مروری بر چشم انداز خودروها طی ۲۰ سال آینده

0

پیشرفت فناوری در خودروها طی ۲۰ سال آینده چگونه خواهد بود؟

فهرست مطالب

۲۰ سال آینده چه خودریی سوار میشویم؟

آیا ۲۰ سال آینده ما هنوز پژو و پراید سوار خواهیم شد؟

جایگاه ما مثل کشورهای دیگر در چشم انداز ۲۰ سال آینده خودرو کجاست؟

نتیجه تصویری برای خودروها طی ۲۰ سال آینده

مدل‌های مختلفی از خودروها، هرساله در حال تغییر و پیشرفت فناوری هستند.

 شما از خودروی خود تا رسیدن سال ۲۰۴۰ چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ با حذف احتمال تولید «خودروی پرنده» در آینده، در ادامه برخی از محتمل‌ترین گزینه‌ها را مرور خواهیم کرد.

خودروی شما بیش از پیش با اجزای دیگر در ارتباط خواهد بود. اگر فکر می‌کنید گوشی‌های هوشمند ما را به هم ارتباط می‌دهند، صبر کنید تا طی ۲۰ سال آینده درون خودروی جدید خود بنشینید. نه‌تنها قادر خواهد بود با شبکه‌ی خانگی شما برای دریافت جدیدترین پلی لیست شما تماس برقرار کند، بلکه قادر خواهد بود با سایر خودروهای در جاده، جهت جلوگیری از تصادف و با چراغ‌های راهنمایی برای بهبود جریان ترافیک نیز تعامل کند. اگر کسی حین پارک بودن خودروی شما با چراغ عقب آن برخورد کند، خودرو به شما اطلاع خواهد داد و ویدیویی از فردی که این کار را کرده است، نشان خواهد داد. هنگامی‌که زمان پر کردن باک است، می‌توانید از خودرو انتظار داشته باشید یک پمپ بنزین با بهترین قیمت برای شما پیدا و مبلغ سوخت را به‌طور خودکار پرداخت کند.

نتیجه تصویری برای خودروها طی ۲۰ سال آینده

فرمان خودروی شما انتخابی خواهد بود. کودکان متولد امسال ممکن است هرگز نیازی به دریافت گواهینامه‌ی رانندگی نداشته باشند. درحالی‌که سیستم‌های حمل و نقل هنوز برای خودران کردن کامل خودروها راه زیادی در پیش دارند، شرکت‌های خودروسازی (و تأمین‌کنندگان آن‌ها) سخت مشغول کار در این زمینه هستند. در حقیقت آن‌ها برای دو دهه‌ی آینده خودروهایی بدون غربیلک فرمان، یا پدال‌های ترمز و گاز متصور هستند.

برای کسانی که ترجیح می‌دهند بعضی اوقات خودشان رانندگی کنند، صفحه‌ی کنترل می‌تواند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده کاملاً روی شیشه‌ی جلو باشد. آینه‌ها به‌وسیله‌ی دوربین‌های HD تکمیل شده‌اند، که نیاز به گردش سر ندارند؛ طی ۲۰ سال آینده، آینه‌ی وسط احتمالاً از میان رفته‌ است.

نتیجه تصویری برای خودروها طی ۲۰ سال آینده

رانندگی راحت‌تر خواهد بود. با استفاده از مواد نرم و سبک در خودرو باید انتظار داشته باشید فضای داخلی خودرو راحت‌تر باشد، لمس آن‌ها حس آرامش به شما می‌دهد و در مجموع از وزن خودرو می‌کاهند و رنگ‌های بیشتری از آنچه امروزه موجود است، برای انتخاب ارائه می‌کنند. BMW در حال حاضر در حال آزمایش استفاده از حالت‌های مختلف صندلی، در حالت خودران و خودکار خودرو است تا این اختیار را داشته باشید که آن را به سمت سرنشین کناری برگردانید.

نتیجه تصویری برای خودروها طی ۲۰ سال آینده

شرکت‌های دیگر در حال کار روی چراغ‌های جلو با LED-های درخشانی هستند که در زیر سپر قرار دارند تا جاده را بدون ایجاد مزاحمت نوری برای رانندگانی که از روبرو می‌آیند، روشن کنند. شرکت میتسوبیشی موتورز در حال آزمایش شاسی‌ها و سپرهای روکش‌شده با لاستیک است تا جراحات ناشی از تصادف با دیگران و خسارات به خود خودرو را نیز کاهش دهد. آن‌ها همچنین ستون‌های بین درهای عقب و جلو را حذف کرده‌اند.

قطعات خودرو نیز تغییر خواهند کرد. هنگامی‌که نیازمند قطعه‌ای جدید برای خودروی خود هستید، به‌جای خرید مستقیم از تولیدکننده، می‌توانید خودتان آن را بسازید. همچنان که چاپ سه‌بعدی به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد، شما باید قادر به ساختن هر آنچه نیاز دارید، باشید؛ لایه به لایه، از بین مواد متنوع و گوناگون، از جمله لاستیک و تیتانیوم.

نتیجه تصویری برای لاستیک خودرو از باکتری

به لطف شرکت‌هایی چون Genencor و Goodyear، ساخت لاستیک از باکتری همین حالا هم ممکن است. آن‌ها  باکتری اسرشیا کولی را طوری مهندسی کرده‌اند که با هضم شکر می‌تواند مقادیر زیادی ایزوپرن تولید کند. ایزوپرن، ماده‌ی اصلی لاستیک، امروزه از نفت به دست می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.