علت صدای زیاد جارو برقی بوش،سامسونگ و پاناسونیک از چیست؟

0

تا به حال پیش آمده حس کنید صدای جاروبرقی شما بیش از حد زیاد است؟ با اینکه جاروبرقی یکی از وسیله های پرسروصدای خانه است ولی گاهی ممکن است به دلیل ایراد خاصی صدای دستگاه شما از حد نرمال خارج شود. خب در این مقاله سعی کردیم تا علت صدای زیاد جاروبرقی های مختلف مانند بوش ، پارس خزر ، سامسونگ ، پاناسونیک و سایر برند ها را بررسی کرده و نحوه عیب یابی و تعمیر آن را به شما آموزش دهیم. در انتهای این مقاله میتوانید نظرات و سوالات خود را مطرح کنید تا توسط کارشناسان تعمیرخونه بررسی و به آن پاسخ داده شود.

بررسی علت مختلف صدای زیاد جاروبرقی

صدای زیاد و غیر عادی جاروبرقی میتواند به عوامل مختلفی نظیر خرابی قطعه ، لرزش موتور ، مدت زمان استفاده ، قدرت جاروبرقی ، مدل و برند آن و عوامل مختلف دیگری بستگی داشته باشد در این مطلب سعی شده تا مهم ترین دلایل سروصدای ناهنجار جاروبرقی بررسی بشود. بیشتر این عوامل را میتوان به سادگی برطرف کرد اما در برخی موارد شما نیاز پیدا میکنید تا دستگاه خود را به یکی از نمایندگی های معتبر تعمیر لوازم خانگی ببرید تا مشکل آن را رفع کنند.
آیا میدانستید تعمیرخونه با بیش از ۳۰ سال تجربه خدمت رسانی به روش سنتی اکنون با ارائه خدمات خود به روش آنلاین کار تعمیر لوازم خانگی شما را چقدر آسان کرده است؟ پیک رایگان تعمیرخونه جاروبرقی شما را دریافت میکند و پس از تعمیر درب منزل یا محل کار شما تحویل خواهد داد.

تعریف ما صدای زیاد جاروبرقی ، صدای بیش از ۸۰ دسیبل است ، حالا برای اینکه بدانید صدای جاروبرقی شما زیاد هست صرفا نباید دسیبل سنج تهیه کنید ، با یک آزمایش ساده صدای جاروبرقی خود را با صدای آبمیوه گیر یا مخلوط کن خود مقایسه کنید. اگر فکر میکنید جاروی شما صدای بلندتری دارد یا صدای آن نسبت به قبل تغییر کرده و صدای سوت جدیدی در آن ایجاد شده بدانید که قسمتی از دستگاه شما دچار ایراد شده و نیازمند بررسی است ، این ایراد میتواند از درون موتور دستگاه یا بدلیل خرابی یک قطعه از جاروبرقی شما باشد.

بهترین جارو برقی قیمت جارو برقی تعمیر جارو برقی آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک تعمیر جاروبرقی ال جی دلایل روشن نشدن جاروبرقی علت کاهش مکش جاروبرقی تعمیر جاروبرقی سامسونگ

صدای زیاد جاروبرقی ناشی از قدرت مکش آن

یکی از دلایل صدای زیاد جاروبرقی قدرت مکش آن است. هرچه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد صدای ایجاد شده ناشی از تغییر فشار هوا درون جاروبرقی بیشتر خواهد شد. سعی کنید برای استفاده از جاروبرقی از دور کند آن استفاده کنید تا ضمن صدای کمتر ، عمر دستگاه شما نیز افزایش یابد.

صدای جاروبرقی های مختلف نیز بدلیل نحوه طراحی و قالب بدنه آن باهم متفاوت است. برخی از طرح های بدنه این دستگاه ها صدای آن را کمتر از حد معمول نشان میدهد بعنوان مثال اگر شما همزمان دو جاروبرقی بوش و پارس خزر را که از توان موتور یکسانی برخوردار هستند را روشن کنید ممکن است صدای یکی از این دستگاه ها از دیگری بیشتر باشد!

صدای زیاد جاروبرقی ناشی از موتور آن

جاروبرقی ها دو نوع موتور مختلف دارند که به موتور های AC و DC معروف هستند. موتور های AC بدلیل ساختار داخلی که دارند سروصدای بیشتری تولید میکنند ، چرخش این موتور ها عامل اصلی تولید سروصدای بسیار زیاد آن است و پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید جاروبرقی دارید از خرید این مدل جاروبرقی ها خودداری کنید.

همچنین ممکن است دلیل صدای زیاد جاروبرقی شما خرابی قطعه ای درون موتور دستگاه باشد. موتور جارو برقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در صورت شکستن یا ترک خوردن قطعات درون موتور یا حتی بدلیل مشکلات فن دستگاه صدای ناهنجار هنگام کار جاروبرقی تولید شود که باعث اذیت شما باشد.

همچنین باید بررسی شود که موتور جاروبرقی شما در جای مناسب خود قرار گرفته باشد و بر اثر ضربه از جای اصلی خود خارج نشده باشد همچنین لرزش گیر های آن سالم باشد تا جلوی لرزش موتور را هنگام کار بگیرد.

آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جارو برقی تعمیر جاروبرقی سامسونگ تعمیر لوازم خانه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی دلایل روشن نشدن جاروبرقی راهنمای خرید لوازم خانگی علت کاهش مکش جاروبرقی قیمت لوازم خانگی

صدای ناهنجار جاروبرقی ناشی از خرابی قطعات آن

چند قطعه مهم درون جاروبرقی وجود دارد که در صورت خرابی میتواند از مهم ترین عوامل صدای ناهنجار جاروبرقی هنگام کار باشد. خرابی یا خشک بودن بلبرینگ میتواند موجب صدای شدید دستگاه در حین کار باشد همچنین شکستی یا ترک خوردن پروانه موتور یا فن آن از عوامل دیگر ایجاد صدای بسیار زیاد در جاروبرقی خواهد بود. شکستی قاب و خرابی کالکتور از دیگر عوامل مهم صدای زیاد جاروبرقی میباشد که تمامی این عوامل را در مقاله مشکلات رایج جاروبرقی کامل توضیح دادیم.

کثیفی یا خراب بودن فن جاروبرقی نیز میتواند یکی از عوامل مهم مشکل صدای زیاد جاروبرقی باشد و برای رفع آن باید نسبت به تعمیر یا تعویض فن جاروبرقی تنها توسط متخصص با تجریه افدام شود.

بمنظور رفع عیب های ناشی از خرابی قطعات جاروبرقی باید دستگاه خود را به نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی ببرید تا توسط متخصصان تعلیم دیده و با تجربه مورد بررسی قرار بگیرد.

تعمیرخونه با فراهم کردن سیستم درخواست تعمیرکار بصورت آنلاین برای شما این امکان را فراهم کرده است تا به راحتی و با چند کلید دستگاه خود را برای تعمیر ثبت کنید. پس از ثبت دستگاه در تاریخ اعلام شده شما ، پیک تعمیرخونه جهت دریافت دستگاه مراجعه میکند و پس از رسید کردن دستگاه آنرا به نزدیک ترین شعبه تعمیرخونه آورده و پس از تعمیر بهمراه ضمانت نامه شرکتی مجددا در محل به شما تحویل میدهد. پیک تعمیرخونه رایگان است!

  • راهنمای کامل انتخاب و خرید کیسه جاروبرقی
  • بهترین مارک جاروبرقی در سال ۲۰۲۰
  • مشکلات رایج جاروبرقی ، بررسی ، عیب یابی

مشکل صدای زیاد جاروبرقی ناشی از کثیفی فیلتر ها

کثیف بودن فیلتر یا پر بودن کیسه جاروبرقی موجب کار مداوم دستگاه و در نهایت داغ شدن بیش از حد آن خواهد شد که علاوه بر تولید صدای بیش از حد موجب خرابی دستگاه شما و یا حتی سوختن موتور جاروبرقی شما خواهد شد.

همچنین انسداد لوله خرطومی جاروبرقی یا دسته آن میتواند علت بوجود آمدن صدای زیاد جاروبرقی باشد لازم است هر چند مدت یکبار نسبت به بررسی خرطومی و دسته جاروبرقی اقدام کنید تا در صورت انسداد آنرا رفع کنید.

چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم؟

با انجام این چند کار ساده میتوانید تا حدودی مشکل صدای زیاد جاروبرقی خود را برطرف کنید:

  • خرطومی ، دسته و برس جاروبرقی را بررسی کنید تا در صورت خرابی (شکستگی یا ترک) آنرا تعویض کنید و در صورت انسداد آن را رفع کنید تا ضمن جلوگیری از بروز صدای غیر عادی ، عمر جاروبرقی خود را نیز افزایش دهید و از بوجود آمدن مشکلات جدی تر جلوگیری کرده باشید.
  • فیلتر های جاروبرقی ها هر چند مدت یکبار تعویض کنید یا اگر از فیلتر دائمی استفاده میکنید در فاصله کوتاه آنها را بشویید همچنین کیسه جاروبرقی خود را هنگامی که به میزان سه چهارم ظرفیت آن پر شده است تعویض یا تمییز نمایید تا فشار کمتری هنگام کار به جاروبرقی وارد شود.
  • وجود گرد و غبار بیش از حد ناشی از کارکرد طولانی مدت جاروبرقی میتواند از علت های صدای زیاد جاروبرقی های بوش ، پارس خزر ، سامسونگ و سایر برند ها باشد باید نسبت به سرویس جاروبرقی خود برای جلوگیری از مشکلات بیشتر اقدام نمایید.
  • بلبرینگ های موتور جاروبرقی را روغن کاری کنید. برای انجام این کار میتوانید به راحتی از دفترچه راهنما استفاده کنید یا از طریق ارتباط با مشاوران تعمیرخونه نحوه انجام این کار را آموزش ببینید.

با استفاده صحیح و رسیدگی به هر نوع لوازم خانگی میتوان از خراب شدن آن تا حد بسیاری جلوگیری کرد. در این مقاله مهم ترین دلایل بوجود آمدن صدای زیاد در جاروبرقی های مختلف نظیر پارس خزر ، ال جی ، بوش و سایر برندها را توضیح دادیم.

منبع:تعمیرخونه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.