علت روشن شدن چراغ چک ،چراغ روغن ،چراغ STOP چیست؟

39

چرا چراغ چکم روشن می شود ؟علت روشن شدن چراغ روغن چیست؟

فهرست مطالب

چراهم زمان چراغ استپ وچراغ آمپر آب روشن می شود؟

چراغهای اخطار خودرو (چک موتور، استپ، ایربگ، دمای آب و ترمز دستی)

در انواع پژو(۲۰۶ تیپ ۲،۳،۵،۶، SD، ۴۰۵، پارس) سمند، تندر ۹۰ (ال۹۰) و پراید:

عملکرد موتور خودروهای نسل جدید، تحت فرمان کامپیوتر مرکزی (ECU) است، ECU از طریق سنسورهایی که در قسمتهای مختلف موتور وجود دارد، اطلاعات وضعیت موتور را دریافت کرده و با توجه به نرم افزار خود پارامترهای موتور را تغییر می دهد.

اگر یک یا چند سنسور در موتور از کار بیافتند، یا داده ای خارج از محدوده امن (که در برنامه تعیین شده) ارسال کنند، چراغ های خطر، در صفحه نمایش آمپر روشن خواهند شد.

عیب یابی مربوط به به روشن شدن چراغ های خطر در انواع پژو (۲۰۶ تیپ ۲،۳،۵،۶، SD، ۴۰۵، پارس) سمند، تندر ۹۰ (ال۹۰) و پراید به شرح زیر است:

در پژو (همه مدل ها) سمند، پارس، تندر و پراید، در هنگام باز کردن سوئیچ، چراخ چک روشن نمی شود.

نتیجه تصویری برای علت روشن شدن چراغ روغن چیست

شایع ترین علل بروز آن:

اگر موتور روشن می شود:

-چراغ چک پشت آمپر سوخته است، و یا سیمکشی بین ECU , چراغ چک قطع شده است.

اگر موتور روشن نمی شود:

-ارتباط بین ECU و موتور قطع است.

-سیم کشی تغذیه کننده برق ECU قطع شده است (یا فیوز آن سوخته و یا اتصال قطع شده است).

در پژو ۲۰۶ در سر بالایی ها یا پیچ های تند، چراغ ترمز دستی، یا استپ آمپر روشن و بلافاصله خاموش می شود.

شایع ترین علل بروز آن:

چراغ ترمز

-سطح روغن ترمز پایین آمده و لنت ها در حال اتمام هستند.

-در خودرو های نسل جدید، با مصرف لنت و لاغر شدن ضخامت آن، سطح روغن ترمز پایین می رود، با پایین رفتن سطح روغن ترمز از حد معین، سنسوری در محفظه روغن فعال می شود و به راننده هشدار می دهد که لنتها در حال اتمام هستند.

در پژو ۲۰۶، در دمای ۹۷ درجه، ناگهان چراغ آمپر آب روشن شده و عقربه دمای آب بسرعت تا محدوده قرمز حرکت می کند، همزمان دور تند فن نیز بکار می افتد. ولی بعد از چند ثانیه همه چیز به حالت عادی باز می گردد.

چراغ اخطار آب

شایع ترین علل بروز آن:

-علت خراب شدن رله دور آرام فن، و یا مقاومت فن رادیاتور است. که باید توسط تعمیرکار تست شود.

-دمای موتور عامل بسیار مهمی در خودرو های نسل جدید است و در صورت بی توجهی به آن، صدمات سنگینی به موتور وارد می شود.

در پژو ۴۰۵، سمند، و پارس، همزمان با رسیدن آمپر آب به درجه وسط، چراغ آمپر آب و استپ روشن می شود و بدون آنکه دمای آب از حد معمول بالاتر رود، بعد از مدت کوتاهی خاموش می شود. این اتفاق هر چند دقیقه، تکرار می شود.

شایع ترین علل بروز آن:

-به احتمال زیاد یکی از دو فن خنک کننده رادیاتور روشن نمی شود.

در خودرو پراید، با روشن شدن فن رادیاتور، چراغ چک نیز روشن می شود، و با خاموش شدن فن، چراغ چک نیز خاموش می شود.

