پژو ۲۰۷ صندوقدار ایران خودرو +قیمت و مشخصات

0

بررسی مشخصات وقیمت پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو +تغییرات

فهرست مطالب

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار؛ اولین در ایران و آخرین در جهان!گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من؛ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

اگر بخواهیم در مورد صنعت خودروی کشورمان یک بیت شعر با مسما بخوانیم، فقط و فقط همین است! سال‌هاست که ایران خودرو و سایپا با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، اقدام به تغییر چراغ‌های جلو و عقب یک خودرو کرده و آن را با نام جدیدی وارد بازار کشور می‌کنند. این شرکت‌ها با پیش فروش خودروهایشان نشان می‌دهند که چقدر مردم منتظر این چنین محصولی بوده‌اند! اصلا بازار کشور همین محصولات را کم داشت.

نتیجه تصویری برای پژو 207

شاید باورتان نشود، اما باید بگویم انسان‌هایی را می‌شناسم که پس از رویت محصولات جدید ایران خودرو و سایپا با چراغ‌ها و سپر جدید، تا صبح نخوابیده و مدام با چشمانی که اشک در آن‌ها حلقه زده است، با خود می‌گفتند: خدایا یعنی می‌شود؟! بالاخره دنا با سانروف به بازار آمد؟!

در جدیدترین هنر نمایی ایران خودرو، به عنوان بزرگ‌ترین قطب خودروسازی دولتی کشور (و حتی خاورمیانه!)، دو محصول دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار در مراسمی بسیار باشکوه رونمایی شد! بماند که البته در هیچ جای دنیا برای رونمایی از محصولاتی که تنها چراغ‌هایشان تعویض شده و… مراسمی این چنینی برگزار نمی‌کنند! ولی خب اینجا ایران است و شما وقتی خودرویی را با چراغی جدید می‌بینید، راضی می‌شوید تا چند میلیون پول بیشتر هم بدهید. غیر از این است؟ البته باز هم بماند که برای تحویل همین خودرو باید چند ماهی ناقابل پول خود را دو دستی به مسئولان داده و انتظارش را بکشید!

به بحث خود باز می‌گردیم، این دو محصول با هزینه‌های بسیار بالایی به گفته مدیران ایران خودرو تولید شده و با افتخار، باعث کارآفرینی برای کارگران بسیاری شده است، در مورد دنا پلاس زیاد سخن گفته‌ایم، اما بگذارید نگاهی هم به خودروی پژو ۲۰۷ صندوق‌دار داشته باشیم.

خب ابتدا به تاریخچه این هاچ بک محبوب فرانسوی نگاهی بیندازیم.

نتیجه تصویری برای پژو 207

پژو ۲۰۶ هاچ بک برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط پژوی فرانسه تولید و عرضه آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت. در اروپا و اکثر بازارهایی که پژو ۲۰۶ در آن به فروش می‌رفت، این کمپانی فرانسوی از سال ۲۰۱۰ پس از تغییراتی در ظاهر خودرو، محصولش را با نام +۲۰۶ عرضه نمود. همین خودرو البته بعدها با نام ۲۰۷ وارد کشور ما شده و چند سالی تولید می‌شد، اما با شروع تحریم‌ها، ایران خودرو تولید این محصول را متوقف نمود. البته چند وقتی است سری جدید ۲۰۷ مجددا تولید و تحویل مشتریان نیز شده است.

جالب است بدانید که این هاچ بک محبوب فرانسوی در مدل‌های زیادی تاکنون تولید و به بازار عرضه شده است، وجود نسخه‌های دو در هاچ بک، سدان و حتی استیشن نشان از محبوبیت بالای این خودرو در جهان دارد. در واقع اگر فرانسه می‌دانست که این پسر کوچکش در ایران این همه محبوب می‌شود، سالانه یک مدل جدید را قالبِ محترم مسئولین ایران خودرو (و البته ملت عزیز) می‌نمود!

