مقایسه سوبارو لگاسی با هوندا سیویک سدان کارکرده در محدوده ۸۰۰ میلیون‌تومان

0

این روزها هوندا سیویک ۲۰۱۳ و سوبارو لگاسی ۲۰۰۹ درمحدوده ۸۰۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و با وجود این‌که این دو سدان از نظر فنی و همچنین سال تولید رقیب مستقیمی برای همدیگر به‌حساب نمی‌آیند، اما اکنون از نظر قیمتی ناچارند با یکدیگر رقابت کنند.

مجله خودرو معرفی خودرو تازه های خودرو قیمت سوبارو WRX گرانترین خودرو ژاپنی محصولات جدید سوبارو شرکت سوبارو مشخصات سوبارو WRX بهترین خودروهای 2019 بازار آمریکا SUBARO WRX STI S209

امروز قصد داریم از خودروهای خوب ژاپنی یاد کنیم که در این چندسال اخیر به‌فراموشی سپرده شده‌اند و بی‌سر و صدا در گوشه و کنار بازار خودرو کشور به‌سختی خرید و فروش می‌شوند. سدان‌های با کیفیت و کم‌استهلاکی که قربانی عرضه نادرست و غیر حرفه‌ای شرکت‌های عرضه‌کننده در ایران شدند و هرگز نتوانستند به‌جایگاه اصلی و جهانی خود در بازار داخلی ایران دست پیدا کنند. این روزها هوندا سیویک ۲۰۱۳ و سوبارو لگاسی ۲۰۰۹ درمحدوده ۸۰۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و با وجود این‌که این دو سدان از نظر فنی و همچنین سال تولید رقیب مستقیمی برای همدیگر به‌حساب نمی‌آیند، اما اکنون از نظر قیمتی ناچارند با یکدیگر رقابت کنند. لگاسی یک سر و گردن از نظر ابعاد از سیویک بزرگ‌تر بوده؛ اما قدیمی‌تر از آن است. در مقابل سیویک هم جدیدتر از لگاسی بوده؛ اما از نظر ابعاد کوچک‌تر از هموطن خود است. همان‌طور که گفتیم هر دوی این مدل‌های ژاپنی از نمایندگی نه‌چندان خوبی در کشور برخوردارند و از طرف دیگر کمیاب بودن آن‌ها مزید بر علت شده تا با مشکلات خدمات پس از فروش دست‌وپنجه نرم کنند. در ادامه بیش‌تر با لگاسی و سیویک آشنا خواهیم شد تا ببینیم ارزش خرید کدام‌یک بیش‌تر است.

 

قیمت تویوتا آوالون ۲۰۱۸ مشخصات لکسوس ال‌ سی دنیای خودرو روزنامه خودرو مجله خودرو بهترین خودروهای ژاپنی قیمت تویوتا پریوس محصولات جدید تویوتا تازه های خودرو قیمت هوندا سیویک

