پژو ۳۰۸ SW استیشن ۲۰۲۲ رونمایی شد

0

با توجه به اینکه همه مشتریان هم تمایل به خرید خودروهای کراس اوور و اسیووی ندارند، بسیاری از خودروسازان به خصوص در اروپا هنوز به سگمنت خودروهای سواری به خصوص استیشن ها وفادار مانده اند. پژو یکی از این خودروسازان بوده و روز گذشته نسل جدید ۳۰۸ SW استیشن را رونمایی کرد تا به جنگ امپراتوری فولکس واگن در این سگمنت یعنی سئات لئون اسپورت تورر، اشکودا اکتاویا کمبی و فولکس واگن گلف واریانت برود.

پژو ۳۰۸ استیشن بی شک یکی از زیباترین خودروهای استیشن موجود در اروپاست که طراحی جذاب و گیرای نسخه هاچبک با کمترین تغییر درون این مدل استیشن نیز دیده می شود و تنها تفاوت اصلی مربوط به سقف کشیده تر و کاربردی تر شدن این خودرو به دلیل رشد فضای داخلی است. البته باید گلایه خود را نسبت به خروجی های اگزوز مصنوعی عقب ابراز کنیم، ولی متاسفانه چنین المان های مصنوعی امروزه در طراحی خودرو ترند شده اند که امیدواریم هرچه زودتر از یاد طراحان بروند.

امکانات پژو 308 قیمت پژو 308 مشخصات پژو ۳۰۸ معایب پژو 308 ثبت نام پژو ۳۰۸ محصولات جدید پژو سهام شرکت پژو معرفی خودرو مجله خودرو

فضای بار و ابعاد

پژو ۳۰۸ SW یک خودروی استیشن بوده و فضای بار در این خودرو مهم ترین چیز است. فضای بار پژو ۳۰۸ استیشن از ۴۱۲ لیتر در نمونه هاچبک به ۶۰۸ لیتر افزایش یافته که باز هم نسبت به رقبای خود زیر چتر فولکس واگن کمتر است. اگر این میزان فضای بار برایتان کافی نبود، می توانید صندلی های ردیف دوم را به صورت ۴۰/۲۰/۴۰ تا کنید تا سطحی صاف و گسترده به حجم ۱۶۳۴ لیتر برای بارگیری در اختیار داشته باشید و می توانید اشیایی با طول بیشتر از ۱.۸۵ متر را در این خودرو قرار دهید.

نسل جدید پژو ۳۰۸ استیشن در مقایسه با نسل فعلی ۶ سانتی متر کشیده تر شده و ارتفاع آن نیز ۲۰ میلی متر کاهش یافته است. عرض اکسل های جلو و عقب این خودرو نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده، ولی شیشه جلو مقداری حالت افقی تری پیدا کرده تا چهره این خودرو خشن تر و اسپرت تر به نظر برسد.

نسخه استیشن پژو ۳۰۸ در مقایسه با نمونه هاچبک ۲۱ سانتی متر اوورهنگ کشیده تری در قسمت عقب دارد تا فضای بار بزرگتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. درب بار این خودرو هم به صورت الکترونیکی و بدون دخالت دست قابلیت باز شدن دارد و درون آن یک خروجی برق ۱۲ ولت، قلاب برای نگه داشتن کیسه، چراغ روشنایی LED و دو محفظه نگهداری اشیا تعبیه شده است.

امکانات پژو 308 قیمت پژو 308 مشخصات پژو ۳۰۸ معایب پژو 308 ثبت نام پژو ۳۰۸ محصولات جدید پژو سهام شرکت پژو معرفی خودرو مجله خودرو

به جز طول بیشتر و فضای بار بزرگتر، دیگر تفاوتی میان نسخه استیشن و پژو ۳۰۸ هاچبکی که چند ماه پیش رونمایی شده بود، وجود ندارد. این خودرو در مجهزترین نسخه به چراغ های LED ماتریکس و در نسخه های پایه چراغ هایی تمام LED، رینگ هایی با سایز ۱۶ تا ۱۸ اینچ و دو نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی درون کابین مجهز شده است. کابین بسیار مدرن با طراحی فضایی این خودرو باعث شده پژو ۳۰۸ استیشن در مقایسه با رقبایی همچون رنو مگان استیشن یک سر و گردن بالاتر باشد.

مشخصات فنی پژو ۳۰۸ استیشن

همانند نسخه هاچبک، مدل استیشن پژو ۳۰۸ هم روی پلتفرم EMP2 توسعه یافته و دارای دو پیشرانه پلاگین هیبریدی است. هر دو سیستم پلاگین هیبریدی دارای یک موتور الکتریکی با ۱۰۸ اسب بخار قدرت، پک باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند. تفاوت آنها در پیشرانه درونسوز نصب شده بوده که در یکی قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار و در نسخه قدرتمندتر قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت است. بیشینه قدرت ترکیبی پژو ۳۰۸ پلاگین هیبریدی هم ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار گزارش شده است. این خودرو در حالت شارژ کامل باتری ها قادر است مسافتی معادل ۶۰ کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کند.

امکانات پژو 308 قیمت پژو 308 مشخصات پژو ۳۰۸ معایب پژو 308 ثبت نام پژو ۳۰۸ محصولات جدید پژو سهام شرکت پژو معرفی خودرو مجله خودرو

همچنین یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار هم برای پژو ۳۰۸ قابل سفارش بوده که با گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد یا هشت سرعته اتوماتیک به صورت آپشنال کوپل می شود. همچنین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و همان گیربکس ها نیز برای ۳۰۸ قابل سفارش است. پژو اظهار کرده که قصد تولید نسخه تمام الکتریکی هم برای ۳۰۸ دارد.

در حالی که نسخه هاچبک پژو ۳۰۸ هم اکنون وارد بازارهای جهانی شده، نسخه استیشن این خودرو قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.