اما ۲۰۷ صندوق دار چیست؟

نتیجه تصویری برای پژو 207

با یک جست و جوی ساده در اینترنت، می‌توانیم تصاویری را پیدا کنیم که این خودرو پیش از این در دنیا عرضه شده و سال‌هاست که به فروش می‌رسد، حال اینکه ایران خودرو برای طراحی این محصول مجددا ۵۵ میلیارد تومان هزینه کرده است، خود بحث بسیار پیچیده و مفصلی است. البته طراحی مجدد که چه عرض کنیم؛ خرید و تعویض چراغ‌های جلو و عقب را منظورمان است!

در این روزها که ما فکر می‌کنیم پژوهای جدید محصول فرانسه هستند سخت در اشتباهیم؛ همین ۲۰۷ صندوق دار در کشور چین و با مشارکت کمپانی دانگ فنگ تولید می‌شود! حال در مراسم رونمایی با بنری بزرگ بنویسند طراحی نخستین پژو ۲۰۷ صندوق دار در ایران را به کل متوجه نمی‌شوم! به‌خصوص اینکه اصلا نام این ماشین ۲۰۷ نیست و از سوی دیگر در سایر کشورها هم تولید شده است!

بایستی در این ارتباط از مسئولان ایران خودرو بپرسیم با توجه به اینکه این خودرو پیش از این تولید شده، هزینه سنگین ۵۵ میلیارد تومانی چه توجیه منطقی می‌تواند داشته باشد و از سوی دیگر، وقتی با یک سرچ ساده در اینترنت، می‌توان متوجه تولید این خودرو پیش از این شد، چرا از عنوان «طراحی نخستین پژو ۲۰۷i صندوق‌دار در ایران» یاد می‌کنند؟ یا کاربر را خیلی ساده فرض کرده‌اند و یا شاید نام این محصول در خارج از کشور حرف «i» را ندارد و برای همین نخستین محصول با چنین اسمی را ما تولید کرده‌ایم! البته توصیه می‌کنیم برای آنکه خلاقیت‌مان در تولید بیشتر نمود پیدا کند، سال آینده با اسم ۲۰۷j و سپس با نام ۲۰۷k مجدد آن را عرضه کرده و با تعویض رینگ و لاستیک، اعلام کنیم نخستین مدل در دنیا با این نام را ما زدیم و یک هزینه ناقابل چند میلیارد تومانی هم صرف این تحقیق و توسعه نموده‌ایم! اصلا به ما چه که سایر کمپانی‌ها مشغول تولید خودروهای تمام برقی یا تعبیه فناوری‌هایی چون پارک خودکار و… هستند! اینجا ایران است و میلیارد میلیارد باید خرج رونمایی از محصولات قدیمی کرده و آخر سر با افتخار به نام خودمان سند بزنیم! اینترنت و سرچ هم که خلق نشده و مردمی که تا پیش از این پژو ۴۰۵ دهه نود میلادی را می‌خریدند، الان می‌توانند سوار خودرویی جدیدتر بشوند و به آن افتخار کنند!

اقتصادش برای مردم چین و مقاومتش برای مردم ایران!

نتیجه تصویری برای پژو 207

در واقع در این مطلب؛ قصد بررسی یا نگاهی به پژو ۲۰۷ صندوق دار را نداریم، چون این محصول آن‌چنان تغییری نسبت به نسخه اصلی ۲۰۷ (و یا همان ۲۰۶ پلاس) نداشته است. در واقع مهندسین فوق کارکشته ایران خودرو به تغییر آینه‌های جانبی و چراغ‌های داخل بسنده کرده‌اند و با افزودن یک ردیف لامپ LED به چراغ‌های بزرگ و بدقواره جلوی این خودرو، هنر خود را تکمیل نموده‌اند. البته خب چون هنر تغییر چراغ‌ها در ایران خودرو سال‌هاست که ادامه دارد، چراغ‌های عقب نیز با بهره‌گیری از LED و طراحی نسبتا جدید کمی بهتر از قبل شده است.

به این عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، این بار قبل از هرگونه هزینه برای این طراحی‌ها، سری به خیابان چراغ برق یا ستارخان زده و از مدل‌های موجود در ویترین این مغازه ها بازدیدی بنمایند! قطعا با صرف هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از ۵۵ میلیارد تومان، می‌توان چراغ‌های یک خودرو را تعویض کرد؛ یا اصلا این موضوع را به عنوان یک آپشن در اختیار خریداران گذاشت!

