علائم خرابی سیبک فرمان چیست؟

0

سیبک چیست ؟

سیبک در واقع یک گوی فلزی است که یک بازوی مکانیکی به آن متصل است. این گوی فلزی داخل یک محفظه قرار دارد و با یک پوشش لاستیکی پوشانده شده است. حرکت دورانی ای که پیش تر راجع به آن توضیحاتی دادیم داخل این محفظه رخ می دهد. یعنی در واقع حرکت رفت و برگشتی قسمتی که در بالای بازوی متصل شده به گوی است، منجر به حرکت دورانی سیبک می گردد. از نظر عملکرد و بخش عملکرد، سیبک ماشین چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل کرده و منجر به گردش چرخ های خودرو می شود.

نحوه عملکرد سیبک

قیمت سیبک فرمان پژو 206 آموزش تعویض سیبک فرمان 206 تعویض سیبک فرمان رانا آموزش جلوبندی خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 سیستم تعلیق پژو 207 آموزش میزان فرمان چگونه میزان فرمان بزنیم سیبک فرمان چیست علائم خرابی سیبک فرمان

سیبک از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به چرخ متصل می شود. زمانی که فرمان خودرو در جهتی چرخانده می شود، سیبک حرکت فرمان را به چرخ ها منتقل کرده و منجر به گردش چرخ به سمت مورد نظر می گردد. از طرفی سیبک به نرم شدن خودرو نیز کمک میکند، بدین صورت که با حرکت های خود مقدار زیادی از ارتعاشاتی که از طریق دست اندازها و ناهمواری های جاده به چرخ وارد شده را گرفته و از انتقال آن به کابین خودرو جلوگیری می کند.

علائم خرابی سیبک :

فرسودگی زود به زود و اصطحلاک غیر عادی سیستم فرمان خودرو

مناسب نبودن عملکرد فرمان و فرمانپذیری خودرو

سایش غیر طبیعی لاستیک های جلویی خودرو

خلاصی زیاد از حد فرمان

انحراف خودرو از مسیر مستقیم و اصطلاحا صاف حرکت نکردن خودرو

لرزش فرمان هنگام رانندگی

صدای غیر عادی خودرو هنگام عبور از دست اندازها

کشیده شدن فرمان به یک سمت مخصوصا موقع دور زدن

عدم بازگشت فرمان به حالت اول پس از گردش فرمان

سفت شدن فرمان

با مشاهده این ایرادات به تعمیرکار مراجعه کنید تا با تعویض قطعه خراب مشکل برطرف شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.