چه مشکلات فنی در خودرو ارزش مکانیکی ندارد؟

0

۱۰ مشکل فنی خودرو که ارزش تعمیر ندارند!

فهرست مطالب

در امریکا اتومبیل‌ها ممکن است کاربری خاصی نداشته و خرید بی‌معنایی داشته باشند. متاسفانه به همین دلیل هزاران وسیله نقلیه به مرور زمان ارزش خود را از دست داده و با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

بنابراین این نوع خودروها در مقایسه با مدل‌های جدید خسته کننده به نظر رسیده و شاید از جذابیت دور شوند. گاهی اوقات تقصیر خود راننده بوده و برای مثال می‌توان به عدم توجه به تعویض روغن اشاره کرد که از نظر آنها دود غیرمعمولی اگزوز اهمیتی ندارد. در سویی دیگر ممکن بوده حین رانندگی ناگهان حیوانی در مقابل شما ظاهر شود و خودرو با سرعتی ۱۱۲ کیلومتری به این حیوان برخورد می‌کند. از این رو قسمت جلو اتومبیل کاملا آسیب دیده و ارزش آن را می‌کاهد.

اما صرف نظر از تقصیر افراد، گاهی ممکن است اتفاقاتی به وجود آید که انسان‌ها در آن دستی ندارند. یک اتومبیل ارزان قیمت نیست و هزینه تعمیر آن نیز با هزینه بزرگی همراه بوده که اگرچه پس از تعمیر راضی کننده باشد، فرد را با هزینه بزرگی رو به رو می‎سازد.

در این بین ما طی گفتگویی که با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای داشتیم، می‌خواهیم شما را با ۱۰ تعمیر بی‌ارزش آشنا سازیم. این تعمیرها خسته کننده، پر هزینه و خطرناک هستند و از این رو پیشنهاد نمی‌شود تا تعمیری صورت گیرد.

۱- نمک جاده، سرطانی برای اتومبیل‌ها

compressed-asid

اتومبیل‌های قدیمی در معرض زنگزدگی بیشتری هستند و اگر این خودروها در مناطق برفی قرار گیرند قطعا بیشتر با خطر زندگی رو به رو هستند. سطح خورده شده به پانل چرخ‌ها برخورد می‌کند و در سوی دیگر سیستم اگزوز و مخزن سوخت دچار فشار بسیاری خواهند شد. همچنین در برخی مناطق تعمیز هزینه بزرگی داشته و به نوعی دشوار است. بنابراین اگر بخش بزرگی از خودرو شما دچار زنگ‌زدگی شده، ممکن است بخش بیشتری دچار این زنگزدگی شود و به بخش های دیگر سرایت کند.

۲- ضربه زدن میله برای انفجار از طریق مانع

بسیاری ممکن است متوجه این جمله نشده باشند از این رو بهتر است ویدئو تهیه شده را مشاهده کنید. شاید با کلمه ضربه میله آشنایی نداشته باشید. رانندگی خودرو امری آسان محسوب نشده و اگر از مایعات کافی برخوردار نباشید، قطعا با این موضوع رو به رو خواهید شد، مگر آن که خوش‌شانس به شمار روید. موضوعی که اتصال پیچ و مهره‌ها را به دنبال دارد و موجب تکان دادن یاطقان و در نهایت جدا شدن آن از خودرو می‌شود. برخی از این موضوع می‌گذرند و با افزودن یک قطعه به حل آن می‌پردازند اما قطعا چنین روشی کارساز نیست و تاثیری ندارد.

۳- خم شدن بدنه

3

اگر شما با سرعت بسیاری به اتومبیل دیگر برخورد کنید قطعا بدنه خودرو شما آسیب بزرگی خواهد دید. آسیبی که تنها توسط یک متخصص میتواند رفع شود و به آسانی نمی‌توان به تعمیر آن پرداخت. اگرچه پس از تعمیر شبیه به شکل اول می‌شود اما همچنان با حالت اول فاصله داشته و نمی‌تواند زیبایی روز اول را برای شما به ارمغان آورد. بنابراین باید به سمت مدل دیگری رفته و از خودرو حادثه دیده خود دست بکشید.

۴- مشکل الکتریکی ناشی از گازگرفتگی موجودات

compressed-exax

خودروهای جدید ممکن است به مشکلات الکتریکی برخورد کنند و این موضوع تنها مربوط به خودروهای قدیمی و کهنه نمی‌شود. مشکل الکتریکی یکی از معایبی بوده که تعمیر خسته‌کننده‌ای به دنبال دارد. البته این موضوع بوسیله جوندگان کوچک به وجود می‌آید که با ورود به اتومبیل جدید یا قدیمی شما سیم‌های برق خودرو را جویده و موجب پاره شدن آن خواهد شد. بنابراین با یک کابوس رو به رو خواهید بود و بایستی سریعتر سیم‌کشی جایگزینی را برای اتومبیل خود انتخاب کنید.

