نقاط ضعف و قوت خدمات پس از فروش خودرو

0

نقاط ضعف و قوت خدمات پس از فروش

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای نقاط ضعف و قوت خدمات پس از فروش

طبق اظهارات دبیر انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو نقاط ضعف و قوت این گونه خدمات بستگی به اقدامات شرکتهای خودرو ساز و قرار دادهایی دارد که با طرف های خارجی انعقاد می نمایند.

عباسعلی غیاثی دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، با اشاره به نقاط قوت و ضعف خدمات پس از فروش در داخل کشور گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده از تجربه‌های بین‌المللی، می‌توان نقاط قوت و ضعف این بخش را بهبود بخشید.
وی ادامه داد: براساس نتایج سال گذشته از بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نقطه قوت خدمات پس از فروش خودرو، حرکت جمعی و جامع بخش خدمات پس از فروش برای تطابق فرآیندهای ضمانت، سفارش‌گذاری و تامین قطعات، مدیریت ارتباط با مشتریان، فرآیند پذیرش و ترخیص با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و نقاط ضعف به ترتیب کمبود یا نبود قطعه، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و هزینه بالای خدمات و قطعات است که البته سرمایه‌گذاری یکی از عوامل مهم در جبران نقص‌هاست که در بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان موثر خواهد بود.
غیاثی تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش امسال خودرو، شناسایی و تحلیل شرایط بین‌المللی صنعت خودرو ایران با محور فروش و خدمات پس از فروش بوده که به بررسی استراتژیک فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه‌ها با هدف دستیابی به الگوهای موفق جهانی خواهد پرداخت و امیدوارم دستاوردهای این همایش برای صنعت خودرو به‌ویژه بخش خدمات پس از فروش و مشتریان این صنعت باعث خیر باشد.

نتیجه تصویری برای نقاط ضعف و قوت خدمات پس از فروش
دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو اظهار داشت: بیشتر کشورهایی که در صنعت خودرو پیشتاز هستند در خدمات پس از فروش نیز برتری نسبی دارند چرا که به علت تولید در تیراژ بالا و اعتبار نشان تجاری که دارند سود بالایی را حاصل کرده و بخشی از این درآمد را صرف تحقیق و توسعه و ارائه خدمات پس از فروش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی، خدمات پس از فروش تابع شرکت‌های خودروساز است و هر چه قراردادهای خودروسازان با طرف‌های خارجی از نظر کمی و کیفی بیشتر باشد به همان نسبت امیدواری برای افزایش سطوح کمی و کیفی خدمات پس از فروش بیشتر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.