چگونه از یخ زدن ماشین در زمستان جلوگیری کنیم؟

0

نکاتی برای روشن شدن ماشین در زمستان و جلوگیر از یخ زدن ماشین

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای یخ زدن ماشین

اگر شما هم جزء کسانی هستید که سرمای زمستان شمارا غافلگیر کرده وبا یک ماشین یخ زده روبروشده اید وقفل آن هم باز نمی شود توصیه های داغ برای حل کردن این مشکل سرمایی شما داریم .این راه حل ها در عین سادگی بسیار موثر خواهد بود . بد نیست فرا رسیدن فصل سرما شما هم این تجربه ها را فرا گیرید .

۱-یخ زدن قفل

در وحله اول مواجه با چنین مشکلی از چرخاندن سوئیچ با خشونت خود داری کنید تا مبادا با شکستن سوئیچ کار شما دشوار تر شده ومشکل دوچندان شود .

هرگاه قفل در اتومبیل شما یخ زد ، هیچ گاه با قفل ، سوئیچ کلنجار نرود ، بلکه کافی است ،قبل از فروبردن سوئیچ به داخل قفل  سوئیچ را به وسیله شعله فندک یا کبریت گرم کنید ،البته جانب احتیاط را هیچ وقط فراموش نکنید ومراقب دست خود باشید تا در

 اثر اغ شدن نسوزد .سپس آن را داخل قفل کرده به آرامی بچرخانید .در اتومبیل بازخواهد شد.

۲-روشن نشدن اتومبیل

اگر شما هم توصیه های ایمنی برای یخ نزدن اتومبیل خود را رعایت نکرده اید وبا مشکل روشن نشدن ماشین خود روبرو شده اید.ودر جای هستید که می توانید یک سشوار ویک پریز برق در دسترس داشته باشید با استفاده از سشوار وبه کار انداختن

هوای گرم آن می توانید مشکل خود را به احتی حل کنیدوبا گرفتن سشوارروی کار براتورشاهد یک معجزه باشید زیرا اگر ماشین شماسالم باشد ومشکل دیگری نداشته باشد با اولین استارت روشن می شود .

۳-جلوگیری از سولفاته شدن بست باطری

یکی دیگر از چیز هایی که در زمستان بسیار عزیز می شود ولازم است دستی به سر وگوشش کشید باطری اتومبیل است .معمولا بست های باطری ها سفیدک می زند وبه اصطلاح سولفاته می کند واین امر باعث می شود که جریان برق به درستی عبور  نکرده وگاهی هم استارت نزند .البته در چنین مواقعی می توان بست باطری ها را باز کرده ودرون آب جوش قرار داد وبا سمباده ضعیفی جرم اضافی آن را گرفت .ولی بهترین کاراین این است که بست ها وپایانه باطری را به وسیله محلول غلیظ  از جوش شیرین وآب تهیه کرده اید تمیز کنید .سپس برای جلوگیری از سولفاته شدن مجدد روی آن ها ، وازلین ویا روغن هایی از نفت خام به دست می آید مالید.

نکاتی برای روشن شدن ماشین در سرما

۴-شستن شیشه ماشین بدون  یخ بستن

اگر در فصل زمستان می خواهید شیشه اتومبیل خود را به دلایلی کثیف شده واز دید شما می کاهد – بشوئید ، از ترس یخ بستن فوری از این کار چشم می پوشیدمی توانید خودمحلولی درست کنید که در سرمای سخت هم منجمد نمی شود .فرمول این محلول

چنین است : یک لیتر الکل مالیدنی را یک فنجان آب و۲ قاشق غذا خوری ماده پاک کننده مایع باهم  مخلوط کنید .این محلول راحتی اگر در دمای منفی ۳۵ درجه سرما استفاده کنید یخ نمی بندد.