شایع ترین علل بروز آن:

-علت، عمل نکردن دور آرام فن رادیاتور است که اغلب به دلیل خراب شدن مقاومت فن اتفاق می افتد.

-در برخی موارد نیز  ECU موتور  و یا رله های فن ایراد دارند.

در پژو ۲۰۶، در دور موتور پایین، چراغ اخطار فشار روغن روشن می شود و استپ چشمک می زند  و با بالا رفتن دور موتور، چراغ نیز خاموش می شود. با رها کردن پدال گاز و پایین آمدن دور موتور، مجددا چراغ اخطار روشن می شود.

نتیجه تصویری برای علت روشن شدن چراغ روغن چیست

شایع ترین علل بروز آن:

-معمولا این اتفاق بدلیل نامرغوب بودن فیلتر روغن، و یا دیر عوض کردن آن بوجود می آید.

-ضعیف شدن پمپ روغن یا اویل پمپ.

-گرفتگی مسیرهای عبور روغن موتور.

-یاتاقان ها از بین رفته

-میل لنگ خراب هست

-کیفیت روغن پایین هست

-سیم کشی مورد دارد

-از فیلتر روغن ۶ سوراخ استفاده کنید

روغن بخاطر نفوذ آب  یا بنزین رقیق شده هست

حلالی میل لنگ که خلاصی میل لنگ را می گیرد از بین رفته و باعث خرابی میل لنگ شده است

چراغ چک یا چراغ استپ (Engine Check , STOP) به صورت ثابت روشن شده و خاموش نمی شود.

نتیجه تصویری برای علت روشن شدن چراغ روغن چیستنتیجه تصویری برای علت روشن شدن چراغ روغن چیست

 شایع ترین علل بروز آن:

-اگر کارکرد موتور تغییری نکرده باشد، احتمالا یکی از سنسورهای کمکی یا اطلاع رسانی کار نمی کند و یا اطلاعات درستی را ارسال نمی کند. در این حالت ایراد با دستگاه دیاگ قابل تشخیص است و راننده می تواند تا نزدیک ترین تعمیرگاه رانندگی کند.

-اگر موتور بدرستی کار نمی کند و صداهای غیرمعمول شنیده می شود، بهتر است سریعا خودرو را خاموش کنید.

چراغ چک یا چراغ استپ (Engine Check , STOP) به صورت چشمک زن روشن و خاموش می شود.

شایع ترین علل بروز آن:

-این ایراد مربوط به یکی از قطعات حیاتی موتور است و در این حالت، موتور با لرزش کار کرده و یک یا چند سیلندر از مدار خارج می شوند. عمدتا علت این وضعیت، انژکتورها، کوئل، سیستم برق رسانی و جرقه زنی است. در این حالت، بهتر است خودرو را خاموش کرده و به تعمیرگاه منتقل کرد.

روشن شدن چراغ ABS و Airbag.

چراغ ایربگ

شایع ترین علل بروز آن:

-در صورت روشن شدن این چراغها، عیب یابی توسط دستگاه دیاگ میسر است و  به احتمال زیاد سیستم مربوطه (ABS، یا Airbag) عمل نخواهد کرد. مثلا در صورت تصادف، کیسه های هوا عمل نمی کنند.

روشن شدن چراغ باتری، چراغ اخطار دینام.

چراغ باتری

شایع ترین علل بروز آن:

-اگر این چراغها پس از روشن شدن موتور، همچنان روشن بمانند، یعنی شارژ باتری توسط دینام بدرستی انجام نمی شود. علت این وضعیت می تواند پاره شدن تسمه دینام، خرابی دینام و یا قطع شدن اتصالات مربوطه باشد.

در صورتیکه باتری خودرو توسط دینام شارژ نشود، در روز (که چراغهای ماشین خاموش است) حدودا یک ساعت می توانید به رانندگی ادامه دهید و بعد از آن موتور خاموش خواهد شد. این زمان در شب که چراغهای خودرو روشن است، به مراتب کمتر خواهد بود.

