آموزش باز کردن داشبورد و تجهیزات داخلی پژو ۲۰۶+تصاویر
این راهنمای باز کردن داشبورد پژو ۲۰۶ است +تصاویر
فهرست مطالب
خوشبختانه خودروی نسبتا بروز ۲۰۶ دارای مونتاژ و طراحی مناسب قطعات بوده که باز و بست ان ساده،شیرین و بدون خطر است.
چند نکته…
۱ هرگونه مسئولیت این کار فقط با خود شماست ! چه شما کاربر عزیز و چه میهمان گرامی.چون با قطعات حساسی از جمله کسیه هوا و اتصالات برق خودرو سرو کار داریم
۲ در مواردی نیاز به ابتکار یا بهتره بگم تلاش از طرف خودتان هست چون توضیحات من برای راهنمایی یا همان تجربه باز کردن است
۳ هر قطعه ای را که باز میکنید،در جایی مشخص قرار بدید تا اسیب نبینید و یا گم نشود! چه پیچ و مهره و چه قطعاتی مثل ضبط.
۴ برای هر قطعه ی ریز و درشتی جایی مشخص و خاص ان در نظر بگیرید.بعضی از پیچ های دارای تفاوت اندکی هستند که احتمال اشتباه وجود دارد
۵ بهتره قبل از انجام هر مرحله و یا هر جدا سازی از ان قسمت عکس بگیرید تا موقع بستن با مشکل مواجه نشوید
شروع:
برای راحتی کار بهتره بخش میانی داشبورد یعنی ضبط و کنترل تهویه مطبوع و قاب فلاشر و…. را یکجا با قاب دورشمان جدا کنیم.برای این کار ابتدا به سادگی قاب صفحه نمایش و فلاشر را با بالا کشیدن ان از قسمت پشتی باز کنید.بعد از ان ۲ پیچ بخش میانی را باز کرده و از همان بالا ارام ارام کل قاب را به بیرون بکشید و فیش های پشت ضبط رو باز کنید.
بعد از ان ۴ پیچ دور کنترل تهویه رو باز کنید و ان را از بالا ازاد کنید و بیرون بکشید حالا ۳ فیش پشت کنترل تهویه رو رو باز کنید.این قطعات را جدا کنید.
حالا نوبت جدا سازی فیش سنسور دمای هوای اتاق است که پشت نوشته airbag قرار گرفته.باز کردن فیش این قطعه از این قسمت کمی مشکله ولی بهتره از همین الان ازاد بشه. برای باز کردن فیش این قطعه باید همزمان ۲ گیره بالا و پایین ان را نگه دارید و بیرون بکشید.
حالا نوبت به باز کردن فیش ها و کانکتور های زیر فرمان،bsi و اتصالات کنسول میانی است
برای باز کردن کانکتور های bsi باید درپوش جعبه فیوز ،قاب دور “کلید قفل شیشه عقب و اسانسور چراغ و..” و دریچه هوای سمت راننده رو باز کنید.
درپوش جعبه فیوز که هیچی،نوبت به قاب کلید های ایبرگ و قفل شیشه عقب میرسه که به سادگی به واسط انگشت!! و یا پیچ کوشتی ۲ سو و اهرم کردن از پایین باز میشه.بهتره ۳ فیش را به وسیله تکه سیمی به هم ببندید تا گم نشوند!
برای باز کردن دریچه هوای طرف راننده هم هیچ نگران نباشید،با اهرم کردن ان از قسمت پایینی توسط یک پیچ کوشتی و بالا کشیدن ان به راحتی از شرش خلاص میشید!
حالا بنشینید روی زمین و به سراغ bsi بروید. به این قطعه در مجموع ۹ کانکتور رنگارنگ متصل شده..گرچه مشابه هم نیستند ولی بهتره قبل از باز کردن از محل نصب تمام انها عکس بگیرید
تک تک انها را باز کنید.ضامن اکثر کانکتور ها به صورت کشویی ازاد میشود.۳ کانکتور بالایی به صورت اهرمی. حالا که همه فیش ها از bsi باز شد،میتوانید با چرخاندن ۲ کلید سفید رنگی که پایین جعبه bsi نصب شده ان را ازاد کنید و به صورت کشویی به طرف پایین و بیرون بکشید.
حال نوبت اتصالات فرمان و بعد از ان تلسکوپی است.
برای باز کردن داشبود نیازی نیست حتما فرمان را از غربیلک باز کنید.میتوانید از پایین تلسکوپی ازاد کنید و دل و روده و کام۲۰۰۰ و همه رو با هم بکشید بیرون!! اینطوری با ایربگ هم کاری نداریم.
برای این کار باید قاب دور کام۲۰۰۰ را باز کنید.برای باز کردن باید ۲ پیچ ان را از پایین باز کنید تا قاب ازاد شود.این قاب ۲ تکه است،بالایی و پایینی.یادتان باشه برای راحتی کار فرمان را پایین بکشید.
خوب حالا هرچی فیش میش به کام ۲۰۰۰ متصل شده بکشید بیرون(قبلش عکس بگیرید!!)
فیش برق سوئیچ(ابی رنگ)رو هم جدا کنید.
یک قطعه پلاستیکی که هدایتگر سیم ها و فیش و…. به رنگ طوسی زیر فرمان قرار گرفته.
تمام فیش ها را از گیره های ان جدا کنید و سیم ها را ازاد کنید.این قطعه پلاستیکی به وسیله ۲ پیچ بزرگ که تلسکوپی را به داشبورد متصل کرده مهار شده است.این ۲ پیچ انتهای ان بسته شده اند به شکل دقت کنید مشخص کردم جایش را.
پیچ ها را بازکنید و این قطعه را جدا کنید.حالا وقت باز کردن تلسکوپی فرمان است.برای این کار باید انتهای تلسکوپی که بالای پدال گاز قرار گرفته و به محور اصلی متصل شده را ازاد کنید.برای ازاد کردن این قطعه به عکس های دقت کنید.ابتدا مهره را باز کنید و با چند ضربه پیچ،ان را جدا کنید.توجه کنید که فرمان در چه موقعیتی است تا اشتباهی در وقت بستن رخ ندهد ضمن اینکه قبل از جدا کردن در موقعیتی قرار بدید که راحت باشه جا زدنش و تسلط داشته باشید.
بعد از جدا کردن پیچ مهره،گیره را به همان شکل که در تصویر میبینید با یک پیچ کوشتی ازاد کنید.
خوب حالا از پایین کاملا ازاد شده!
حالا باید ۲ پیچی که در شکل زیر مشخص کردم باز کنید.این ۲ پیچ دقیقا پشت فرمان قرار گرفتند.