معرفی خودرو برقی جنسیس GV60 + مشخصات فنی
هرچند فرم بدنه نخستین محصول برقی جنسیس یعنی GV60 از مدتی پیش برای مخاطبان آشکار شده است، اما مشخصات فنی این مدل تاکنون از مخاطبان مخفی مانده بود. اکنون مشخص شده که این محصول به عنوان سومین محصول برقی پس از هیوندای ایونیک ۵ و کیا EV6 در دو نسخه تک موتور و دو موتور عرضه خواهد شد.
GV60 دومین محصول برقی جنسیس پس از سدان G80 برقی است. برند کرهای قصد دارد تا پیش از پایان دهه جاری میلادی، تعداد محصولات کاملاً برقی خود را به هشت برساند، ضمن اینکه از سال ۲۰۲۵ به بعد، نسخه برقی هریک از محصولات جدید جنسیس هم تولید خواهد شد.
نسخه دیفرانسیل-عقب (RWD) بازار کرهجنوبی به یک موتور برقی با ۲۲۵ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است، درحالیکه نسخه AWD با ۳۱۴ اسببخار قدرت و ۶۰۵ نیوتنمتر گشتاور به میدان خواهد آمد.
در نسخه قویتر مدل AWD که با لقب Performance شناخته میشود، خروجی پیشرانه به ۴۲۹ اسببخار و ۶۰۵ نیوتنمتر افزایش مییابد، که البته با انتخاب حالت رانندگی Boost، شاهد افزایش ارقام مذکور به ۴۸۳ اسببخار و ۷۰۰ نیوتنمتر خواهیم بود، که البته فقط به مدت ۱۰ ثانیه در اختیار راننده قرار میگیرد.
جنسیس GV60
به یاد داریم که نسخه دوموتوره از کیا EV6 یعنی نسخه جیتی، ۵۷۷ اسببخار قدرت دارد، بنابراین عنوان قدرتمندترین عضو در جمع سهگانه محصولات برقی هیوندای-کیا همچنان در اختیار کیا EV6 GT باقی خواهد ماند.
شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه پرچمدار جنسیس GV60 برابر با ۴ ثانیه اعلام شده است، که همچنان در پس رقم ۳.۵ ثانیه ثبت شده توسط کیا EV6 GT قرار میگیرد. جنسیس GV60 به حالت رانندگی دریفت هم مجهز شده است، که البته فعلاً جزئیات زیادی درباره آن نمیدانیم.
باتریها و قابلیت پیمایش جنسیس GV60
ظرفیت باتری جنسیس GV60 در بازار کرهجنوبی برابر با ۷۷.۴ کیلووات ساعت است، که با اتصال به جریان ۳۵۰ کیلووات، ظرفیت آن در مدت تنها ۱۸ دقیقه شارژ از ۱۰ به ۸۰ درصد میرسد. باتری این خودرو از شارژ غیرمستقیم با جریان ۳.۶ کیلووات نیز پشتیبانی میکند.
جنسیس GV60
شعاع حرکتی جنسیس GV60 در سه نسخه دیفرانسل عقب، AWD و Performance به ترتیب در حدود ۴۵۱، ۴۰۰ و ۳۶۸ کیلومتر برآورد میشود.
طراحی جنسیس GV60
با اولین نگاه به جنسیس GV60، میتوان به شباهت آن با دوقلوهای برقی هیوندای-کیا پی برد. کاپوت نسبتاً بلند، فرم فستبک مانند ناحیه انتهای بدنه و ارتفاع نه چندان بلند، جنسیس GV60 را بیشتر به عنوان یک هاچبک قدبلند معرفی میکند تا خودرویی شاسیبلند اما به هرحال نمیتوان تناسبات زیبای طراحی در بدنه این مدل را نادیده گرفت. فرم چراغهای جلو و عقب و طرح کلی جلوپنجره به همراه اجزای لوزیشکل، هویت GV60 به عنوان محصولی از جنسیس را کاملاً آشکار میکند.
جنسیس GV60
طول،عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جنسیس GV60 به ترتیب ۴.۵۱۵، ۱.۸۹ ، ۱.۵۸ و ۲.۹ متر است، که عرض برابر این خودرو با هیوندای ایونیک ۵ و فاصله محوری معادل با کیا EV6 را نشان میدهد هرچند طول بدنه GV60 از هر دو خودروی مذکور کوتاهتر است.
جنسیس GV60 روی پلتفرم E-GMP شکل گرفته و نخستین محصول جنسیس است که به سامانه e-ASD یا تولید صدای مصنوعی پیشرانه از طریق سیستم صوتی مجهز شده است، که بسته به سرعت، حالت رانندگی و میزان فشار بر پدال گاز، صدا تولید میکند.
مشتریان اهل کرهجنوبی میتوانند رینگهای ۱۹ یا ۲۱ اینچی و همچنین یکی از یازده رنگ قابل انتخاب برای جنسیس GV60 را سفارش دهند، که شامل سبز لیمویی سائو پائولو و مسی Atacama میشود.
کابین و امکانات جنسیس GV60
فضای داخلی جنسیس GV60 هم درخور برند لوکس کرهای بوده و در برخی جزئیات با سایر محصولات برند همچون سدان برقی G80 و شاسیبلند GV80 اشتراک دارد، که از میان آنها میتوان به روکش چرم به رنگ آبیsultry، دکمههای نقرهای کنسول میانی و اهرم کریستالی تعویض دنده اشاره کرد.
جنسیس GV60 نخستین محصول این برند کرهای است، که به جای آینههای جانبی، دوربینهای دیجیتال روی ستون A آن نصب شده. تریم فضای داخلی در رنگهای مشکی ابسیدین و خاکستری Torrent یا ترکیب سفید/خاکستری، سبز/ بژ و سبز/سفید قابل سفارش است.
منبع : motor1.com