آموزش باز کردن داشبورد و تجهیزات داخلی پژو ۲۰۶+تصاویر

0

این راهنمای باز کردن داشبورد پژو ۲۰۶ است +تصاویر

فهرست مطالب


خوشبختانه خودروی نسبتا بروز ۲۰۶ دارای مونتاژ و طراحی مناسب قطعات بوده که باز و بست ان ساده،شیرین و بدون خطر است.
چند نکته…

۱ هرگونه مسئولیت این کار فقط با خود شماست ! چه شما کاربر عزیز و چه میهمان گرامی.چون با قطعات حساسی از جمله کسیه هوا و اتصالات برق خودرو سرو کار داریم
۲ در مواردی نیاز به ابتکار یا بهتره بگم تلاش از طرف خودتان هست چون توضیحات من برای راهنمایی یا همان تجربه باز کردن است
۳ هر قطعه ای را که باز میکنید،در جایی مشخص قرار بدید تا اسیب نبینید و یا گم نشود! چه پیچ و مهره و چه قطعاتی مثل ضبط.
۴ برای هر قطعه ی ریز و درشتی جایی مشخص و خاص ان در نظر بگیرید.بعضی از پیچ های دارای تفاوت اندکی هستند که احتمال اشتباه وجود دارد
۵ بهتره قبل از انجام هر مرحله و یا هر جدا سازی از ان قسمت عکس بگیرید تا موقع بستن با مشکل مواجه نشوید

شروع:

برای راحتی کار بهتره بخش میانی داشبورد یعنی ضبط و کنترل تهویه مطبوع و قاب فلاشر و…. را یکجا با قاب دورشمان جدا کنیم.برای این کار ابتدا به سادگی قاب صفحه نمایش و فلاشر را با بالا کشیدن ان از قسمت پشتی باز کنید.بعد از ان ۲ پیچ بخش میانی را باز کرده و از همان بالا ارام ارام کل قاب را به بیرون بکشید و فیش های پشت ضبط رو باز کنید.

نتیجه تصویری برای باز کردن داشبورد 206
بعد از ان ۴ پیچ دور کنترل تهویه رو باز کنید و ان را از بالا ازاد کنید و بیرون بکشید حالا ۳ فیش پشت کنترل تهویه رو رو باز کنید.این قطعات را جدا کنید.

حالا نوبت جدا سازی فیش سنسور دمای هوای اتاق است که پشت نوشته airbag قرار گرفته.باز کردن فیش این قطعه از این قسمت کمی مشکله ولی بهتره از همین الان ازاد بشه. برای باز کردن فیش این قطعه باید همزمان ۲ گیره بالا و پایین ان را نگه دارید و بیرون بکشید.

حالا نوبت به باز کردن فیش ها و کانکتور های زیر فرمان،bsi و اتصالات کنسول میانی است
برای باز کردن کانکتور های bsi باید درپوش جعبه فیوز ،قاب دور “کلید قفل شیشه عقب و اسانسور چراغ و..” و دریچه هوای سمت راننده رو باز کنید.

نتیجه تصویری برای باز کردن داشبورد 206
درپوش جعبه فیوز که هیچی،نوبت به قاب کلید های ایبرگ و قفل شیشه عقب میرسه که به سادگی به واسط انگشت!! و یا پیچ کوشتی ۲ سو و اهرم کردن از پایین باز میشه.بهتره ۳ فیش را به وسیله تکه سیمی به هم ببندید تا گم نشوند!

نتیجه تصویری برای باز کردن داشبورد 206
برای باز کردن دریچه هوای طرف راننده هم هیچ نگران نباشید،با اهرم کردن ان از قسمت پایینی توسط یک پیچ کوشتی و بالا کشیدن ان به راحتی از شرش خلاص میشید!

حالا بنشینید روی زمین و به سراغ bsi بروید. به این قطعه در مجموع ۹ کانکتور رنگارنگ متصل شده..گرچه مشابه هم نیستند ولی بهتره قبل از باز کردن از محل نصب تمام انها عکس بگیرید
تک تک انها را باز کنید.ضامن اکثر کانکتور ها به صورت کشویی ازاد میشود.۳ کانکتور بالایی به صورت اهرمی. حالا که همه فیش ها از bsi باز شد،میتوانید با چرخاندن ۲ کلید سفید رنگی که پایین جعبه bsi نصب شده ان را ازاد کنید و به صورت کشویی به طرف پایین و بیرون بکشید.


