مقایسه خودرو دنا با دنا پلاس +قیمت وتغییرات

0

تفاوت خودروی زیبای دنا پلاس با دنا معمولی

فهرست مطالب

دنا با دنا پلاس چه تفاوتی دارد؟http://cdn01.zoomit.ir/2017/1/e16868d9-d312-483c-bbae-d4b6c1052478.JPG

دنا پلاس خودروی جدیدی است که ایران خودرو به‌تازگی آن را معرفی کرده است. دنا پلاس با دنا چه تفاوتی دارد؟

دنا پلاس هفته‌‌ی پیش هم‌زمان با پژو ۲۰۷ صندوقدار به نمایش گذاشته شد. پس از ۵ سال از ورود دنا به بازار خودرو، ایران خودرو تصمیم گرفت که دنا پلاس را به بازار بفرستد. البته ایران خودرو به ‌غیر از دنا پلاس قصد دارد تا یکی دوسال آینده خودروهای دنا اتوماتیک و دنا توربوشارژ را به بازار ارائه دهد.

بدین‌ترتیب دناپلاس نه جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک دارد و نه از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند. در اصل دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا نداشته است و بیشتر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو است.

تفاوت دنا و دنا پلاس

اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس بدون روشن کردن این خودرو ظاهر می‌شود، سانروف آن است. دنا پلاس اولین خودروی ملی است که به‌صورت پیش‌فرض سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب دارد. می‌توان انتظار داشت این روند در خودروهای جدید ایران خودرو ادامه یابد و آپشن‌هایی چون سانروف و دوربین دنده‌ عقب به‌صورت پیش‌فرض روی دیگر محصولات تولیدی جدید عرضه شود.

تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی دید روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از برندهای درجه‌ یک جهانی چون بنز و بی‌ام‌و، چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.

مشخصات فنی یکسان دنا و دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو۴ است.

دنا و دنا پلاس با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیمایند. مصرف سوخت این دو خودروی ترکیبی تولید ایران خودرو ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

قیمت دنا و دناپلاس

دنا به صورت صفر (دسته اول) در حال حاضر در کارخانه و نمایندگی‌های ایران‌خودرو با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت دنا پلاس صفر نیز قرار است در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۴۹ میلیون تومان باشد.

تصاویر دنا معمولی

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

دنا/dena

تصاویر دنا پلاس جدید

دنا پلاس/dena plus

دنا پلاس/dena plus

دنا پلاس/dena plus

دنا پلاس/dena plus

دنا پلاس/dena plus

منبع :زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.