه نصبها مشکلی نداشته ولی در باطن هم نمای نازیبایی به درب صندوق عقب می بخشد و هم اگر قصد نصب نمدی درب صندوق را داشته باشید , مشکل ایجاد می نماید. و اما محل مناسب نصب پمپ, برای این منطور می تواند از لبه داخلی ورق درونی درب صندوق که در شکل زیر نشان داده شده است , استفاده نموده و همانطور که در شکل می بینید تنها دو سوارخ کوچک بر روی لبه ورق داخلی نیاز می باشد. دقت کنید که قبل از سوراخ کردن محل تقریبی قرار گرفتن پمپ را مشخص نموده به نحوی که به پمپ به راحتی عمل رفت و برگشت خود را انجام دهد و به جایی گیر نکند

سیم منفی پمپ را بوسیله بستهای مخصوص که در شکل زیر می بینید به بنده پیچ نمایید و سیم مثبت را به سیمی که از اتاق به سمت صندوق آوردید متصل نمایید و با چسب یرق خوب عایق کاری نمایید تا خدایی نکرده به بنده اتصالی نداشته باشد. پمپ را در جای خود سفت ننمایید تا بتواند برای نصب میله رابط , پمپ را مقداری عقب و جلو کنید.

بعد از نصب پمپ در جای خود نوبت به میله ای می رسد که پمپ را به قفل صندوق متصل می نماید و سبب باز شدن درب می شود. قبل از جا زدن میله پمپ را ۳-۲ باری امتحان نمایید تا از عملکرد صحیح پمپ مطمئن شوید. برای نصب میله باز کننده قفل صندوق بایستی میله را همانند شکل زیر به پشت میله قفل که با سویچ باز می شود انتقال دهید و پس از اطمینان از عملکرد صحیحی پمپ و جای مناسب میله سر میله را اندکی کج کنید تا به مرور زمان از جای خود خارج نشود . میتوانید از میله قفل صندوق الگو بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.