قیمت خودروها در بازار صعود شد _آبان ۱۴۰۰

0

قیمت خودرو در بازار هم‌چنان فراز و نشیب خود را طی می‌کند به طوری که شاهد افزایش قیمت برخی خودروها در مقایسه با یک ماه گذشته هستیم.

افزایش قیمت در بازار خودرو در حالی اتفاق افتاده که در حال حاضر ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ ایران خودرو و سایپا دپو شده است. در این شرایط اخیراً رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از کاهشی شدن روند قیمت خودرو در بازار تا پایان سال خبر داده بود.

وی گفت: تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد، ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، ۹ طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت کیست سید رضا فاطمی امین کیست مدیرعامل آرین پارس موتور اخبار خودرو اخبار خودروسازان

فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روز‌های خوبی را برای این صنعت پیش‌رو داریم.

وزیر صمت افزود: خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودرو‌های تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها صنعت خودرو بوده است. موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

* افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو با اجرای طرح مجلس

یکی از برنامه‌هایی که مجلس برای کنترل قیمت خودرو در بازار پیگیری می کند، طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو است که واردات خودرو به عنوان یکی از محورهای آن مطرح شده است.

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد وضعیت طرح آزادسازی واردات خودرو در مجلس گفت: طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم مطرح شد، اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد. در حال حاضر نیز شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانسته که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده‌ایم. در برخی رسانه‌ها به غلط اعلام شد که قرار است موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شود که در اصل طرح تنظیم واردات در جهت حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: اکنون طرح تنظیم واردات بر این اساس اعلام شده است که واردات خودرو به اندازه کمبود تقاضای موثر هر ۶ ماه یکبار با سقف معینی انجام شود. شاخصی مشخص برای واردات گذاشته‌ایم، یعنی چه نوع خودرویی، با چه مصرف سوختی و با چه کیفیتی می‌تواند بدون فشار ارزی به کشور وارد شود. این موضوع را هم قید کرده‌ایم که از محل صادرات یا از محل ارز بدون منشا خارجی بدون فشار این واردات انجام شود.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه بازار کشور به شدت ملتهب است، گفت: طبق آمارهایی که داریم، برخی خودرو‌های خارجی در کشور تا ۹ برابر قیمت جهانی خرید و فروش می‌شوند که این اجحاف به کشور است، چرا که بازار را بسته ایم و از طرفی خودروساز داخلی تعهدات را به خوبی انجام نداده و بازار ملتهب شده است.

وی معتقد است: برای کاهش التهابات نباید واردات انجام شود بلکه نیاز است در شرایط کنونی کشور، تنظیم واردات برای کاهش التهابات انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر این مصوبه در مجلس به تصویب برسد حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها افت می‌کند، چرا که نرخ ها اکنون کاذب است، اگر قیمت ها را با مقیاس جهانی بسنجیم این قیمت‌ها واقعی نیست و می‌توان آن را محدود کرد. این طرح را اکنون به عنوان اصلاحیه طرح مجلس دهم داریم.

PEUGEOT 405 praid پراید سایپا قیمت پراید مشخصات پراید مشخصات فنی پراید مشخصات فنی پژو 405 GLX معایب پراید چیست معایب پژو 405 مقایسه پراید با پژو 405 مقایسه خودرو مقایسه پراید 131 و پژو 405 GLX پراید بهتره یا پژو 405 پراید بخرم یا پژو 405

در هر حال بخش های مختلف اقتصاد کشور نیازمند آرامش و ثبات است و دور بودن نرخ ارز از نوسانات شدید می‌تواند این ثبات را تقویت کند. باید دید سیاست های وزارت اقتصاد و صمت برای رام کردن بازار ارز و در نتیجه بازار خودرو چیست و مردم چه زمانی می‌توانند نیاز خود را در بازار خودرو به راحتی تامین کنند.

خودرو مدل قیمت (تومان)
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۱۳۹۹ ۱۵۶،۰۰۰،۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۴۰۰ ۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱۴۰۰ ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
تیبا۲ ۱۴۰۰ ۱۶۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک معمولی ۱۴۰۰ ۱۷۳.۰۰۰.۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۰ ۲۳۵،۰۰۰،۰۰۰
کوییک R ۱۳۹۹ ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R (سفید – مشکی) ۱۴۰۰ ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰
ساینا پلاس ۱۴۰۰ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
وانت نیسان بنزینی ۱۴۰۰ ۲۶۲،۰۰۰،۰۰۰
وانت نیسان دوگانه سوز ۱۴۰۰ ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
وانت نیسان دیزل ۱۳۹۹ ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت آریسان ۱۳۹۹ ۱۹۶،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال ۱۳۹۹ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پارس سال (سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال ۱۴۰۰ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پارس دوگانه سوز ۱۴۰۰ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
پارس TU5 (سفید) ۱۳۹۹ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پارس TU5 (سفید) ۱۴۰۰ ۳۲۲.۰۰۰.۰۰۰
پارس TU5 (سفید – سند رهن) ۱۴۰۰ ۳۰۴،۰۰۰،۰۰۰
پارس TU5 (نقره ای) ۱۴۰۰ ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX (سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۲۳،۰۰۰،۰۰۰
سمند LX ۱۴۰۰ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سمند EF7 ۱۴۰۰ ۲۷۸،۰۰۰،۰۰۰
سمند دوگانه سوز EF7 ۱۴۰۰ ۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰
سمند سورن ۱۳۹۹
۴۰۵ GLX دوگانه سوز ۱۳۹۹ ۲۳۷.۰۰۰.۰۰۰
۴۰۵ SLX ۱۴۰۰ ۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰
اچ سی کراس ۱۳۹۹ ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۹۹ ۲۳۷.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (سفید) ۱۴۰۰ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (سفید – سند رهن) ۱۴۰۰ ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (نقره ای) ۱۴۰۰ ۲۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۹۹ ۲۹۲.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ صندوقدار ۱۴۰۰ ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۷ دستی (سقف فلز + فرمان برقی) ۱۴۰۰ ۳۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ دستی (پانوراما) ۱۴۰۰ ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک (سقف فلز) ۱۴۰۰ ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک (پانوراما) ۱۴۰۰ ۴۴۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی + کروز ۱۴۰۰ ۳۳۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۱۳۹۹ ۳۵۸،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۱۴۰۰ ۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو ۱۴۰۰ ۴۳۶.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۳۹۹ ۴۴۷،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۰ ۴۷۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما S5 ۱۴۰۰ ۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما S7 ۱۴۰۰ ۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما S7 پلاس (سفید) ۱۴۰۰ ۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 پلاس (مشکی) ۱۴۰۰ ۸۰۵،۰۰۰،۰۰۰
جک S3 ۱۴۰۰ ۵۰۲.۰۰۰.۰۰۰
جک S5 (سفید) ۱۴۰۰ ۷۲۵.۰۰۰.۰۰۰
کارا تک کابین ۱۴۰۰ ۲۶۴،۰۰۰،۰۰۰
کارا دوکابین ۱۴۰۰ ۲۸۲،۰۰۰،۰۰۰

منبع:ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.