شاسی بلند‌های مناسب خانم‌ ها کدام اند؟ + تصاویر

0

در چند سال اخیر به همراه داغ شدن بازار خودرو‌های شاسی بلند، بیشتر خانم‌ها به سمت این خودرو‌ها کشیده شده‌اند.

«اکثر خانم ها به خودروهای کوچک علاقه دارند و اصلا همین خودروهای کوچک شهری مناسب خانم هاست». این عبارت تصور عموم مردم از خرید خودرو برای خانم هاست، آن ها تصور می‌کنند که خانم‌ها حتما باید خودروهای کوچک سوار شوند و حتی علاقه‌ای به شاسی بلندها ندارند. اما باید بدانیم که خودروهای شاسی بلند انواع متعددی دارند و برخی از آن ها مناسب خانم ها و برخی برایشان نامناسب است.

خانم ها یکی از طرفداران پر و پا قرص خودروهای شاسی بلند هستند. خودروهایی که اغلب با عنوان خودروهای خانوادگی شناخته می‌شوند. خودروهایی که پس از تولید و افزایش فروششان در شهرهای بزرگ، علاوه بر آقایان، زیر پای خانم ها هم رفته  و در مواردی رقابت میان آن‌ها را در رانندگی پرهیجان کرده است. حال پرسش اینجاست که واقعا کدام خودروهای شاسی بلند مناسب خانم هاست و کدام یک چندان کارایی برای خانم ها ندارد؟ اینکه آیا هنگام خرید خودروهای شاسی بلند، مناسب بودن آن‌ها برای استفاده خانم‌ها و آقایان مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر؟

صنعت خودروسازی همانند سایر صنایع هر روزه به دنبال تولید هرچه بیشتر نیازمندی‌های جامعه است. حال این نیازمندی ها با تفکیک علاقمندی افراد نسبت به مدل خودروها باشد و یا رنگ خودروها، در هر صورت نیاز به تنوع دارد. اما پرسش اصلی اینجاست که  تامین نیاز خانم ها در انتخاب خودروهای شاسی بلند چگونه است و کدام خودروهای شاسی بلند محبوب دل خانم ها هستند؟

اخبار خودرو معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند مجله خودرو کارستان قیمت خودرو دنیای خودرو دانستنی های جالب خودرو مجله ماشین

تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده در سراسر دنیا، نشان می‌دهد که خانم‌ها بیشتر به خودروهای کوچک و هاچ بک‌های جمع و جور علاقه دارند. البته باید بگوییم که در میان لیست علاقه‌مندی‌های خانم‌ها، خودروهای شاسی بلند بزرگ و لوکسی نیز به چشم می‌خورند که هیچ وجه اشتراکی با دو مورد اولی ندارند، اما همچنان تعداد نسبتا قابل توجهی از بانوان به دنبال خرید آن‌ها برای خودشان هستند.

حتما شما هم شنیده‌اید که اکثر افراد معتقدند صنعت خودروسازی دنیایی مردانه است و خانم‌ها نقش چندانی در آن ندارند. همه می‌دانیم که “این گفته” دیگر قدیمی شده و درست نیست، چرا که این روزها، درصد بسیار بالایی از مشتریان صنعت خودروسازی و عرصه جهانی‌اش را بانوان تشکیل می‌دهند؛ کسانی که با انتخاب‌های خود نقش بزرگی در بازار خریداران بازی کرده و با سلیقه منحصر به فردشان در انتخاب خودرو، به راه و روش خودروسازان در طراحی نیز جهت می‌دهند.

ولوو XC40، محبوب دل خانم ها

Volvo XC40 یکی از آن شاسی بلندهای بازار جهانی است که با طراحی هوشمندانه و دلف ریبش، به راحتی خود را در دل مرد و زن جا می‌کند. فضای کابین این SUV خوش ترکیب بسیار گرم و دلنشین است و با تکنولوژی‌های بیشماری همراه می‌شود که همگی به صورت استاندارد تعبیه شده‌اند.

