عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷
خانه » دانستنیها » علت خام سوزی بنزین از زبان کارشناسان
علت خام سوزی بنزین از زبان کارشناسان

علت خام سوزی بنزین از زبان کارشناسان

 دلیل اصلی بوی بد بنزین در خودرو به گفته ماشین دارن ومکانیک ها

نتیجه تصویری برای علت خام سوزی بنزین

چندتا دلیل میتونه داشته باشه :
۱- از خود کاتالیزور کا اگه کیلومتر کارکرد بالای ۱۵۰ هست بهتر تعویض بشه
۲- سنسور اکسیژن :
اگه این سنسور کثیف بشه یکم دیر خودشو گرم میکنه ،پس همین تاخیر سبب میشه کاتالیزور دیرتر گرم بشه (کاتالیزور در یک دمای خاصی کار خودشو درست انجام میده کمتر از اون عملکردی نداره و بیشتر از باعث تخریب زود رس میشه).
البته این درمواقعیه که وقتی ماشین سرده.
۳- اینکه کلا نیاز به یک سرویس های مثل شمع ، فیلتر هوا، دریچه گاز و……. دارید.

بوی بد اگزوز از کاتالیست کانورتر اگزوز هم می تونه باشه و چند علت دیگه و خرابی اکسیژن سنسور که مصرف بالا رو هم خواهد داشت و درستکار نکردن سنسور دمای اب اگه زیمنس باشه این علت بیشتر میتونه باشه البته اگه عوضش کنی حتما مارک درستشو بخر چون من چند مورد دیدم که پس از تعویض درست نشده به خاطر ریمارک بودن سنسور

عوامل خام سوزی در موتور های کاربراتوری به ترتیب اهمیت و شایع بودنشان:

نتیجه تصویری برای علت خام سوزی بنزین
۱-بالا بودن سطح مایع بنزین در پیاله ی کاربراتور
۲-بیش از حد باز بودن پیچ تنظیم سوخت دور آرام(به اشتباه همون پیچ هوا)
۳-بیش از سایز استاندارد بودن ژیگلور ارسال سوخت اصلی
۴-بیش از سایز استاندارد بودن ژیگلور دور آرام
۵-گرفتگیه منفذ ورودی هوا ی ژیگلور دور آرام.
۶-شل بودن درپوش ژیگلور دور آرام
۷-سوختن یا پارگیه واشر نیم تنه ی پایین کاربراتور (شایع در پاترول)
۸- باز ماندن دریچه دوم سوخت
۹-تا آخر بسته نشدن ژیگلور دور آرام
۱۰-عدم کارد صحیح سیستم ساسات در کاربراتور های ساسات اتوماتیک
۱۱-مرطوب شدن بیش ازحد هوا از آب یا روغن(مخصوص موتور هایی که روغن سوزی دارند)
۱۲-عدو وجود ساچمه در کف استوانه (گاید )تلمبه ی کمکی و گاید نازل سوخت تلمبه
۱۳-ترک داشتن یا کربونیزه شدن شمع ها.
۱۴-نشتی از سوپاپ های بنزین.
دوستان توجه داشته باشند که این اشکالات نام برده برای مواقعی است که سایر ارگان های موتور در شرایط متعارفی(تعریفشده) باشندمانند تایم،ظرفیع باطری،کویل، وحتی خود راننده

۱- الف:تنظیم نبودن شناور که باید طوری آن را تنظیم کنید که بنزین تا مقدار دو سوم از پیاله را اشغال کند
ب:بالا بودن فشار پمپ بنزین در پمپ های برقی کمتر پیش میآید .بررسی کنید تا مسیر برگشت بنزین به
باک مسدود نباشد .در غیر این صورت یک صافی اضافه به مدار وصل کنید یا پمپ بنزین(مکانیکی) را از بدنه سیلندر
موتر با گذاشتن واشر دور کنید.
ج:بی کیفیت بودن سوزن شناور یا خورده گی سوزن و نشیمنگاهش راه حل ،تعویض. هشدار: هنگام سرویس کاربراتور یا تعویض لوازم برای موتور ۶ سیلندر پاترول از تعویض سوزن شناور آن به شدت پرهیز کنید (البته اگر یک “آماتوری” مثل من قبلأ عوضش نکرده باشد)

۲-پیچ تنظیم سوخت دور آرام (همان پیچ هوا)را به آرامی ببندید تا جایی که موتور خاموش شود سپس به اندازه ی نیاز موتور باز کنید اگر موتور خاموش نشد اشکالی در سیستم است.
اشکالات:خراب بودن سوزن مدار قدرت. خوب بسته نشده بودن ژیگلور دور آرام سر جای خودش.مسدود بودن مسیر خلأ برای فرمان دادن به سوپاپ قدرت که باید بررسی و تعمیر یا تعویض شوند.

۳-انتخاب ژیگلور با سایز مناسب

۴-انتخاب ژیگلور دور آرام با سایز مناسب

۵-روی درب کاربراتور های مختلف یک مسیر برای عبور هوا برای ترکیب شدن با بنزین در دور آرام وجود دارد که معمولأ در سرویس ها از چشم تعمیرکاران دور میماند آن مسیر را کشف و سرویس کنید

۶-۷-۹-اگر درپوش روی ژیگلور دور آرام شل باشد یا خود ژیگلور به دلیل خراب بودن رزوه ها سر جایش به درستی ننشیند نیز خام سوزی دز حالت در جا کار کردن مو تور اتفاق میافتد نیم تنه کاربراتور بررسی کنید اگر واشر از لای بدنه بیرون زده باشد اقدام به تعویض آن بکنید.

