گزارشی از عجیب ترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو

0

گزارشی از عجیب ترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو

$node->field_news_cover_image['und'][0]['alt']; ?>

هر اسمی که دوست دارید روی آن‌ها بگذارید، دیوانه، عجیب و غریب، غیر عادی یا خلاقانه! هر چیزی که باشند، این خودروها قطعاً بیشترین توجه را در هر نمایشگاه خودرویی به خود جلب می‌کنند. در اینجا لیستی از عجیب و غریب‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال توکیو را برای شما آورده‌ایم.

تویوتا آلفارد هرکول

کانسپت آلفارد هرکول تویوتا

 مدل تولیدی لوکس تویوتا آلفارد که اکنون در بازارهای جهانی مختلف به فروش می‌رسد خود به اندازهٔ کافی ظاهری عجیب و غریب دارد. حال مهندسان و طراحان تویوتا با طراحی دوبارهٔ آن آلفارد هرکول را عجیب و غریب‌تر و حتی لوکس‌تر از مدل فعلی خود کرده‌اند. در داخل خودرو صندلی‌های زیبای سفید رنگ و در قسمت عقب آن بخشی مختص قرار دادن نوشیدنی‌های مختلف را می‌توانید ببینید.

دایهاتسو دی بِیس

دایهاتسو دی بیس

 خودروی کانسپت دایهاتسو دی بِیس چیزی بیشتر از یک خودروی کامپکت کوچک با ظاهری عجیب و غریب است. گفته می‌شود دی بیس تصویری از نسل آیندهٔ مدل‌های کامپکت شرکت دایهاتسو را نشان می‌دهد. نور پردازی‌های آبی رنگ خارجی مکمل داشبورد آبی این خودروی دوست داشتنی می‌باشند.

دایهاتسو نوریوری

دایهاتسو نوریوری

 دایهاتسو از این مدل کانسپت خود با عنوان “وسیلهٔ نقلیه چند منظورهٔ آیندهٔ نزدیک” یاد می‌کند. البته این شرکت دلایل خوبی نیز برای این ادعای خود دارد، می‌توان گفت کانسپت نوریوری در حال حاظر کوچک‌ترین وسیلهٔ نقلیهٔ جهان است که به راحتی می‌توان به داخل آن رفت و آمد کرد. ارتفاع بسیار کم محل ورود و خروج سرنشینان، سوار شدن به این خودروی عجیب و غریب را بسیار راحت می‌کند. وجود یک رمپ جمع شونده نیز در محل سوار شدن به این امر کمک شایانی می‌نماید. دو درب دسترسی این خودرو همانند درب‌های یک اتوبوس باز و بسته می‌شوند.

تویوتا اف سی وی پلاس

تویوتا اف سی وی پلاس

 اف سی وی پلاس فقط یک خودروی کانسپت که از سوخت فشردهٔ هیدروژنی استفاده می‌کند نیست. تویوتا اف سی وی پلاس مجهز به یک مجموعه سلول‌های سوختی است که از آن می‌توان برای تولید برق مورد نیاز مدار داخلی خودرو استفاده کرد، همین امر تویوتا اف سی وی پلاس را از فقط یک خودروی دوست دار محیط زیست به یک خودروی تولید کنندهٔ انرژی نیز تبدیل می‌کند. در داخل کابین خودرو، اف سی وی پلاس از یک طراحی داخلی فوق العاده ساده و بدون داشبورد بهره می‌برد.

سوزوکی مایتی دِک

سوزوکی مایتی دک

 آیا مدل‌های پیکاپ آینده شبیه این خودروی کانسپت خواهند بود؟ کانسپت مایتی دِک سوزوکی فقط یک مینی پیکاپ نیست، سقف آن باز و بسته می‌شود و یک فضای مخصوص بار در قسمت عقب آن موجود است که می‌توان موقعیت قرارگیری آن را به منظور استفاده‌های مختلف تغییر داد. سوزوکی آن را یک کانسپت داخل و خارج شهری می‌نامد، یا به عبارتی دیگر، یک تناقض بسیار بزرگ! اندازهٔ کوچک آن برای استفاده در داخل شهر بسیار مناسب است و این در حالی است که‌تریم چوبی داخل و خارج آن به این خودروی کانسپت حس و حالی روستایی می‌دهد.

سوزوکی اِیر ترایزِر

سوزوکی ایر ترایزر

 آیا از چهرهٔ تکراری مینی ون‌های قدیمی خسته شده‌اید؟ خوب سوزوکی با طراحی و رونمایی از مینی ون عجیب و غریب خود در نمایشگاه خودروی توکیو می‌توان گفت تعریفی جدید از یک مینی ون ارائه کرده است. همانند تمامی مینی ون‌ها این مدل کانسپت نیز از سه ردیف صندلی برخوردار است، و ما هم هنوز نمی‌دانیم این خودروی کوچک چگونه می‌تواند این همه سرنشین در داخل خود جا دهد! کانسپت اِیر ترایزِر همچنین مجهز به یک نمایشگر بزرگ و بسیاری از امکانات مولتی مدیا می‌باشد تا همواره سرنشینان خود را خوشحال نگه دارد.

هوندا واندِر استند

هوندا واندر استند

 این کانسپت واقعاً عجیب و غریب هوندا مجهز به تکنولوژی‌های رانندگی خودکاری مانند سیستم رانندگی Omni Traction هوندا می‌باشد که آزادی حرکت در تمام جهات همانند راه رفتن انسان را به این خودرو می‌دهد. در داخل کابین خودرو، فضای کافی برای نشستن دو سرنشین وجود دارد. اطلاعات خودرو بر روی یک صفحهٔ نمایش بزرگ که در طول خودرو قرار گرفته است نمایش داده می‌شود.

 نیسان Teatro for Dayz

نیسان Teatro for Dayz

 این خودروی کانسپت که تا حدودی یادآور کانسپت Vii تویوتا می‌باشد، بیشتر به درد آن دسته از جوانانی می‌خورد که به تکنولوژی بیش از رانندگی علاقه دارند. تمامی سطوح سفیدی که در طراحی داخلی خودرو دیده می‌شود در واقع سطحی برای انعکاس تصاویر مختلف بوده و بدین ترتیب درب‌ها، داشبورد و صندلی‌های می‌توانند تصاویر متفاوتی را برای سرنشینان خود به نمایش بگذراند. در حالی که در حال رانندگی با این خودروی کانسپت هستید، تمامی اطلاعات مربوط به خودرو در کنار نقشه و سایر موارد بر روی سطوح ذکر شده نمایش داده می‌شوند، و هنگامی که خودرو پارک می‌شود، اطلاعات ذکر شده مخفی می‌شوند و صفحهٔ نمایش بزرگی را در اختیار نسلی قرار می‌دهند که عاشق ارتباطات هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.