نکاتی برای روشن شدن ماشین در سرما

۵-پاک کردن یخ شیشه جلوی اتومبیل

یکی دیگر از مشکلات زمستانی ،یخ زدن شیشه جلوی اتومبیل است .گاهی درجه برودت هوا چنان بالا می رود که اگر اتومبیل را چند دقیقه ای پارک کنید روی شیشه جلوی اتومبیل را لایه ای از یخ را فرا می گیرد . تراشیدن یخ ها نه تنها کار ناشیانه ای است بلکه ممکن است شیشه را نیز خراش بیندازد .در یکی از کشور های خارجی مشاهده کردم که رانندگان برای پیشگیری از این امر لاستیک زیر پای خود را روی شیشه جلو می کشند وآن را به وسیله برف پاک کن های خود کنترل می کند . برای این منظور بهتر است لاستیک هایی را  که فرسوده شده دور نیندازید وبرای روز مبادا آنها  رادر صندوق عقب خود نگه داری کنید . البته شاید قطعه مقوا یا لاستیک نیز کار ساز باشد .

نتیجه تصویری برای یخ زدن ماشین

۶-برف پاک کن موقتی

وقتی برف پاک کن ماشین شما در یک روز بارانی از کار افتاده زیاد دست پاچه نشوید تا زمانی که بخواهید خود را به تعمیرگاه برسانید وقطرت باران دید شما را مختل نکند یک تدبیر ساده وشاید خنده دار برای شما سراغ داریم وآن هم استفاده سیب زمینی خام برای رفع این مشکل می باشد یک عدد سیب زمینی خام را از وسط نصف کنید وروی شیشه جلوی اتومبیل خود بکشید با این تدبیر قطرات باران روی شیشه اتومبیل لغزیده ومانع از دید شما نخواهد شد می توانید با احتیاط رانندگی کنید تا به یک تعمیر گاه

برسید.

چه جوری از یخ زدن رادیاتور در زمستان جلوگیری کنییم

 در فصل زمستان برای جلو گیری از یخ ضدگی سیال داخل رادیاتور استفاده از ضدیخ افزایش میابد.

نتیجه تصویری برای یخ زدن ماشین

ضدیخ علاوه بر جلوگیری از انجماد مایع موجود در رادیاتور، از خوردگی قطعات و قسمت­های مختلف درگیر در سیستم خنک­ کننده جلو گیری کرده و موجب جلوگیری از جوش ­آوردن موتور می­گردد. بنابراین بر خلاف تصور موجود، لازم تا این مایع در تمام فصول درون رادیاتور خودرو باشد. خصوصیات زیر از جمله مهم­ترین مشخصات یک سیال خنک کننده استاندارد برای موتور محسوب می­شود:

• نقطه جوش بالا

 • نقطه انجماد مناسب و قابل کنترل

 • خورندگی کم

 • انتقال حرارت بالا

Untitled

در خودرو های پژو داشتن ضدیخ در تمام سال از اهمیت بیشتری برخوردار است.چون سیلندر و سرسیلندر این ماشین المینیوم هستش و در دمای بالایی که پژو کار میکنه به شدت خوردگی ایجاد میکنه.

متاسفانه پزو . مخصوصا ۴۰۵ عادت به سوزاندن واشر سرسیلندر دارد که یکی از دلایل ان نداشتن ضدیخ است و گاهی برای تعمیر کار به جوش کاری المینیوم سرسیلندر و یا تعویض ان میکشه.

یخ ضدگی اب در پژو باعث بروز مشکلاتی میشود که هزینه ی زیادی رو به رانندگان تحمیل میکند.

۱.ترکیدگی بلوک سیلندر: به شدت هزینه بر است و باید موتور به طور کامل باز شود و بلوک سیلندر عوض شود

۲.کج کردن سوپاپ: یخ موجود در واتر پمپ از چرخش ان در هنگام استارت جلوگیری میکند.و چون محرک ان تسمه تایم میباشد باعث پاره شدن و یا رد کردن تسمه تایم میشود و در نهایت سوپاپ به پیستون برخورد کرده و کج میشود.

از این جدول برای استفاده از مقدار صحیح ضدیخ با توجه به محل زندگی و سردترین روز سال در انجا میتوانید استفاده کنید.

معمولا در خودرو های پراید و ریو ۲ لیتر و در خودروهای پژو و L90 و زانتیا ۳ لیتر استفاده میشود

البته مقدار ضدیخ به کیفیت اون هم بستگی داره.

معمولا ضدیخ های با کیفیت غلیظ تر و چرب تر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.