۸-به دلیل گیرپاچ بودن میل و پولک دهانه ی دوم ارسال سوخت یا ضعیف بودن فنر برگشت آن گاهی اوقات دریچه بعد از پایین آمدن دور موتور به جای اولش برنمیگردد.سرویس روغن کاری،تقویت فنر

۱۰-کاربراتور هایی که با “بیمتال ” های برقی یا با دمای آب کار میکنند اگر راه آب مسدود شده باشد یا مدار الکتریکی “بیمتال” قطع شده باشد دچار خام سوزی میشوند.

۱۱-خیس شدن هوا باعث مسدود شدن منافذ آن میگردد چه بر اثر آب ناشی از عبور از رودخانه چه بر اثر بالا بودن بخار روغن.تعویض یا برداشتن هوا

۱۲-در کف” گاید “تلمبه ی کمکی یک ساچمه وجود دارد درست در موازات “گاید” تلمبه ،یک “گاید” دیگر نیز وجود دارد که داخلش یک قطعه استوانه یک ساچمه و یک فنر ظریف قرار دارد چنانچه این قطعات سر جای خودشان نباشند مکش پیستون ها به پیاله ی سرایت کرده و یک مسیر فرعی برای ارسال سوخت برای موتور ایجاد میشود. بررسی و رفع عیب

۱۳-خام سوزیه موتور در دور آ رام باعث کربونیزه شدن سر شمع میشود که با پایین آوردن کیفیت جرقه زنی شمع در دور های بالا به شدت موتور را دچار خام سوزی میکند. و همچنین وجود ترک.شمع را تمیز کرده و به روش های گوناگون جرقه ی سر آن را مشاهده کنید ،جرقه حتمأ باید در نوک شمع زده شود اگر در جایی غیر از نوک الکترود میانی جرقه زده میشود شمع را عوض کنید ولو اینکه آن را تازه خریده باشید،شمع باطل

۱۴-نشتی از سوپاپ های بنزین ممکن است بر اثر سفت بودن فیلر ها باشد یا عدم آبندی سوپاپ در نشیمنگاهش. فیلرگیری یا باز کردن سرسیلندر
نتیجه تصویری برای علت خام سوزی بنزین
اما توقع نداشته باشید صرفأ با خواندن این مطالب یا مطالبی نظیر اینها پی به ایرادات ماشینتان ببرید اما این حداقل ها کمک خوبی میتواند برای شما باشد .

هر خام سوزی ای مصرف بالا ایجاد میکند اما هر مصرف بالایی خام سوزی ایجاد نمیکند. خام سوزی همیشه با کربونیزه شدن سر شمع (سیاه شدن ) همراه است و دود سیاه از اگزوز زمانی که موتور در جا کار میکند یا حتی با دور بالا( اما ممتد کار کند.)(اول هر گاز دادنی ممکن است شاهد دود سیاه باشید که اشکال ندارد.)

تصویر مرتبط
در مورد عکس موضوع اینجاست که نحوه ی قرار گیریه قطعات نام برده شده یا حتی محل قرار گیریه آنها در کاربراتور خودرو های مختلف با هم فرق دارد . ضمن اینکه در کتاب های فنی مصور به راحتی میتوانید با انواع و اقسام حالت های گوناگون و اشکال مختلف آن اشنا شوید، ور برای درک بهتر تصاویر آن این چند خط سیاه مشق بنده را با آن منطبق کنید.

نتیجه تصویری برای علت خام سوزی بنزین

از زبان مکانیک خودرو

میتونه چندتا دلیل داشته باشه

۱-سنسور اکسیژن خراب هست

۲-شمع وایر و کوئل دوبل باید سرویس شود ودر صورت نیاز تعویض شود

۳- انژکتورها باید به صورت دوره ای شستشو شود

۴-سوزون انژکتور گشاد کرده وسوخت زیاد می پاشد باید تعویض شود

۵- شیر برقی کنیستر خراب هست و بخارات بنزین را جذب نمیکند وباعث بوی بنزین داخل کابین می شود

۶-فشار شکن بنزین وپمپ بنزین خراب هست و مقدار سوخت را تنظیم نمی کند

۷-فیلتر هوا باید سر موقع تعویض شود چون مصرف سوخت میبره بالا

۸-فشنگی آب آگه خراب باشه باعث مصرف سوخت بالا میشه

۹-در پراید انژکتوری حبابگیر خراب هست

۱۰- اورینگ انژکتورها نیز باید به صورت دوره ای عوض شود

۱۱-منیفولد هوا دریچه گاز  استپ موتور باید به صورت دورهای بازدید وتمیز یا تعویض شود

۱۲- سنسور مپ وسنسور مت نیز در صورت خرابی ایجاد نواقص فنی در موتور میکند وباعث بد کارکردن وخام سوزی شود

۱۳-اورینگ دور پمپ بنزین اگر خراب باشد داخل کابین بوی بنزین می پیچد.

تصویر مرتبط

امتیاز 3.50 ( 6 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است