نحوه کددهی به ریموت فابریک خودروهای پژو ۴۰۵ ، سمند و پراید ۱۳۲

0

آموزش نحوه کددهی به ریموت فابریک خودروهای پژو ۴۰۵ ، سمند و پراید ۱۳۲

فهرست مطالب

 

آموزش نحوه کددهی به ریموت فابریک خودروهای پژو ۴۰۵ (دو دکمه و تک دکمه)، سمند و پراید ۱۳۲

با سلام به دوستانی که در این مدت کوتاه با استقبالی که از این وبلاگ داشته اند بنده را در ادامه راهی که در پیش گرفته ام مصمم تر نموده اند.

یکی از مواردی که مشتریان از ما می خواهند علاوه بر نصب و خدمات دزدگیر ، سرویس و ارایه خدمات به سیستم های قفل مرکزی فابریک خودروها است. با توجه به این قضیه بنده طریقه کددهی سه خودرو تولید داخل را خدمت عزیزان عرض می نمایم.

الف) پژو ۴۰۵ (دو دکمه): ابتدا قاب زیر فرمان را باز می کنیم سمت راست فرمان یک سینی پلاستیکی به رنگ مشکی وجود دارد که  سه عدد سوکت  به رنگ های قهوه ای توسی و مشکی به آن آویخته شده اند. دو عددپیچ این سینی را باز می کنیم و از جا در می آوریم . پشت این سینی یونیت قفل مرکزی  پژو با دو عدد پیچ چهار سو به سینی چسبیده است.ضامن های دو طرف یونیت را آزاد نموده برد اصلی یونیت را بیرون می آوریم.در قسمت پایین برد آی سی کنترلر وجود دارد در قسمت پایین این آی سی دو پد کوچک که نزدیک به هم بوده وفقط جای لحیم بوده وهیچ قطعه ای نصب نشده است را می توان مشاهده کرد.این دو پد را برای لحظه ای کوتاه اتصال کوتاه داده ورها میکنیم. آنگاه دکمه ریموت کنترل را چند بار فشار داده تا با چند صدای رله اتمام کددهی را بشنویم.ریموت کد گرفته ومیتوان از آن استفاده کرد.

ب)پژو تک دکمه: در قسمت وسط ماشین سمت جلو بغل چراغ سقفی یک پلاک سیاه رنگ وجود دارد به کمک لبه کارد از جا در می آوریم زیر این پلاک ۲ عدد پیچ وجود دارد آنها را باز کرده و کل صفحه پلاستیکی که شامل چراغ سقفی و بقیه قطعات می باشد را پایین می آوریم حال می توان گیرنده ریموت را که به یک سوکت ۵ سیمی متصل است مشاهده نمود برد داخل قاب مشکی رنگ را باید در بیاورید در قسمت پایین برد دو پد کنار هم وجود دارد که جای لحیم بوده و به جایی وصل نیست این پدها را یک لحظه اتصال داده و دکمه ریموت را فشار می دهیم تا سیستم کد بگیرد.

ج) سمند : برای کددهی ریموت سمند نیازی به باز کردن قاب زیر فرمان نیست چرا که یونیت قفل مرکزی سمند سمت چپ راننده پشت یک در ب قرار دارد که با دو عدد پیچ چهار سو بسته شده است. پیچ ها باز کرده  ویونیت قفل مرکزی  را  خارج میکنیم. سپس دو عدد پدی که داخل کیت گیرنده قرار دارد را برای لحظه ای اتصال کوتاه داده و رها میکنیم.آنگاه دکمه ریموت کنترل را چند بار فشار می دهیم تا با صدای چند چریپ رله اتمام کددهی را بشنویم.ریموتها اینک کد گرفته است.

د)پراید ۱۳۲ : یونیت قفل مرکزی پراید زیر قاب داشبورد و بالای پدال کلاچ قرار دارد. یونیت را که به صورت کشویی محکم شده از جای خود در می آوریم،ضامن های دو طرف یونیت را آزاد می کنیم تا برد اصلی یونیت را بتوانیم خارج کنیم. دقت کنید که هنگام در آوردن و جا زدن برد حسابی دقت کنید چرا که با کوچکترین فشار سر سیم های قسمت بالای برد می شکنند. در قسمت پایین برد دو عدد میله کوچک به عنوان جای جامپر وجود دارد این دو میله را یک لحظه به هم اتصال داده و پس از آن دکمه قفل ریموت را فشار دهید.با صدای چریپ و بسته شدن درها موفقیت آمیز بودن عملیات کددهی  اعلام می گردد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.