ورود فورد ماستنگ مک-ای به ناوگان پلیس

0

احتمال دارد که اهالی ایالت میشیگان واقع در شرق ایالات متحده، در آینده نزدیک شاهد عبور فورد ماستنگ مک-ای به عنوان خودروی پلیس در معابر محل زندگی خود باشند. گویا آزمایش و بررسی‌­ها برای سنجش توانایی و قابلیت کاربردی این خودرو برای انجام وظیفه در ناوگان پلیس از مدتی پیش آغاز شده است.

”فورد ماستنگ مک-ای که برای حضور در ناوگان پلیس کاندید شده، از نظر ظاهری با نسخه استاندارد این مدل تفاوت چندانی ندارد.“البته این امر نخستین گام فورد برای طراحی و تولید یک خودروی برقی بوده که قرار است در آینده به صورت اختصاصی در اختیار نیروهای پلیس قرار گیرد.

محصولات جدید فورد فورد موستانگ مجله خودرو معرفی خودرو مجله ماشین

اما فورد ماستنگ مک-ای که برای حضور در ناوگان پلیس کاندید شده، از نظر ظاهری با نسخه استاندارد این مدل تفاوت چندانی ندارد و تنها نقطه تمایز را می‌توان نشان Police دانست که به صورت زاویه­‌دار روی بدنه آن نقش بسته است.

نکته جالب اینکه فعلاً از چراغ گردان روی سقف این نمونه خبری نیست ضمن‌­اینکه هیچگونه تصویری هم از فضای کابین منتشر نشده است، تا با تغییرات احتمالی و یا تجهیزات تدارک دیده شده برای نیروهای پلیس همچون رادار یا نمایشگرهای اضافه باخبر شویم.

لازم به یادآوری است که اوایل ماه سپتامبر شاهد معرفی یک کانسپت از مک-ای ویژه پلیس بودیم که در بریتانیا رونمایی شد. خودروی مذکور به برخی موارد موردنیاز برای خودروی پلیس همچون چراغ گردان و پنل کنترل برای برخی تجهیزات در کابین مجهز شده بود.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/7487f75d-c1ad-47b9-9eb8-d34036ec72f0/Content/19637677298805761809.jpg

نحوه استفاده از خودروهای نیروهای پلیس بسیار متفاوت با نمونه‌­هایی است که در اختیار مصرف­‌کنندگان عادی قرار دارد، به دلیل اینکه در بسیاری از موارد، ماموران مجبور به نشستن طولانی مدت در خودرو هستند. خنک‌­کننده اضافی برای کاهش دمای پیشرانه و سیستم انتقال قدرت از دیگر موارد موردنیاز برای یک خودروی پلیس است، که البته ماستنگ مک-ای به عنوان یک خودروی برقی از آنها بی­‌نیاز است.

سریع‌ترین نسخه فورد ماستنگ مک-ای با لقب GT پرفورمنس ادیشن، ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و می­‌تواند ظرف تنها ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به نظر می­‌رسد همین نسخه از فورد ماستنگ مک-ای برای استفاده در ناوگان پلیس و تعقیب تبهکاران مناسب باشد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.