تفاوت بین شمع نیکل و شمع سوزنی چیست ؟

0

تفاوت بین شمع نیکل با سوزنی

شمع های نیکلی
شمع های معمولی و رایج در بازار از آلیاژ نیکل ساخته شده که تحمل حرارتی معادل ۴۰۰ درجه دارند و به همین دلیل نهایت عمر آن ها ۳۰،۰۰۰ کیلومتر است و بخاطر تخت بودن الکترود مثبت آن ها جرقه کاملا منظم نیست و همین نکته باعث بالا رفتن مصرف سوخت و خام سوزی می شود.

 

اما شمع های سوزنی الکترود مثبت آن ها به شکل سوزن نوک تیز است و این باعث می شود که جرقه حاصل از شمع متمرکز، دقیق و قوی تر از یک شمع معمولی باشد.

هنگامی که جرقه قوی تر باشد شعله حاصل از انفجار بزرگتر و در نتیجه بنزین داخل سیلندر بطور کامل سوخته، تمامی انرژی آن آزاد می شود و نتیجه این فرآیند کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و کاهش صدا و لرزش موتور خودرو می باشد که مورد آخر نشان دهنده بهتر کارکردن موتور و افزایش عمر قطعات موتور و کاهش استهلاک آن است.

تعمیرات تخصصی مرسدس بنز تعویض شمع مرسدس بنز تعمیرگاه بنز در تهران تعمیرگاه بنز پاسداران تعمیر خودرو سرویس خودرو سرویس و نگهداری مرسدس بنز دفترچه راهنمای مرسدس بنز آموزش مکانیک خودرو شمع مناسب بنز

شمع های سوزنی با دو نوع آلیاژ تولید و روانه بازار می شوند:

شمع های پلاتینیوم
جنس آلیاژ این شمع ها از فلز پلاتینیوم ساخته شده است که مقاومت حرارتی در حدود ۸۰۰ درجه سانتیگراد دارند.

مقاومت حرارتی بالا باعث می شود در دمای زیاد و دور موتور بالا افت ولتاژ جرقه در سر شمع ها اتفاق نیافتد و کیفیت جرقه ثابت باقی بماند.

این حد از مقاومت حرارتی باعت می شود تا این شمع ها با توجه به کیفیت بنزین مصرفی در کشور ما تا حدود ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر عمر مفید داشته باشند.

آموزش نصب بک فایر پراید بک فایر پراید بک فایر چیست بک فایر رگباری پژو ۲۰۶ بک فایر مسلسلی سمند علت بک فایر خودرو چینی عوارض بک فایر چیست علت ترقه اگزوز پژو 405 علت صدای ترقه از اگزوز علت صدای ترقه از خودرو علت انفجار در اگزوز دلیل صدای انفجار در داخل موتور آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

شمع های ایریدیوم
آلیاژ استفاده شده در این شمع ها فلز ایریدیوم است که مقاومت حرارتی آن ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد است .

در این شمع ها علاوه بر الکترود مثبت که سوزنی شکل و با آلیاژ ایریدیوم است، الکترود منفی هم دارای نقطه پلاتین است که باعث بوجود آمدن بالاترین و دقیق ترین حد جرقه در بین شمع های حرفه ای می شود .

این شمع ها نیز با توجه به سوخت مصرفی عمرمفید ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتری دارند و در صورتی که از مکمل اکتان در سوخت استفاده شود طبیعتا این طول عمر افزایش پیدا می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.