نگاهی به کامیون مسابقه‌ای برند هینو +(عکس)

0

احتمالاً با نام شرکت هینو (Hino) به عنوان سازنده کامیون­‌های تجاری آشنا هستید، اما خبر جدید اینکه شرکت مذکور یکی از محصولات خود را برای حضور در رالی داکار ۲۰۲۲ آماده کرده است. این خودروی سنگین مسابقه‌­ای نه تنها از طراحی ظاهری جالب بهره­‌مند شده است، بلکه به پیشرانه دیزل با نیروی کمکی هیبرید هم مجهز است، که ۱۰۶۵ اسب­‌بخار قدرت در اختیار آن قرار می‌دهد.

مسابقات کامیون انواع کامیون مجله کامیون سواران مجله ماشین سنگین قیمت ماشین آلات سنگین مسابقات رالی داکار قهرمان رالی داکار انواع مسابقات ورزشی انواع مسابقات اتومبیل رانی

این کامیون مسابقه‌ای براساس سری محصولات ۶۰۰ شرکت هینو شکل گرفته است و به پیشرانه ۶ سیلندر توربودیزل مجهز شده که ۷۸۹ اسب­‌بخار قدرت و ۲۲۹۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.“این مدل سفارشی براساس سری محصولات ۶۰۰ شرکت هینو شکل گرفته است و به پیشرانه ۶ سیلندر توربودیزل به حجم ۸.۸۶۶ لیتر مجهز شده که ۷۸۹ اسب­‌بخار قدرت و ۲۲۹۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، درحالی‌که قدرت سامانه هیبرید کمکی هم برابر با ۲۷۶ اسب­‌بخار است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک، سامانه چهارچرخ محرک دائم، قفل دیفرانسیل مرکزی و ترنسفر کیس به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

مخزن سوخت ۸۰۰ لیتری این کامیون بزرگ هم برای پیمودن مسیرهای طولانی مناسب به نظر می‌­رسد.

براساس اعلام هینو، ساختار بخش عقب بدنه این کامیون از آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته شده، ولی این هم مانع از رسیدن وزن این غول مسابقه‌­ای به ۸۶۰۰ کیلوگرم نشده است.

بد نیست بدانید هینو در حالی به مقام دهم رالی داکار ۲۰۲۰ دست یافت که رقبایی اروپایی همچون ایویکو، تاترا، کاماز و ماز را در مقابل خود داشت. به لطف استفاده از سامانه هیبرید، هینو امیدوار است بتواند به جایگاه بهتری در مسابقات سال ۲۰۲۲ دست یابد.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ab8eafdd-2dca-4bf4-8072-b974ce627efe/article_637709317880897182_thumb_960_542.jpg
کامیون مسابقه‌ای برند هینو مخصوص رالی داکار ۲۰۲۲

در بخش خودروهای مسابقه‌ای هم امسال شاهد رقابت داغی خواهیم بود. تویوتا که وانت هایلوکس را به پیشرانه شش سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو متعلق به لندکروزر ۲۰۲۲ مجهز کرده و آئودی RS Q E-Tron پیشرانه­‌های برقی روی دو محور خود را از خودروی مسابقه‌­ای E-Tron FE07 به عاریت گرفته است. البته یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ نیز برای اطمینان از کافی بودن شعاع حرکتی در این مجموعه حضور دارد.

قرار است مسابقه رالی داکار ۲۰۲۲ از دوم تا چهاردهم ژانویه ۲۰۲۲ (دوازدهم تا بیست و چهارم دی ۱۴۰۰) برگزار شود. مسیر این دوره از رقابت رالی داکار تنها به عربستان محدود شده است.

مترجم : باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.