حال نوبت اتصالات فرمان و بعد از ان تلسکوپی است.
برای باز کردن داشبود نیازی نیست حتما فرمان را از غربیلک باز کنید.میتوانید از پایین تلسکوپی ازاد کنید و دل و روده و کام۲۰۰۰ و همه رو با هم بکشید بیرون!! اینطوری با ایربگ هم کاری نداریم.
برای این کار باید قاب دور کام۲۰۰۰ را باز کنید.برای باز کردن باید ۲ پیچ ان را از پایین باز کنید تا قاب ازاد شود.این قاب ۲ تکه است،بالایی و پایینی.یادتان باشه برای راحتی کار فرمان را پایین بکشید.


خوب حالا هرچی فیش میش به کام ۲۰۰۰ متصل شده بکشید بیرون(قبلش عکس بگیرید!!)
فیش برق سوئیچ(ابی رنگ)رو هم جدا کنید.

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو 206
یک قطعه پلاستیکی که هدایتگر سیم ها و فیش و…. به رنگ طوسی زیر فرمان قرار گرفته.
تمام فیش ها را از گیره های ان جدا کنید و سیم ها را ازاد کنید.این قطعه پلاستیکی به وسیله ۲ پیچ بزرگ که تلسکوپی را به داشبورد متصل کرده مهار شده است.این ۲ پیچ انتهای ان بسته شده اند به شکل دقت کنید مشخص کردم جایش را.


پیچ ها را بازکنید و این قطعه را جدا کنید.حالا وقت باز کردن تلسکوپی فرمان است.برای این کار باید انتهای تلسکوپی که بالای پدال گاز قرار گرفته و به محور اصلی متصل شده را ازاد کنید.برای ازاد کردن این قطعه به عکس های دقت کنید.ابتدا مهره را باز کنید و با چند ضربه پیچ،ان را جدا کنید.توجه کنید که فرمان در چه موقعیتی است تا اشتباهی در وقت بستن رخ ندهد ضمن اینکه قبل از جدا کردن در موقعیتی قرار بدید که راحت باشه جا زدنش و تسلط داشته باشید.


بعد از جدا کردن پیچ مهره،گیره را به همان شکل که در تصویر میبینید با یک پیچ کوشتی ازاد کنید.
خوب حالا از پایین کاملا ازاد شده!
حالا باید ۲ پیچی که در شکل زیر مشخص کردم باز کنید.این ۲ پیچ دقیقا پشت فرمان قرار گرفتند.


بعد از باز کردن این ۴ پیچ و پیچ و مهره زیر ،تلسکوپی ازاد شده!
باید با احتیاط دل و روده رو بیرون بکشید تا به این عکس برسید:

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو 206حالا باید اتصالات را از داشبورد ازاد کنید .اتصالات مربوط به بخش میانی (پشت کنترل هوا و ضبط) از سمت راست روی یک راهنما که بدنه دستگاه تهویه است امده. در کل این ۲ دسته سیم که در شکل زیر میبینید رو باید از داشبود ازاد کنید تا با داشبورد کشیده نشه!!

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو 206
ام… اینطور که فکر میکنم چیز دیگری نیست. ولی اگر باشه با خودتون دیگه(اسمایل) خووووووب نوبت رسید به باز کردن در مجموع ۷ پیچ که داشبورد را نگه داشته. ۲پیچ سمت چپ داشبورد ۲ پیج سمت راست ۲ پیچ وسط و یک پیچ به عنوان پایه زیر کنسول

پیچ های جانبی بعد از باز کردن قاب کناری در هر ۲ سمت در دسترس هستند قاب ها رو هم با اهرم کردن به وسیله یک پیچ کوشتی باز کنید

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو 206
ابتدا پیچ های وسط رو باز کنیم بهتره.این پیچ های پشت ضبط قرار گرفتند که در شکل زیر مشاهده میفرمائید:

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶
این ۲ پیچ وسط داشبورد را نگاه نداشتند، در واقع سیستم تهویه روی این ۲ پیچ سوار و به شاسی داشبورد متصل شده.موقع بستن یادتون باشه که میتوانید برای میزون کردن سوراخ پیچ ها،سیستم تهویه رو کمی بالا پایین کنید بعد از باز کردن این پیچ ها نوبت به پیچ های جانبی میرسه که عکس هاشون رو بالا گذاشتم این ۴ پیچ رو هم باز کنید ولی دست به داشبورد نزنید. برید سروقت پیچ پایین که پایه داشبورد است در عکس ببینید:

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

این پیچ پشت لبه کانسول میانی طرف راننده قرار گرفته برای باز کردنش هم میتوانید کنسول را باز کنید و هم میتوانید لبه رو به بالا بکشید(نمیشکنه) و پیچ رو باز کنید که من باز کردن کنسول رو پیشنهاد میکنم این رو هم اضافه کنم که برای باز کردنش شاید مجبور بشید ترمز دستی رو هم باز کنید و کمی جابه جا کنید.

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

برای شروع باید ۲ پیچ بالای زیرسیگاری رو باز کنید بعد پیچ انتهای کنسول که شیشه بالابر عقب و… بر ان سوار شده.باید پوشش پیچ رو از بالا باز کنید تا به پیچ دسترسی داشته باشید بعد از باز کردن پیچ انتهایی،تیکه پشتی کنسول رو از پشت به راحتی بلند کنید و فیش های شیشه بالابر رو باز کنید.

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

اگر سیم کوتاه بود،با اهرم کردن قاب کلید های شیشه بالابر انها را قبل از بلند کردن انتهای کنسول ازاد کنید.یادتون باشه شیشه بالا بر ها از پایین ازاد میشوند.پس از لبه اهرم کنید ولی از پایین به بالا بکشید. بعد از باز کردن کلید شیشه و جدا کردن قاب،نوبت به قسمت جلویی کنسول میشه. برای باز کردن این بخش باید شیشه بالابر جلو و فندک رو هم ازاد کنید برای شیشه بالابر جلو باید از پایین اهرم کنید فندک هم سرجمع یک فیش بیشتر نداره که بعد از بالا امدن کسنول راحت تر میتونید بکشید ولی ترمز دستی مانع بالا امدن میشه که اون هم قابل حله! با باز کردن ۳ پیچ ترمز دستی(در حالت خوابیده)اون رو از جایش بالا بیارید و سرش رو به سمت چپ یا راست هدایت کنید تا کنسول بلند بشه.

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

این وسط ها هم فیش فند رو بکشید بیرون کنسول به راحتی ازاد میشه یادتون باشه چراغ زیرسیگاری رو هم جدا کنید که راحته بعد از اینها حالا نوبت به همان پیچ پایه داشبورد میرسه که به راحتی این رو هم باز میکنید خوب پس پیچ پایینی داشبورد،۴ پیچ جانبی و ۲پیچ وسط رو باز کردیم حالا به تنهایی یا به کمک دوستتون داشبورد رو مثل یک تابلو از جایش بلند کنید.علت اینکه مثل یک تابلو بلند میکنید اینه که داشبورد به وسیله ۲ راهنما روی بدنه سوار میشه که در عکس های زیر مشخص کردم تا بدونید چطور باید باهاش کار کنید: (۲ عکس از راهنما های داشبورد)

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

داشبورد رو کمی به بالا و هم زمان به بیرون بکشید راستی دسته دنده کمی مانع کار میشه.بهتره اون رو هم با چند حرکت به چپ و راست و ضمن ان بالا کشیدن از جای در بیارید قبل از اینکه کاملا داشبورد رو از بدنه فاصله بدید باید تمام اتصالات رو چک کنید که به داشبورد متصل نباشند و کشیده و پاره نشوند.البته باید یک پیچ که سیم های بدنه رو هم وصل کرده جدا کنید.این پیچ پایین،وسط داشبورد به بدنه ماشین متصل شده که در عکس مشخص میکنم:

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

خوب بعد از اطمنان خاطر از جدا شدن تمامی قطعات خودرو از داشبورد،اون را با احتیاط از یک طرف بیرون بکشید و……………………………………..یک نکته مهم،لبه داشبورد و شیشه یک لاستیک درز گیر داره که یادتون باشه موقع بستن حتما جا بزنید.نیازی به چسب مجدد نداره.توی عکس ها هست.

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

در صورت بروز مشکل ما در خدمتیم امیدوارم مفید بوده باشه موفق باشید

راهنمای تصویری بازکردن داشبورد پژو ۲۰۶

اینم یک نمای کامل از باز شدن داشبرد ۲۰۶

نتیجه تصویری برای باز کردن داشبورد 206

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.