۵- آسیب دیدن سر واشر سر سیلندر

هنگامی که واشر موتور جدا می‌شود باید انتظار اتفاقات بدی را داشت. روغن و آب هیچ‌گاه ترکیب نمی‌شوند تا زمانی که یک واشر جدا شده و موجب شود تا ضد یخ با روغن موتور ترکیب شده و دودهای بدی را تولید کند. در چنین وضعیتی نمی‌توان حرکت کرد زیرا  شاهد دو غلیظ و سفیدی خواهیم بود که اطراف خودرو را فرا می‌گیرد. قرار دادن یک سر واشر جدید قطعا گران تمام می‌شود و نباید پیش از آن خودرو حرکت کند. چنین اتفاقی حقیقتا برای یک اتومبیل خوشایند نیست و هزینه گزافی به دنبال دارد.

۶- مشکل باتری خودروهای هیبریدی

optimized-oe10

امروزه شرکت‌های اتومبیل‌سازی سعی می‌کنند یک نسخه هیبریدی از محصول خود را ارائه دهند. اما در این میان اگر باتری عملکرد خوبی نداشته باشد، موتور اصلی در عملکرد نقصی پیدا می‌کند. حل مشکل تعویض باتری این نوع خودروها امری هزینه بر و دشوار بوده که عملی کسالت‌وار است. این نوع باتری‌ها بخش بزرگی از فضای داخلی را اشغال می‌کنند که در خودروهایی چون تویوتا پریوس می‌توان شاهد آن بود.

۷- از کار افتادن سیستم انتقال قدرت

optimized-iiz5

هنگامی که در حین رانندگی دچار شکستگی گیربکس می‌شوید، با مشکل بزرگی رو به رو شدید. از آن‌جایی‌که در ساخت گیربکس از چرخ دنده‌های بهره گرفته می‌شود، تعمیر زمان بر و هزینه‌بری خواهد داشت. بنابراین باید به سراغ تعمیرگاهی رفته تا هر چه سریع‌تر به تعمیر گیربکس شکسته خودرو شما بپردازد. زیرا با این مشکل خودرو تقریبا غیرقابل حرکت است.

۸-شکسته شدن PCM : سرطان بزرگی در خودرو

optimized-jwyv

PCM یا همان Power Control Module که به معنای ماژول کنترل قدرت اتومبیل بوده که متشکل از ECU یا واحد کنترل موتور و TCU یا واحدل کنترل انتقال قدرت می‌شود. بنابراین اگر این قسمت که به نوعی هسته موتور بوده دچار مشکل شود، یک ایراد بزرگ به شمار می‌رود. این موضوع شاید سیستم شارژ، انتقال و دیگر کنترل‎ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و در ارتباط با دیگر ماژول‌های کنترل، خللی ایجاد شود. پیش از آن که PCM جدیدی جایگزین شود، بهتر بوده قبلی را کاملا برداشته و سپس به تعویض بپردازند. البته تعمیر یا همان تعویض PCM هزینه‌بر است.

۹- مشکل سیم‌کشی

optimized-n0x0

بر خلاف مشکل سیم‌کشی ناشی از جویدن یک جانور، این مشکل قطعا ناشی از نوسانات خودرو بوده و به جانوری مربوط نمی‌شود. با چنین موردی باید به صورت جدی برخورد نمود و آن را حل کرد زیرا ممکن است مشکلات بزرگ‌تری را در پس خود داشته باشد. بنابراین اگر مشکل سیم‌کشی ناشی از جویدن جانوری باشد قابل حل بوده و مشخص است اما یک مشکل سیم‌کشی ناشی از نوسانات خودرو مورد دیگری را به شما نشان می‌دهد که انتظار می‌رود یک مشکل بزرگ‌تر محسوب شود.

۱۰- بوی بد داخل اتومبیل

optimized-pmet

برخی مواقع پیش آمده که حیوانی فضولاتی درون کابین خودرو به جای گذاشته باشد یا جسد جانوری درون خودرو پیدا شود که نتیجه پخش شدن بودی بد خواهد بود. مسئله‌ای که حل آن دشوار است زیرا به سختی می‌توان این مشکل را از میان برداشت. البته تنها راه بردن اتومبیل به یک کارواش بوده تا تمامی قسمت‌های آن شستشو شده و عاری از هر کثیفی و بو شود. البته پس از این امر ممکن است مدتی شاهد پخش بوی نامطبوع شوید اما وضعیت بهتر از قبل خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.