علامه حسن زاده آملی کیست علت فوت او چیست؟

0

حسن حسن‌زاده طبری آملی مشهور به علامه حسن‌زاده آملی (متولد ۲۱ بهمن ۱۳۰۷ – درگذشتهٔ ۳ مهر ۱۴۰۰)، فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است. طرفداران وی او را علامه ذوالفنون و علامه دهر نیز می‌نامند و در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر داشت. و اشعاری نیز به زبان‌های فارسی، طبری و عربی سروده بود.

علامه حسن زاده آملی کیست بیوگرافی سیاستمداران اخبار مازندران اخبار بدون سانسور سیاسی بیوگرافی بزرگان ایرانی

زندگی‌نامه

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای ایرای لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. وی در سن شش سالگی، به مکتب خانه رفت و خواندن و نوشتن یادگرفت. تعدادی از جزوات متداول در مکتب خانه‌های آن زمان را خواند. سپس وارد دورهٔ ابتدایی دروس حوزوی شد. تاریخ ورود وی به حوزهٔ علمیه مهرماه سال ۱۳۲۳ هجری شمسی بود.

متون مقدماتی درس حوزه را در آمل نزد آیات و واعظان محمد غروی، عزیزالله طبرسی، احمد اعتمادی و عبدالله اشراقی و ابوالقاسم رجائی و میرزا ابوالقاسم فرسیو و استادان دیگر فرا گرفت و در آمل آغاز به تدریس چند کتاب مقدماتی نمود.

باقر لاریجانی داماد او است.

علامه حسن زاده آملی کیست بیوگرافی سیاستمداران اخبار مازندران اخبار بدون سانسور سیاسی بیوگرافی بزرگان ایرانی

علت درگذشت

حسن زاده آملی صبح روز ۳ مهر ۱۴۰۰ش (۱۸ صفر ۱۴۴۳ق) به علت بیماری ریوی در بیمارستان امام رضا آمل بستری شد و ساعت ۹ شب همان روز درگذشت. در برخی گزارش‌ها به نقل از قدیر نژاد رئیس بیمارستان امام رضا (ع) در آمل، دلیل درگذشت، نارسایی شدید قلبی عنوان شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.