XC۴۰ در سال ۲۰۱۸ توانست بالاترین امتیاز ایمنی موسسه ایمنی یورو انکپ (Euro NCAP) را به خود اختصاص دهد. این شاسی بلند در آزمون‌های حفاظت از سرنشینان بزرگسال هنگام بروز تصادف، ۹۷ درصد موفق بود. اگر به دنبال خودرویی جذاب، بهینه و ایمن هستید، این ولوو برای شما ساخته شده است!

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

دلبری به سبک هیوندای توسان

توسان یکی از خودروهای شاسی بلند محبوب خانم‌ها در بازار امروز این صنعت است. تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر بانوان به شاسی بلندهای کره‌ای و آسیایی علاقه وافری دارند. Hyundai Tucson محبوب و معروف نیز یکی از همین موارد است. در واقع طیف زیادی از هواداران و مشتریان، شاسی بلندی مانند توسان را به دیگر محصولات بازار ترجیح می‌دهند، طیفی که متشکل از خریداران آقا و تعداد بیشماری خریدار خانم است. یکی از دلایلی که مشتریان به راحتی جذب توسان خوش ساخت می‌شوند، گارانتی طولانی مدت آن است که هم مدل‌های جدید همچون هیوندای توسان ۲۰۲۲ و هم مدل‌های دست دوم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کابین جادار این هیوندای از فضای داخلی یکی از اصلی‌ترین رقبایش، یعنی نیسان قشقایی، بزرگ‌تر بوده و در نتیجه برای طی کردن مسافت‌های طولانی و سفرهای جاده‌ای و خانوادگی بسیار مناسب است. از طرف دیگر، قابلیت ۴WD نیز به کنترل بهتر و رانندگی آسان‌تر با این شاسی بلند در جاده‌های سُر و خیس، کمک بسزایی می‌کند.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

ام و X4 کوپه، شاسی بلند لوکس برای خانم ها

حتما خانم‌ها پس از دیدن تصویر این بی ام و تعجب می‌کنند، چرا که بر خلاف نامش، شباهت چندانی به یک خودرو کوپه ندارد! این شاسی بلند زیبا برای آن دسته از بانوان محترمی مناسب است که می‌خواهند صاحب یک SUV پیشرفته، خوش قیافه و البته لاکچری و گران قیمت باشند.

هنگام رانندگی با بی ام و کوپه X4 (BMW X4 Coupe)  لوکس و شیک، احساس می‌کنید که پشت فرمان خودرویی اسپرت و پر سرعت نشسته اید. در نهایت این بی ام و قدرتمند و لوکس با ویژگی‌ها و فناوری‌هایی همراه می‌شود که آن را به یکی از ۱۰ شاسی بلند محبوب خانم‌ها، تبدیل می‌کند.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

تویوتا C-HR؛ شاسی بلند خوش رنگ و لعاب

طراحی تویوتا C-HR (Toyota C-HR) یکی از بارزترین و چشم‌گیرترین شاخصه‌های این خودرو آسیایی است که با فناوری‌های پیشرفته و امکانات گوناگونی همراه می‌شود. تنها کافیست یک بار پشت فرمان آن بنشینید تا ماهیت و طبیعت هیجان انگیز و در عین حال خشمگینش را با جان و دل درک کنید.

این SUV بهینه به ویژگی‌هایی همچون سیستم ایمنی مخصوص تویوتا، یک سیستم صوتی فوق قوی، گوگل کارپلی (Google CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) است. تقریبا می‌توان گفت که همه خانم‌ها در همه سنین، حداقل یک بار فکر خرید این تویوتا جذاب را از سر می‌گذرانند.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

کیا سول؛ انتخاب اکثر بانوان از سال ۲۰۰۸ تا به امروز

همه می‌دانند که کمپانی محبوب کیا به طراحی و تولید شاسی بلند‌هایی شگفت انگیز، خوش قیافه و با کیفیت معروف است، در نتیجه Kia Soul دوست داشتنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از نمایشگاه خودرو پاریس سال ۲۰۰۸ تا امروز، این SUV همواره در بین خودرو‌های شاسی بلند مورد علاقه خانم‌ها، باقی مانده است.