آشنایی با لگاسی و سیویک
سوبارو لگاسی یک سدان متوسط معروف است که سابقه بیش از سه‌دهه حضور در بازارهای جهانی را دارد و کمپانی سوبارو نخستین‌مدل لگاسی را به‌عنوان یک خودرو با ابعاد کامپکت در دو نسخه سدان و استیشن و طیف وسیعی از پیشرانه‌ها و گیربکس‌های قابل سفارش تولید کرد. ابعاد خودرو لگاسی به‌مرور زمان بزرگ‌تر و بعدها در رده خودروهای سایز متوسط تولید شد. لگاسی با همان نظم و ترتیب مثال‌زدنی ژاپنی‌ها ۳۲ سال بی‌وقفه تولید شده و این خودرو تاکنون شش نسل را پشت سر گذاشته است. درحال حاضر نسل هفتم لگاسی از سال ۲۰۱۹ تاکنون تنها در کلاس سدان متوسط به‌بازار عرضه می‌شود. با وجود این‌که در بازارهای جهانی از لگاسی به‌عنوان یک خودرو موفق یاد می‌شود اما در بازار ایران این خودرو حضور ناموفقی را تجربه کرده است. حدود یک دهه پیش فعالیت نادرست شرکت عرضه‌کننده سوبارو در ایران مدل لگاسی را به‌ناکامی کشاند و در نهایت این خودرو به‌صورت محدود وارد کشور شد و درحال حاضر نیز تعداد محدودی از آن در بازار خودروهای کارکرده موجود است. چندسال بعد با وجود این‌که برای عرضه نسل ششم آن در کشور تلاش‌های زیادی شد اما باز هم طلسم ناکامی‌های لگاسی در ایران پابرجا ماند. لگاسی مورد بررسی ما در این نوشتار مدل ۲۰۰۹ بوده که به‌نسل پنجم این خودرو تعلق دارد. سیویک هم همچون لگاسی یکی از خودروهای با اصالت ژاپنی است و جزو معروف‌ترین مدل‌های هوندا به‌حساب می‌آید که شهرت جهانی دارد. هوندا سیویک برای نخستین‌بار در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان یک خودرو کوچک معرفی شد و اکنون پس از گذشت ۴۹ سال، تولید پیوسته هوندا سیویک همچنان ادامه داشته و تنوع بالای مدل‌های آن، جزو اصلی‌ترین ویژگی تمامی نسل‌های آن بوده است. سیویک در ابتدا خودرویی با سایز کوچک بود؛ اما در اوایل قرن ۲۱ تغییر کلاس داد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان خودرو کامپکت تولید می‌شود. از سال جاری میلادی نسل یازدهم این خودرو سایز کامپکت فعلا در دو نسخه سدان و لیفت‌بک روانه بازار شده تا آن را به‌عنوان یکی از اصیل‌ترین خودروهای موجود در سگمنت خود بدانیم. درحال حاضر هوندا سیویک نیز جزو خودروهای کمیاب در بازار ایران به‌حساب می‌آید و در سال ۲۰۱۳ شاهد بازگشت دوباره این خودرو موفق ژاپنی به‌ایران بودیم. با وجود این‌که سیویک پیشرانه زیر ۲۵۰۰ سی‌سی داشت و با ممنوعیت‌های جدید واردات به‌مشکل نمی‌خورد، اما باز هم این خودرو با شکست مواجه شد. شاید علت این ناکامی، به‌واردکننده این خودرو مربوط می‌شد که نتوانست آن‌طور که باید سیویک محبوب را در بازار ایران جا بیندازد. از این رو اکنون سیویک نیز همچون لگاسی جزو خودروهای کمیاب بازار است. سیویک مورد نظر ما در این نوشتار مدل ۲۰۱۳ بوده که به‌نسل نهم تعلق دارد.

محصولات جدید هوندا اخبار شرکت هوندا معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو مجله ماشین مجله خودرو کارستان قیمت هوندا سیویک مشخصات هوندا سیویک هوندا سیویک کوپه

سیویک اسپرت، لگاسی خانوادگی
اگر به‌دنبال خرید یک خودرو ژاپنی هستید قطعا زیبایی خودرو اولویت اول شما نیست. چراکه اکثر مشتری‌های این‌گونه خودروها به‌دنبال کیفیت، دوام و هزینه‌های نگهداری پایین هستند تا زیبایی و آپشن و … . از نگاه کسی که قصد خرید خودرو ژاپنی دارد، لگاسی و سیویک خودروهای زیبایی هستند. سبک طراحی هر دو خودرو متفاوت بوده؛ اما قدیمی بودن طراحی سوبارو در مقابل سیویک به‌خوبی قابل لمس است. لگاسی مورد نظر در سال ۲۰۰۳ طراحی شده و تنها در سال ۲۰۰۸ یک فیس‌لیفت روی آن اعمال شده است. این فیس‌لیفت نه خیلی مختصر و جزئی بوده و نه بنیادی و اساسی به‌حساب می‌آید. هر چه هست امروزه در خیابان‌های کشورمان اگر پشت فرمان لگاسی بنشینید به‌هیچ‌وجه به‌عنوان یک خودرو روز توجه کسی را به‌خود جلب نخواهد کرد. هرچند خودرو کاملا کمیاب و ناشناخته‌ای است. در مقابل سیویک حدود هشت سال مدرن‌تر از لگاسی بوده و پایه طراحی آن به‌سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. این خودرو یک بار در سال ۲۰۱۳ فیس‌لیفت شده و اکنون ظاهری به‌مراتب جدیدتر از لگاسی دارد. باید گفت طراحی سیویک هنوز از مد نیفتاده و همچنان می‌توان روی آن به‌عنوان خودرو نسبتا جدید حساب باز کرد. اختلاف میان لگاسی و سیویک در بخش کابین به‌مراتب بیش‌تر از طراحی ظاهری آن‌هاست و سوبارو لگاسی دارای کابین بزرگ و ساده‌ای بوده که هیچ شلوغ‌کاری اضافی و طراحی عجیب و غریبی در آن به‌چشم نمی‌خورد. اما وقتی وارد کابین سیویک شوید، غافلگیر خواهید شد. به‌جرأت می‌توان گفت سیویک یکی از عجیب‌ترین کابین‌های موجود در بازار کشورمان را دارد. علاوه‌بر صفحه کیلومترشمار در قسمت پشت فرمان و مانیتور در مرکز داشبورد، هوندا یک نمایشگر باریک و دراز را در قسمت فوقانی داشبورد تعبیه کرده که بیش از نیمی از عرض داشبورد را شامل می‌شود. در کل می‌توان گفت سیویک یک خودرو مناسب برای جوانان بوده و لگاسی بیش‌تر به‌درد خانواده می‌خورد.