در چنین شرایطی بهتر است از وسایل الکتریکی غیر ضروری مثل: فندک، رادیو ضبط، کولر و بخاری استفاده نکنید، که بتوانید تا نزدیک ترین باتری سازی رانندگی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
39 نظرات
  1. حسین می گوید

    کسایی که مشکل چراغ استپ و روغن در حالت درجا دارن اگه مطمئن هستن موتور سالمه فقط کافیه فیلتر روغن هشت سوراخ استفاده کنه و شمع و وایر عوض بشه فک میکنم درست میشه برا من که درست شد

  2. میثم می گوید

    متاسفانه واسه ای اف سون منم اینجوری شد روغن تقلبی بهت دادن بعد از تعویض زخم خودش رو میزنه یاتاقان هات روغن جدید و سالم رو فراری میدن یه دست یاتاقان و تراشکاری میلنگ نیاز داری و شستشوی داخل تمام موتور با تینر و گازوییل

  3. حاتم نوروزی می گوید

    سلام خسته نباشید امروز در مسیر چراغ چک ماشینم (پژو ۴۰۵) روشن شد و بعد از دقایقی چراغ استپ روشن شد و ماشین را خاموش کردم به حالت عادی در آمد و بعد از طی مسیری درب منزل فن ماشین روشن شد در حالیکه درجه به نصف نرسیده بود.عیب از چه میتواند باشد؟ممنونم از لطف و محبت مبذول می‌دارید.

    1. مدیر می گوید

      سلام
      رله های فن را چک کنید .

    2. ali.k7125 می گوید

      سلام،مگه ماشین شما ورجه اب به وسط برسه فن میزنه؟اگه اینطوریه که دیگه بدرد نمیخوره که،من از سال 86 پژو405 مدل 84 دارم،اینایی که میگم تجربه این چندین ساله،اول ترموستات بگو کمترین درجه بخر و بنذاز رو ماشین،رادیاتور تک لول نباشه جفت لول بزارید،بعدش با دیاگ تا جایی که میشه روشن شدن فن رو بیارید پایینتر،یه باطری ساز یا مکانیک خوب میدونه کحاست،مثاا واسه من خط اول یه میل رد کرد میزنه،حتی کلید فن دستی گزاشتم برای خودم،البته روی دور تند گزاشتم نه روی دور کند،چون دور کند فایده نداره که ،دور تند احتیاجه که بزنی فوری دما بیاد پایین،پزو هم تا احساس کردید آب روغن قاطی کردید برید واشر عوض کنید نکنید اونوقت میرید تو خرج حدودا 30 میلیونی،وقت زود واشر عوض کنی 90درصد مواقع احتیاجی به تراش سیلندر هم نیست،زمانی احتیاجه که طرف اصلا هیچی حالیش نباشه با دمای اب باا همونطوری راه بره اونوقته که سیلتدر تاب بر میداره،تیرآهنم باشه تاب برمیداره چه برسه به سیلندر 405 بخصوص مدلهای جدیدتر که اصلا آلیاژی نداره،اابته الان فیکسچر درست کردن تو همین ایران خودمون که گفته شده مشکل واشر سوزی حل کرده99درصد،ایندفعه بخوام واسر عوض کنم باید تهیه کنم بزارم ببینم چطوری میشه،موفقدباشید

  4. احسان می گوید

    سلام دادا درست کردی ماشینو راهنمایی کن چون منم هیمینطور شده

  5. قاسم ملایی بهرامی می گوید

    سلام دناef7زمانی که درجه آب وسط میرسه گاهی اوقات چراغ استپ روشن میشه وماشین گاز نمیخوره اگر کولر بگیرم بعضی اوقات بعد چند لحظه درست میشه چندجا بردم نتونستن درست کنن فقط دیاگ میزنن ومثلا خطا ها رو پاک میکنن بعد چندروز بعد دوباره همین تکرار میشه ممنون میشم راهکاری بدین درضمن کرمان هستم

