افزایش دوباره قیمت خودرو در سایه وعده و وعیدهای تکراری

0

افزایش دوباره قیمت خودرو در سایه وعده و وعیدهای تکراری

با وجود وعده‌های حسین فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، مبنی بر کاهش قیمت خودرو، نگاهی به قیمت‌های روز نشان می‌دهد که قیمت خودروهای تولید داخل نه‌تنها کاهش نیافته بلکه در روزهای اخیر، دو تا سه میلیون تومان هم بالاتر رفته است. در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ در بازار به ۱۶۰ میلیون و قیمت پژو پارس سال به ۲۹۳ میلیون تومان رسیده است.

▪️قیمت پراید ۱۳۱ که تا پیش از این ۱۳۴میلیون تومان بود، در حال حاضر به ۱۴۱ میلیون تومان رسیده است.

ایمنی پژو 206 امنیت پژو 206 سیستم ضد سرقت پژو 206 آموزش نکات کلیدی دکمه قفل کن رودری پژو 206 دانش و فناوری سرقت خودرو ضریب امنیت خودروهای داخلی اخبار خودر

▪️خودروهای پژو نیز در این مدت افزایش قیمت‌ داشته‌اند؛ به‌ طوری‌ که بهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۵۳ میلیون تومان اعلام شده است.

▪️افزایش قیمت محصولات دو شرکت خودروسازی داخلی در حالی اتفاق می‌افتد که حسن فاطمی‌نیا از آغاز مسئولیت خود در وزارت صمت بارها گفته است که برای کاهش قیمت خودرو ایده‌هایی در سر دارد.

▪️او یکی از راهکارهای کاهش قیمت را در افزایش تولید خودرو می‌داند و قصد دارد این برنامه را در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال کند.

▪️فاطمی‌نیا در آخرین اظهارنظر خود در این خصوص در یک برنامه تلویزیونی، گفت که موج افزایش تولید خودرو به‌زودی آغاز می‌شود. او همچنین مدعی شد که وزارت صمت را بر عملکرد دو شرکت ایران‌خودرو و ساپیا نظارت لازم را دارد. با وجود این ادعا، روند افزایشی قیمت خودروها در ایران همچنان ادامه دارد.

▪️پیش‌تر احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که وجود «رانت» و «فساد» و «چند نرخی» بودن عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو بوده‌اند.

▪️در اظهارنظری جدید نیز سپهر زنگنه، کارشناس خودرو، «فضای ابهام‌آلود» و «شفاف نبودن سیاست دولت در حوزه خودرو» را عامل افزایش قیمت‌ها دانسته است. زنگنه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو در حال حاضر مذاکرات برجام و نرخ دلار است، گفت: «در هفته‌های اخیر با نوسان‌ها در بازار ارز، نرخ قیمت خودرو هم نوسان یافت و قیمت‌ها بالا رفت.»

▪️احمد نعمت‌بخش درباره سیاست دولت برای کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید آن گفته بود که این کار با توجه به اینکه مردم قدرت خرید ندارند، امکان‌پذیر نیست. سپهر زنگنه نیز به گرایش اقتصادی دولت به شرق اشاره کرد و گفت: «در همین چندماهه شاهدیم که شرکت‌هایی مانند کرمان موتور که خودرو چینی مونتاژ می‌کنند به‌سرعت دارند محصولات جدید می‌آورند و برنامه سود چند برابری در این دولت دارند. همچنین ۱۵۰ هزار خودرو نیمه‌ساز در انبار‌ها موجود است که پیش‌بینی می‌شود به بازار وارد شوند.»

▪️او درباره چشم‌انداز بازار خودرو و سیاست‌های دولت در این حوزه گفت: «از آنجا که تاکنون در این حوزه اقدامی بنیادی انجام نشده است یا حداقل خبری از آن نیست، چشم‌انداز مثبتی هم دیده نمی‌شود.»

▪️نعمت‌بخش نیز پیش از این گفته بود که تنها راه کاهش قیمت خودرو از بین بردن «رانت» و «فساد» در این حوزه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.