انواع انجین موتور سیکلت انجین استارت چیست انواع موتور احتراق داخلی انواع موتور سیکلت انواع موتور سیکلت در ایران انواع موتورسیکلت کویر قیمت انواع موتور معرفی انواع موتورسیکلت مجله دوچرخه و موتورسیکلت مجله موتورسیکلت سریعترین موتور سنگین دنیا سریعترین موتور دنی

حداقل امکانات
اگر به‌دنبال یک خودرو مطمئن ژاپنی هستید هوندا سیویک به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای مردمی جهان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اما نباید انتظار امکانات رفاهی فراوان از آن داشت. هوندا سیویک دارای امکاناتی همچون سیستم صوتی با قابلیت پخش WMA، MP3 و CD به‌همراه ورودی AUX و USB، شش بلندگو، بلوتوث تلفن، سیستم باز و بسته شدن درِ خودرو با ریموت کنترل، مجهز به‌سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت، صفحه‌نمایشگر دیجیتال پنج اینچی، سیستم تهویه‌مطبوع خودکار، فرمان هیدرولیک تلسکوپی، نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها، امکان تاشوندگی یکی از صندلی‌های عقب، کروزکنترل، دوربین عقب، روکش چرمی فرمان، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، سانروف و … بوده که حداقل امکانات قابل قبول برای یک خودرو امروزی است. سوبارو لگاسی هم با توجه به‌قدیمی بودنش از فهرست امکانات پر و پیمانی بهره نمی‌برد. این سدان متوسط ژاپنی هم دارای امکاناتی همچون سیستم صوتی با قابلیت پخش AM و FM، CD، MP3، WMA، DivX، WMX و MP4، ترمزدستی برقی، سیستم کروزکنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، چراغ‌های دارای سیستم تنظیم ارتفاع، مه‌شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها، چراغ‌های LED، دارای شش کیسه هوا و … است.

لگاسی سریع‌تر، سیویک کم‌مصرف‌تر
برخلاف بخش طراحی و کابین که سیویک به‌عنوان یک خودرو نسبتا اسپرت و مناسب جوانان معرفی شد، در بخش فنی ماجرا کاملا متفاوت است. چون سیویک با شتاب بالای ۱۰ ثانیه جزو خودروهای کند و کسل‌کننده بازار به‌حساب می‌آید که چندان با نیاز جوانان سازگار نیست. تنها ویژگی فنی سیویک که نسبت به‌رقیب هموطن خود برتر بوده، مصرف سوخت کمتر آن است. در مقابل لگاسی با پلت‌فرم چهارچرخ‌محرکی که دارد، متفاوت‌ترین تجربه رانندگی را برایتان رقم خواهد زد. البته این رانندگی متفاوت با حضور گیربکس پنج‌سرعته دستی متفاوت‌تر هم خواهد شد؛ به‌شرطی که علاقه‌مند به رانندگی اسپرت و کار با گیربکس دستی باشید. در غیر این صورت گیربکس پنج‌سرعته اتوماتیک سیویک می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو نسبت به‌لگاسی به‌حساب بیاید. لگاسی یک سدان سایز متوسط بوده که نسبت به‌سیویک به‌عنوان یک سدان کامپکت از نظر ابعاد یک سر و گردن بزرگ‌تر است. لگاسی از نظر فنی اختلاف زیادی با سیویک نداشته و تنها ۱۱ اسب‌بخار و ۲۳ نیوتون‌متر قوی‌تر است. هرچند با همین اختلاف کم شتاب آن ۹.۵ ثانیه بوده که هرچه‌باشد وضعیت بهتری نسبت به‌سیویک دارد.

منبع:اخبار خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.