پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما کیست؟ + عکس و سوابق

0

پیمان جبلی با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد.

 پیمان جبلی زاده ۱۳۴۵ در تهران، استاد دانشگاه، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی است که در روز ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ به حکم علی عسگری، ریاست سازمان صداوسیما معاون برون مرزی صداوسیما شد. وی در خانواده‌ای مذهبی در محله شمران تهران به دنیا آمد و سال‌ها کارمند صداوسیما بوده و مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های سیاسی در بخش خبر بر عهده داشته است.

تحصیلات پیمان جبلی

وی در سال ۱۳۷۲ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق می‌شود و سال ۱۳۸۳ مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات را از دانشگاه امام صادق (ع) را دریافت می‌کند. عنوان پایان نامه وی در این دوره «مبانی روان شناختی امر به‌معروف و نهی از منکر» بود.

جبلی همچنین مدرک دکتری فرهنگ و ارتباطات خود را در سال ۱۳۸۳ از دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان پایان نامه «به سوی الگوی هنجاری شبکه تلویزیونی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» دریافت کرد و سابقه در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباطات را دارد.

وی همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و نگارش مقالات متعدد در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ، ارتباطات و خبر را در کارنامه خود دارد.

سوابق اجرایی پیمان جبلی

سوابق شغلی و اجرایی وی به شرح زیر است:

دبیر و سردبیر بخش‌های مختلف صداوسیما

مؤسس بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ در سال ۷۹

مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت

مدرس دانشگاه

معاونت رسانه‌ای شورای‌عالی امنیت ملی

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی

نگارش مقالات متعدد در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ و ارتباطات و خبر

دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی صدای جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۰

دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران

جانشین سردبیر اخبار بخش خبری (۲۱) ۱۳۷۷-۱۳۷۲

سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما (۲۲:۳۰) ۱۳۷۸

مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر ۱۳۸۰-۱۳۷۸

ریاست سازمان صدا و سیما

در تاریخ هفتم مهرماه ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب در حکمی پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کرد.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظایف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب می‌کنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقا سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقا سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً درخور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»

منبع:ایمنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.