نسل سوم کیا سول که محصولی الکتریکی است و در نقاط مختلف دنیا با نام سول EV و SK3 نیز شناخته می‌شود، حدودا پنج سال پیش رونمایی و بالاخره سال میلادی گذشته، وارد بازار شد.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

جک S3، شاسی بلند زنانه

جک S3 جدیدترین محصول برند چینی JAC در ایران است که در کارخانه کرمان موتور تولید و مونتاژ می‌شود. این کراس اوور در سال ۱۳۹۶ به مشتریان ایرانی معرفی شد و با ظاهر عجیب اما جذابش توانست نظر خریداران، به خصوص خانم‌ها را به خود جلب کند. کروز کنترل، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی در کنار جعبه دنده CVT به رانندگی راحت‌تر با این شاسی بلند جمع و جور کمک می‌کند و سنسور عقب و دوربین عقب هم از آپشن‌های ایمنی جک S3 است. این کراس اوور چینی با قیمت مناسبش می‌تواند خودرو خوبی برای شما باشد.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

خانم ها می‌پسندند: پژو ۲۰۰۸، شاسی بلند یا کراس اوور؟

پژو ۲۰۰۸ را باید جدیدترین و البته آخرین محصول خودروساز فرانسوی در ایران دانست. تولید این کراس اوور بعد از امضای برجام در ایران شروع شد و با داشتن ظاهری جذاب و به‌روز توانست به یکی از محبوب‌ترین خودروها تبدیل شود. هر چند تولیدش با مشکلاتی همراه بود.

ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای سطح ایمنی این خودرو را افزایش می‌دهند. شتاب و سرعت بالا، فرمان‌پذیری درست، کمک فنرهای نرم‌تر، کابین جادار و مصرف سوخت اقتصادی باعث شده تا پژو ۲۰۰۸ به خودروی مناسب خانم‌ها برای سفرهای شهری تبدیل شود.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

رنو کپچر؛ یک انتخاب جمع و جور

رنو کپچر شاسی بلند جمع و جوری است که به سرعت می‌تواند نظرها را به خود جلب کند. این خودرو فرانسوی مناسب خانم‌هایی است که می‌خواهند یک خودرو زیبا، جمع و جور و کم‌مصرف داشته باشند.

نویگیشن، سنسور و دوربین عقب، کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، ایربگ جانبی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای از آپشن‌های رنو کپچر است. این کراس اوور یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه فقط به ۵.۹ لیتر بنزین نیاز دارد. مدل ۲۰۱۷، آخرین مدلی است که به بازار ایران وارد شده و می‌توان خریداری کرد.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

سانگ یانگ تیوولی؛ پشتیبانی از زبان فارسی

سانگ یانگ تیوولی دیگر خودرویی است که می‌تواند نظر رانندگان خانم را جلب کند. طراحی بدنه خوب، کابین جادار و آپشن‌ها و امکانات متعدد از مزیت‌های این شاسی بلند کره‌ای است. نمایشگر ۹ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید و زبان فارسی، شیب‌سنج (کنترل سرعت در سرازیری)، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور جلو و عقب، سنسور باران از آپشن‌های این شاسی بلند کوچک است. ایربگ جلو به همراه کیسه هوای جانبی و پرده‌ای به حفظ ایمنی سرنشینان کمک می‌کند. خانم‌هایی که شاسی بلند جادار با آپشن‌های رفاهی و ایمنی مناسب می‌خواهند تیوولی پیشنهاد مناسبی است.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

نیسان جوک؛ ایمنی بالا برای خانم ها

نیسان جوک کراس اووری با ظاهری عجیب که با همین طراحی و البته ایمنی بالا توانسته مد نظر خانم‌ها قرار بگیرد. این خودرو در سه تیپ اسکای‌پک، پلاتینیوم و اسپرت در بازار ایران موجود است. این شاسی بلند جمع و جور ژاپنی به سه دوربین عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه مجهز است و ۶ ایربگ از راننده و سرنشین جلو محافظت می‌کند. رادار نقطه کور و تغییر لاین هم جلوی برخورد با خودروهای دیگر را می‌گیرد. اگر خودرویی متفاوت‌تر و ایمن‌تر از بقیه ماشین‌ها می‌خواهید، نیسان جوک انتظارات را برآورده می‌کند.

شاسی بلندهای مناسب خانم ها کدام اند؟

منبع: khodro45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.