واردات خودرو تلنگری برای خودروسازان داخلی

0

نماینده مردم «اسدآباد» در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو می‌تواند تلنگر و بستری برای خودروسازان داخلی شود تا به جای بالا بردن هزینه‌های داخلی و ایجاد شرکت‌های اقماری سعی کنند کیفیت خودرو را ارتقا دهند.
کیومرث سرمدی با اشاره به اشکالات در آنالیز قیمت تمام شده خودرو اظهار داشت: ما باید قیمت خودرو را با مقدار هزینه‌ای که صرف تولید خودرو شده است، هماهنگ کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین ما باید به بحث ارتقای کیفیت خودرو توجه داشته باشیم لذا باید بپذیریم که یک انحصار و یک رانت ویژه در صنعت خودروسازی ما حاکم است و هر وقت این انحصار فروکش کند، مشکلات مردم در زمینه تهیه خود بر طرف خواهد شد.

نماینده مردم «اسدآباد» اظهار داشت: ما در هیچ جای دنیا نمی‌بینیم که مردم در صف خرید خودرو آنهم با پرداخت هزینه‌های آنچنانی بمانند و بعد یک خودروی بی‌کیفیت را خریداری کنند؛ تازه آن هم معلوم نیست این خودرو چه زمانی قرار است به آن‌ها تحویل داده شود.

آموزش و راهنمای خرید خودرو هزینه نگهداری خودروهای خارجی دانستنی های خرید خودرو مشکلات خرید خودرو وارداتی هزینه نگهداری بی ام و

این نماینده مجلس با اشاره به مبحث واردات خودرو‌های خارجی اظهار داشت: بنده شخصاً با واردات خودرو – آن هم با لحاظ اینکه ارزی از کشور خارج نشود – به صورت محدود موافق هستم.

سرمدی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع طرح واردات خودرو با همین محدودیت‌ها در شکستن قیمت خودروی داخل تاثیرگذار بوده است به ویژه در زمینه قیمت خودرو خارجی، لذا ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت تقویت زیرساخت‌های داخلی حرکت کرده و کیفیت خودرو را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: واردات خودرو می‌تواند تلنگر و بستری برای خودروسازان داخلی شود تا به جای بالا بردن هزینه‌های داخلی و ایجاد شرکت‌های اقماری سعی کنند کیفیت خودرو را ارتقا دهند.

مخالفت شورای نگهبان

اخیراً طرح موسوم به واردات خودروی خارجی برای اصلاح به از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شده است. حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس در این خصوص به خبرنگار میزان گفت: شورای نگهبان اشکال جدی به مصوبه مجلس درباره واردات خودرو وارد نکرده و بیشتر ایرادات شکلی است نه مغایرت با قانون اساسی.

منبع:میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.