معرفی کراس اوور رووی RX5 مکس +(عکس)

0

پس از فروپاشی گروه ام‌جی روور در سال ۲۰۰۵، تمامی دارایی­‌های این شرکت از جمله حقوق مربوط به برند ام‌جی تحت مالکیت سایک درآمد. از آن زمان برند ام‌جی به حیات خود ادامه داده و این روزها با افزایش فروش در اروپا به کار خود ادامه می‌­دهد.

” فاصله محوری این خودرو ۲.۷۶ متر اعلام شده است، که نسبت به مدل استاندارد RX5، شش سانتی‌متر افزایش نشان می­‌دهد. “هرچند سایک موفق نشد، امتیاز روور را نیز به دست آورد اما یک برند جدید با نامی شبیه به آن یعنی رووی را به ثبت رساند و نسخه فیس‌لیفت شده از روور ۷۵ را تا مدت‌ها تحت این نام در بازار چین به فروش رساند.

تازه های خودرو معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین قیمت محصولات ایران خودرو قیمت شاسی بلند سایت قیمت خودرو سایت تخصصی خودرو دنیای خودرو

رووی RX5 به عنوان یک کراس‌­اور جمع‌وجور در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد. نقطه اوج فروش این خودرو در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد که براساس اطلاعات CarSalesBase، به رقم ۲۳۷,۶۳۵ دستگاه رسید. اما ستاره اقبال رووی RX5 پس از آن رو به افول گذاشته چراکه آمار فروش این خودرو در ۸ ماه اول سال جاری با ۴۶.۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۱,۵۷۳ دستگاه رسیده است.

رووی RX5 مکس
رووی RX5 مکس

رووی RX5 مکس به عنوان نسخه بزرگ‌تر و لوکس RX5 در سال ۲۰۱۹ قدم به عرصه گذاشت. فاصله محوری این خودرو ۲.۷۶ متر اعلام شده است، که نسبت به مدل استاندارد RX5، شش سانتی‌متر افزایش نشان می­‌دهد.

اکنون شرکت رووی تصاویر رسمی از نسخه بروزرسانی شده RX5 مکس را منتشر کرده است. فرم ظاهری RX5 مکس به رووی RX5 پلاس شبیه است، درحالی‌که جلوپنجره بزرگ این خودرو، محصولات لکسوس را به یاد می‌­آورد.

انتظار می­‌رود که فروش این محصول به زودی آغاز شود. فرم آیرودینامیک آینه‌های جانبی و دستگیره جمع‌شونده درها، از دیگر نکات قابل ذکر است.


رووی RX5 مکس

طراحی فضای داخلی کاملاً نونوار شده و غیر از تغییراتی در پوشش صندلی­‌ها و رودری و تغییراتی در کنسول میانی، شاهد تعویض نمایشگر عمودی قبلی با دو صفحه نمایشگر افقی ۱۲.۳ اینچی هستیم. بازنگری در متریال کابین، اهرم تعویض دنده با طراحی جدید و سیستم صوتی Bose با نورپردازی هماهنگ در ۲۵۶ رنگ، از دیگر نکات قابل ذکر درباره کابین رووی RX5 مکس است.

هرچند مشخصات فنی این خودرو رسماً اعلام نشده است، اما بنابر اطلاعاتی که در ماه آگوست توسط وزارت صنعت چین منتشر شد، رووی RX5 مکس به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزین‌سوز توربوشارژ به قدرت ۱۸۱ اسب­‌بخار مجهز شده است. البته پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۳۱ اسب­‌بخار قدرت نیز همچنان قابل سفارش خواهد بود. مدل قبلی با گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار دوکلاچه عرضه می­‌شد، اما درباره جعبه‌دنده نسخه جدید رووی RX5 مکس فعلاً اطلاعی در دسترس نیست.

مترجم :باما

منبع : kolesa.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.