تصویر مرتبط

بگذریم؛ وقتی وارد خودرو می‌شویم، تنها یک نمایشگر بزرگ ۷ اینچی توجه شما را جلب می‌کند؛ خدا رو شکر این خودروساز بزرگ کم‌کم به این نتیجه رسیده که این روزها صفحه نمایش لمسی درون خودروهای روز دنیا یکی از ساده‌ترین آپشن‌هاست و به همین دلیل ولخرجی کرده و نمونه‌ای را درون این خودرو گذاشته است. باید بگوییم که برای افزودن یک نمایشگر نهایتا یک میلیون تومانی، نیازی نیست ۱۰ میلیون تومان به قیمت خودرو افزوده شود!

نقل قول یکی از دوستان در مورد ایران خودرو را برای شما بازگو می‌کنم:

ایران خودرو به کلید طلایی درآمدزایی دست پیدا کرده:

هی پسر کافیه چراغ‌ها و سپر یه ماشین رو عوض کنی تا بتونی سود بیشتری به جیب بزنی!

موتور

اگر از ایران خودرو توقع داشته باشید که غیر از موتورهای TU5 و EF7 خود انتخاب دیگری را پیش روی مردم بگذارد، حتما این شرکت مانند کارلوس کیروش قهر کرده و می‌گوید: نوموخوام!

این محصول هم احتمالا با گیربکسی که این روزها بر روی H30 Cross نصب شده است، عرضه خواهد شد. بنابراین از این به بعد می‌توانیم در ساعات پایانی شب، همانند فیلم‌های سریع و خشن، شاهد هنر نمایی و تست درگ خودروهای اچ ۳۰ کراس، ۲۰۷ صندوق‌دار، ۲۰۷ عادی، ۲۰۶ صندوق‌دار و ۲۰۶ عادی تیپ ۵ باشیم!

قیمت

نتیجه تصویری برای پژو 207

همیشه در ایران خودرو و سایپا به قیمت که می‌رسیم، نمی‌دانیم باید چه بگوییم؛ البته این روزها سایر واردکنندگان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که کشور ما فضای خوبی برای خالی کردن جیب مردم دارد، به همین دلیل کرمان موتور محصولات i10 و i20 خود را با قیمتی عجیب رونمایی می‌کند و نیسان ایکس تریل یا نیسان جوک نیز با قیمتی دو برابری معرفی می‌شوند و هیچ نهادی هم نیست که برود به این‌ها بگوید خرتان به چند من؟! البته وقتی رقیب دولتی این شرکت، با رونمایی از رنو ساندروی قدیمی که در هیچ کجای دنیا تولید نمی‌شود، دست به افتخار آفرینی مشابهی می‌زند، واقعا نمی‌توان انتظار کشید که وضعیت موجود دچار تغییر شود و سیر قهقرایی در این صنعت پرطرفدار و پر سود همچنان ادامه دارد.

در پایان باید بگوییم پژو ۲۰۷ صندوق‌دار احتمالا با قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان در نسخه دستی وارد بازار خواهد شد و قاعدتا با توجه به میزان استقبال خریداران، نوسانات زیادی را به‌خصوص در ابتدای عرضه، به خود خواهد دید. از آنجایی هم که دیگر ۲۰۶ پلاس در هیچ کجای دنیا دستخوش تغییرات نخواهد شد (تولید هم نمی‌شود) و پژو ۲۰۷ هم محصولی متفاوت است، بایستی این خودرو را آخرین نمونه جهانی آن دانست که به لطف بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، در اختیار مردم عزیز ایران قرار گرفته و با چنین نامی، منحصر به کشورمان خواهد بود و احتمالا تا چندین دهه، آن را در خیابان‌ها خواهیم دید!

در پایان فقط می‌شود یک جمله گفت:

خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان؛ این همه پیشرفت در طراحی، طی چندین دهه انحصار و یکه‌تازی واقعا ارزشمند است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.