اولین خودرو تمام الکتریکی ولوو با امکانات ویژه +عکس

0

C۴۰ شارژ ۲۰۲۲ اولین خودروی ولوو است که تنها با پیشرانه تمام الکتریکی عرضه می‌شود و تقریباً هر مدل بعدی نیز از آن پیروی می‌کند.

ولوو C۴۰ شارژ ۲۰۲۲ مملو از اولین‌ها برای نام تجاری سوئدی است. این اولین خودروی ولوو است که تنها با پیشرانه تمام الکتریکی عرضه می‌شود و تقریباً هر مدل بعدی نیز از آن پیروی می‌کند. این اولین ورود ولوو به بازار کراس اوور کوپه است و اولین ولوو است که فقط با کابین داخلی بدون چرم موجود است، مانند تمام EV‌های EV بعدی. C۴۰ همچنین اولین خودروی این شرکت است که تنها برای خرید آنلاین در دسترس است. با وجود همه این اولین بار‌ها، شارژ C۴۰ شبیه یک ولوو معمولی است  و در این بین عالی است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/1/14979366_128.jpg

تصورات رانندگی و داده‌های فنی بیشترین اهمیت را برای C۴۰ ندارند. کوپور با یک پیکربندی پیشرانه در دسترس است که از یک باتری ۷۸ کیلووات ساعت و یک جفت موتور الکتریکی، یکی در هر محور استفاده می‌کند. تنظیمات مشابه XC۴۰ Recharge است، اما با ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۸۷ پوند فوت گشتاور، C۴۰ کمی قوی‌تر از XC۴۰ است. ولوو از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۴.۵ ثانیه نقل قول می‌کند که چند دهم سریعتر از XC۴۰ است. در حالی که EPA به طور رسمی C۴۰ را رتبه بندی نکرده است، ولوو برد ۲۲۵ مایل را تخمین می‌زند، همچنین کمی بهتر از ۲۰۸ مایل برآورد شده XC۴۰ است.

C۴۰ در بزرگراه بی صدا‌تر از XC۴۰ به نظر می‌رسد، که احتمالاً از آیرودینامیک بهتر آن کمک گرفته است. رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی هوای خنک و لاستیک‌های تمام فصل در ایالات متحده استاندارد خواهند بود و C۴۰ دارای دمپر‌های غیر تطبیقی است. سواری آن محکم، اما روان و راحت است، حتی در جاده‌های سنگفرش شهر گنت بلژیک. هیچ حالت رانندگی فراتر از آفرود وجود ندارد، اگرچه می‌توانید وزن فرمان را سنگین‌تر کرده و سطح ترمز‌های احیا کننده را تنظیم کنید-من توانایی یک پدال واقعی C۴۰ را دوست دارم. به طور کلی، C۴۰ تقریباً مشابه خواهر و برادر XC۴۰ خود عمل می‌کند.

حالا، چیز‌های خوب تقریباً هر پنل بدنه مختص C۴۰ است: قسمت جلویی آن شبیه به XC۴۰ است، اما جلوپنجره مسدود شده به طور شیک تری ادغام شده و چراغ‌های LED استاندارد پیکسلی زاویه دارتر هستند. لوگو در جلوپنجره گرم می‌شود تا دوربین و حسگر‌های داخل آن در هوای بد کثیف نشوند. سطح زیرین دارای خط افقی بیشتری است که در سپر عقب ادامه می‌یابد، اما خود سپر همان است. رنگ آبی فیورد جدید منحصر به فرد C۴۰ است که از آب‌های فیورد‌های سوئد الهام گرفته شده است که رنگ آبی عمیق تری نسبت به آب تیره دریاچه‌ها یا اقیانوس سبزتر دارند. رنگ آبی تا حدی انتخاب شده است، زیرا در حال حاضر در حال تغییر است، اما همچنین به این دلیل که نشان از حس و حال محیط زیست C۴۰ دارد.

با همه این‌ها، خط سقف بدیهی است که رویداد اصلی است. این یک منحنی پیوسته از پایه کاپوت تا دم است و پنجره‌های جانبی در ستون C بالا می‌آیند تا با اسپویلر سقف هماهنگ شوند. C۴۰ تنها با سقف مشکی بدون توجه به رنگ رنگ ارائه می‌شود و من فکر می‌کنم این واقعا کار می‌کند. اسپویلر‌های دوگانه فوق العاده شیک و کاربردی هستند، آیرودینامیک را افزایش داده و لولا را مخفی می‌کنند، در حالی که اسپویلر پایینی در قسمت پایین پنجره کاملاً کاربردی است و ثبات را بهبود می‌بخشد. ویژگی طراحی مورد علاقه من چراغ‌های عقب جدید است که با چراغ‌های LED تقسیم بندی شده تا دریچه عقب ادامه پیدا می‌کند و دارای رنگ بدنه سرد روی درب عقب است.

 

اولین خودرو تمام الکتریکی ولوو با امکانات ویژه به بازار خواهد آمد

کابین C۴۰ چندان از XC۴۰ فاصله نمی‌گیرد، اما جلوه‌های منحصر به فردی دارد. این خودرو با یک طرح رنگی مشکی متشکل از روکش‌های جیر و Microtech روانه بازار می‌شود؛ و در حالی که فضای داخلی C۴۰ کاملاً عاری از چرم است، ولوو مراقب است که فضای داخلی را وگان نگوید. (محصولات جانبی جانبی در طراحی داخلی استفاده می‌شود.) مشابه آنچه در Polestar ۲ وجود دارد، مواد Microtech با دوام و باکیفیت به نظر می‌رسند، مانند یک لباس خیس یا کیف فانتزی. سال آینده همین ترکیب مواد با رنگ دیگر، دو انتخاب پارچه و حتی یک گزینه پشم نقره خیره کننده خواهد بود، اگرچه نمی‌دانم کدام (در صورت وجود) به ایالات متحده می‌آید.

 

C40 از ۵۹،۸۴۵ دلار با هزینه ۱،۰۹۵ دلار مقصد شروع می شود و تنها در یک سطح تریم و بدون هیچ گزینه ای فراتر از رنگ فلزی عرضه می شود که ۶۹۵ دلار قیمت دارد (تنها رنگ بدون رنگ مشکی است). در غیر این صورت C40 به طور کامل بارگیری می شود ، از جمله ویژگی هایی که در XC40 اختیاری است. قیمت XC40 Recharge از ۵۶،۳۹۵ دلار شروع می شود ، اما این گزینه ها را اضافه کنید و تنها چند صد دلار ارزان تر از C40 است.

اولین خودرو تمام الکتریکی ولوو با امکانات ویژ به بازار خواهد آمد

روند طراحی و خرید C40 برای همه مناسب نخواهد بود ، اما برای افرادی که به طراحی و طراحی علاقه دارند و به دنبال یک EV قوی هستند ، این ولوو جدید یک گزینه عالی است-و بسیاری از چیزهایی را که از این برند به دست می آید پیش بینی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.