مشکلات مغازه لوازم یدکی چیست؟

2

افراد بی تجربه مغازه قطعات یدکی خودرو دایر نکنند!

فهرست مطالب

عضو هیات مدیره انجمن قطعات یدکی خودرو تهران می گوید از تمام افرادی که خواهان دایر کردن مغازه ای در حوزه فروش قطعات یدکی خودرو هستند امتحان گرفته می شود.

غلامحسن حمزه در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه موضوعی که موجب گلایه خود ما از این صنف شده، این است که بسیاری از افرادی که وارد بازار کار در حوزه قطعات یدکی شده اند کمترین تجربه ای در این خصوص ندارند؛ شاید به همین علت باشد که حجم اجناس تقلبی و بی کیفیت در بازار قطعات یدکی زیاد شده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: پیش از این قانونی وجود داشت که اگر کسی می خواهد مجوز اتحادیه را بگیرد باید به طور حتم چند سال در این حوزه کاگری کرده باشد اما متاسفانه این قانون لغو شده است و شاهد این هستیم که افزاد بی تجربه وارد این شغل می شوند مه اطلاعات چندانی از قطعات خودرو ندارند.


حمزه بیان کرد: اکنون اگر کسی بخواهد مجوز کسب اتحادبه را بگیرد باید به طور حتم در کلاس های آموزشی این اتحادیه شرکت کند البته طمان این دوره ها در مجموع و به صورت فشرده ۲۰۰ دقیقه است که به نظر می رسد باید زمان بیشتری برای امورش لحاظ شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو بیان کرد: بعد از این دوره آموزشی که اجباری است یک آزمون برگزار می شود و قدر مسلم اگر کسی در آزمون نمره لازم را کسب نکند به طور حتم نمی تواند مجوز اتحادیه را به دست آورد.


وی در پایان ابراز کرد: فعلا تنها کاری که می توان انجام داد تا قطعات بی کیفیت و غیر اصلی وارد بازار لوازم یدکی نشوند آموزش و آزمون است گرچه اگر مغازه داری بخواهد از سلامت یک قطعه مطمئن شود با مرجعه به اتحادیه می تواند از کارشناسان خبره و با تجربه بهره مند شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام.نوشته شده که با بی تجربه بودن فروشنده لوازم یدکی اجناس تقلبی زیاد شده .اخه چه ربطی داره فروشنده اجناسشو ممکنه از مراکز مختلف و فروشگاه های مختلف تهیه کنه و تو بازار هم همه نوع لوازمی وجود داره از درجه یک تا درجه ده و غیره حالا اگه فروشنده مهارت نداشته باشه مگه جلو تولید اجناس آشغال و درجه ده گرفته میشه .نه آقا جان رسیدگی به کنترل کیفی کالا دست دولت و مخصوصا مسئولین اتحادیه ها میباشد و میبایست توسط آنها و بوسیله کارشناسان مربوطه و بازرسی های درست و رفتن به مراکز تولیدی و همچنین کنترل واردات این کار انجام بشه.چه ربطی به فروشنده داره تولید اجناس بی کیفیت‌.وقتی یه مدیر نظرش اینه چطوری میخوام کارها درست بشه.

    1. فتح اله زاده می گوید

      برای مهارشدن فروش کالای بی کیفیت میتونم پیشنهاد بدم که هر فروشگاهی را ملزم کنند که کالای خود را با بسته بندی یا برند خودش بفروشد. بنابراین اگر جنس تقلبی دست به دست شود مبدا مشخص و اگر از برند و نشان بسته بندی کسی هم سوء استفاده بشه قابل ردیابی و اثبات هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.