قیمت انواع موتورسیکلت باکسر ، پالس ، آپاچی ، CDI / اسفند ۹۵

0

فروش موتورسیکلت زیر قیمت بازار+قیمت

موتورسیکلت

بازار موتورسیکلت که همیشه در نیمه نخست سال جزو بازارهای پر رونق بود، امسال با رکودی مواجه شده که فروشندگانش مجبورند این وسایل نقلیه را زیر قیمت بازار بفروشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ هر ساله افراد زیادی با نزدیک شدن به فصل گرما ترجیح می‌دادند از موتورسیکلت برای سفرهای درون شهری استفاده کنند و به همین دلیل استقبال خوبی از این وسیله نقلیه می‌شد اما امسال بررسی‌ها از بازار موتورسیکلت حاکی از رکود و نبود تقاضاست.

یکی از دلایل رکود در این بازار به زعم فروشندگان،‌ این است که در طول سال‌های گذشته موتورسیکلت‌ها نیز از افزایش نرخ ارز در امان نمانده‌اند و با افزایش قیمت، پول چندانی در بازار خرج نمی‌شود.

اگرچه همواره با افزایش نرخ بنزین و مصرف پایین سوخت، مشتری موتورسیکلت‌ها بیشتر می‌شد اما بررسی‌های میدانی خبرنگار ایسنا از بازار نشانگر این است که حتی تک نرخی شدن سوخت نیز نتوانسته شوک مثبتی به این بازار وارد کند. البته با توجه به اینکه قیمت حامل‌های انرژی کمتر از دو هفته است که آزاد شده، هنوز زود است که درباره تاثیر یا عدم تاثیر این فاکتور بر این بازار صحبت کرد. اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد کوچکترین تغییری در این بازار راکد نبوده‌ایم.

نتیجه تصویری برای موتور سیکلت 550 میلیونی

البته دست اندرکاران بازار موتورسیکلت طبق تجربیات قبلی‌شان معتقدند وقتی نرخ بنزین افزایش می‌یابد تقاضا برای خرید موتور نیز بیشتر می‌شود، لذا بازار این وسیله نقلیه رونق می گیرد.

به گفته فروشندگان، اکنون بازار موتورسیکلت آنچنان راکد است که برخی حاضرند، موتورسیکلت‌های خود را حتی زیر قیمت بازار نیز به مشتریان بفروشند.

همچنین بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا از بازار، برخی فروشندگان به صورت اقساطی نیز کالای خود را می‌فروشند؛ به گونه ای که نیمی از قیمت محصول را به صورت نقد و مابقی را در اقساطی بلندمدت دریافت می کنند.

یکی از فعالان این بازار می‌گوید فروشنده نیاز دارد که جنس خود را بفروشد و چون مشتری توان خرید ندارد، فروشنده مجبور است که بعضا هر دستگاه موتور را تا ۳۰۰ هزار تومان زیر قیمت بازار بفروشد.

به گفته وی فقط شرکت‌ها و نمایندگی‌ها هستند که در این بازار راکد سود می‌برند، چراکه آن‌ها موتورسیکلت ها را در انبارها نگه می دارند و به قول معروف بازار را تشنه می گذارند و وقتی قیمت ها افزایش پیدا کرد جنس خود را به قیمت دلخواه عرضه می کند.

هرچند یکی دیگر کارشناسان با سابقه این بازار چنین اعتقادی ندارد و می‌گوید این طور نیست که عرضه کننده و شرکت های نمایندگی بخواهند محصول خود را نگه دارند و وقتی قیمت ها افزایش یافت به بازار عرضه کنند. گمرک در دو ماه اول سال تعطیل است و همین موضوع باعث می شود ترخیض کالا تا ماه‌های سوم و چهارم سال به تاخیر بیفتد.

یکی دیگر از موتورسیکلت فروشان نیز توزیع کنندگان را یکی از مشکلات عمده بازار می‌داند و می‌گوید بعضی از فعالان در بازار هستند که موتورسیکلت را با همان قیمتی که به مغازه‌ها می دهند به مشتری ها هم می فروشند و این باعث می شود مردم به سراغ مغازه‌داران نروند و ۹۵ درصد مشتریانی هم که به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند، درخواست خرید اقساطی دارند.

بررسی های خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که موتورسیکلت های چینی، هندی و اندونزیایی جزو محصولات پرفروش هستند و شرکت های ایرانی خدمات پس از فروش آنها را ارائه می دهند؛ هرچند برخی فروشندگان اعتقاد دارند که این شرکت ها در عمل، خدمات پس از فروش خاصی ارائه نمی دهند.

نمونه‌ای از قیمت‌ها در بازار موتورسیکلت بدین شرح است:

موتورسیکلت‌های پالس ساخت کشور هند و مونتاژ شده در ایران، ۱۸۰ سی سی دیجیتال با رنج قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تا شش میلیون تومان فروخته می‌شوند.

موتورسیکلت‌های پالس ۱۸۰ سی سی چراغ گرد نی با میانگین قیمت شش میلیون و ۵۵۰ هزار تومان عرضه می‌شوند.

همچنین موتورسیکلت‌های پالس ۲۰۰ سی سی نیز در رنج قیمت هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارند.

قیمت موتورسیکلت‌های پالس بوکسر (Boxer) برای حجم‌های موتور ۱۲۵ و ۱۵۰ سی‌سی به ترتیب حدود دو میلیون و ۳۵۰ و دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. مدل اونجر (Avenger) این برند نیز با حجم موتور ۲۰۰ سی سی به قیمت حدود شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

موتورسیکلت‌های آپاچی با قیمت حدود شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای حجم موتور ۱۸۰ سی سی، حدود پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برای حجم موتور ۱۶۰ سی سی و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حجم موتور ۱۵۰ سی سی در بازار عرضه می‌شوند.

موتورسیکلت های CG و CDI نیز با برندهای مختلف در دامنه قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند که به گفته فروشندگان، این موتورسیکلت ها با موتورهای چینی و قطعات ایرانی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد..

موتورسیکلت های طرح ویو نیز در برندهای مختلف دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند که به گفته فعالان بازار برندهای کویر و پیشرو در این میان بیش از سایر برندها متقاضی دارند.

هم‌چنین قیمت موتورسیکلت TVS (تی.وی.اس) ساخت کشور اندونزی با حجم موتور ۱۲۵ سی سی حدود پنج میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و موتورهای TVS با حجم ۱۱۰ سی سی حدود چهار میلیون و ۴۳۵ تا حدود چهار میلیون و ۴۴۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.