۵ دلیلی که باتری خودرو خالی می شود

3

۵ دلیلی که باتری خودرو خالی می شود

متوجه شدن دلیل خالی شدن باتری می تواند سخت باشد. باتری قدیمی یا دینام بد می تواند مشکل باتری به وجود آورد و باعث خالی شدن آن شود.
تصویر ۵ دلیلی که باتری خودرو خالی می شود

تصور کنید که عجله دارید و می خواهید زودتر به محل کارتان برسید، به سمت خودرو می روید، اما متوجه می شوید که روشن نمی شود. چراغهای جلو کم نور هستند و خودرو روشن نمی شود. در این هنگام شما متوجه می شوید باتری ماشین خالی شده است، اما چه چیزی باعث این مشکل شده است؟ در ادامه ی این متن ۵ دلیل عمده ی خالی شدن باتری را بیان خواهیم کرد.

١-خطای انسانی

نتیجه تصویری برای ۵ دلیلی که باتری خودرو خالی می شود

شما تا به حال حداقل یکبار این کار را انجام داده اید، از سر کار به خانه می آیید، زمانی که خودرو را پارک می کنید فراموش می کنید چراغ ها را خاموش کنید یا حداقل اینکه آنها را کامل خاموش نمی کنید. در طول مدت شب باتری خودروی شما خالی می شود و صبح خودروی شما روشن نخواهد شد. بسیاری از خودروهای جدید در چنین شرایطی مجهز به سیستم هشدار هستند و به شما اعلام می کنند که چراغ ها روشن هستند.

‏٢- مصرف باتری زمانی که خودرو خاموش است

‏این حالت زمانی رخ می دهد که وسیله ی نقلیه خاموش است، اما بعضی قطعات در خودروی شما همچنان کار می کنند و برق مصرف می کنند. این اتفاق گاها عادی هستند، مانند مصرف انرژی توسط ساعت خودرو و آژیر سیستم امنیتی، باتری در هر حالتی انرژی و برق مورد نیاز آنها را تأمین می کند. اما، اگر مشکل برقی وجود داشته باشد، این وضعیت می تواند بیش از اندازه حالت عادی باتری مصرف کند و باتری را خالی کند.

٣- بد شارژ شدن

اگر سیستم شارژ باتری خودرو به خوبی کار نمی کند، باتری خودروی شما حتی زمانی که در حال رانندگی هستید می تواند خالی شود. در بیشتر خودروها، دینام برق مورد نیاز چراغ ها، سیستم صوتی و بسیاری از سیستم های دیگر را تأمین می کند، که اگر مشکل شارژ شدن باتری وجود داشته باشد، می تواند خالی شدن باتری را بدتر کند و در آخر شما کنار جاده متوقف می شوید. یک مکانیک ماهر می تواند مشکل را تشخیص دهد.

۴-خراب بودن دیود دینام

نتیجه تصویری برای ۵ دلیلی که باتری خودرو خالی می شود

دینام خودرو وظیفه ی شارژ مجدد باتری و برق رسانی به سیستم های برقی مختلف خودرو را دارد. اگر دینام خودرو دارای دیود معیوبی باشد می تواند باعث خالی شدن باتری خودرو شما شود. یک دیود بد می تواند سیستم برقی خودرو را حتی وقتی که خودرو خاموش است شارژ کند در نتیجه زمانی که می خواهید خودرو را روشن کنید، روشن نمی شود.

۵- قدیمی بودن باتری

تصویر مرتبط

اگر باتری خودروی شما قدیمی است، ممکن است کامل شارژ نشود. اگر خودروی شما به کرات بد روشن می شود، امکان این وجود دارد که باتری خودروی شما فرسوده شده باشد. شما باید به طور عادی باتری خودرو را هر ۴-۵ سال یکبار تعویض کنید. اگر خودروی شما روشن نمی شود و باتری خودرو قدیمی است، تعویض باتری اولین کاری است که باید انجام دهید.

باتری خودروی که مرتب خالی می شود بسیار آزار دهنده است و فهمیدن علت این مشکل می تواند سخت باشد. با فرض اینکه دلیل خالی شدن باتری خطای انسانی نباشد، شما احتیاج به یک تعمیرکار خبره دارید تا بتواند مشکل سیستم برقی خودرو را تشخیص دهد و تعیین کند که این مشکل مربوط به باتری خودرو است یا چیز دیگری در سیستم برق خودرو مشکل دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. بهرام می گوید

    سلام چراغ صفحه ی پخش همیشه روشنه ایا به روی باتری اتمی اسر بد میگذاره

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله

  2. بهرام می گوید

    چراغ صفحه پخش همیشه روشنه ایا به روی باطری اتومی اصر منفی میداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.