  6. سیروان می گوید

    ماشین من سمند LX مدل ۹۰ بود و به مدت شش ماه وقتی ماشین گرم میشد چراغ روغن و استپ چشمک میزد وقتی گاز میدادم مشکل حل میشد خلاصه شش ماه کارو زندگی ما شد حل این مشکل هیچ کدوم از مکانیکها ، تنظیم موتوری و تعویض روغنیها نتونستن مشکل رو حل کنن و هر مکانیک ماهری که میبردم میگفتن باید تعمیر موتور کامل بشه ولی ماشین من شتاب عالی و موتورش خیلی نرم و بیصدا بود و هرچی فکر میکردم مشکل از موتور نبود خلاصه هر دو ماه یکبار روغن و فیلتر روغن عوض میکردم و آخرسر اویل پمپ و فشنگی روغن عوض کردم ولی درست نشد.نزدیک سه میلیون پول اویل پمپ در دو مرحله و روغن و فیلترروغنهای مختلف هزینه کردم تا آخر سر خودم به این نتیجه رسیدم که فیلتر روغن ۸ سوراخ سرکان بندازم رو ماشین و خوشبختانه مشکل حل شد.پس الکی خرج نکنید حتما حتما فیلتر روغن ۸ سوراخ سرکان اصلی تست کنید.

  7. زاهد می گوید

    سلام…دوستان یه دو روزی هست یه مشکلی برا ماشین من پیش اومده که هیچکسی هم نمیتونه سر در بیاره.من ۲۰۶ تیپ۵ sdدارم سه روزه که صبحها بعد ر فتن حدودا ۲۰کیلومتر سه بار آلارم میده و همزمان هم چراغ استوپ سه بار چشمک میزنه…فقط چراغ استوپ چشمک میزنه…دور موتور هم فرقی نمیکنه بالا پایین بودنش…مدل ماشین ۸۵ هستش جالب اینه که بعد از ظهر که از کار در میام و همون مسیر رو برمیگردم خبری از این آلارم دادن و چشمک زدن نیست

    1. حجت شهبازی می گوید

      سلام دوستان ماشین پژو پارس سال هست وقتی درجا هست دمای ماشین که به ۹۰میرسه چراغ استپ با چراغ روغن چشمک میزنه یه سر گاز میدی قطع میشه دوره دورموتور پایین میاد چشمک میزنه فرقی هم ندار که کولر روشن باشه یا خاموش باشه کسی میدونه مشکلش چیه راهنمای کنه واشر سرسلندم تازه عوض کردم فشنگی روغن عوض کردم اویل پمپ عوض کردم روغنشم عوض کردم ولی باز مشکلش حل نشده لطفا راهنمای کنید

  8. کورش می گوید

    سلام دوستان .این مورد برای من هم پیش آمده ماشین پژو پارس ۸۲ ساژم آمپر مدل ELX هست . البته مشکل بر طرف کردم .داستان ماشین از این قرار بوده ماشین وقتی به دمای ۹۰ میرسیده و درجا کار میکرد چراغ روغن و استپ شروع به سو سو زدن میکرد و با یک گاز کوچیک میرفت . سیم کشی ماشین من نو هست باطری نو موتور یک سال تعمیر اساسی شده بوده . فشنگی عوض کردم تغیر ایجاد نشده . من یک سری از کارارو انجام دادم و درست شد امیدوارم کمک کنه بهتون . از کابل اتصال باتری چه مثبت چه منفی حتما اطمینان داشته باشید که فیکس باشه جرم نداشته باشه . اگه از سر باطری شک دارین یا کابل منفی حتما عوض شه . دوم اگر از رادیات تک لول استفاده کردین حتما عوضش کنین از دو لول استفاده کنین . سوم اینکه اگه در حالت کولر این مشکل پیش میاد براتون حتما گاز کولر چک کنین چون وقتی گاز کولر کم باشه حرارت رادیات کولر خیلی بالا میره و ماشین نمیتونه خنکش کنه دمای آبم پشت سرش بالا میره که باعت داغ شدن روغن میشه که کارایشو از دست میده . من این سه مورد در یک روز انجام دادم و مشکلم به طور کامل بر طرف شده. اگه ماشینتون از خانواده پژ هست حتما از فیلتر ۸ سوراخ استفاده کنین و از روغنی که حداقل SL باشه.موفق باشین

  9. علی می گوید

    سلام.من یه ۴۰۵ مدل ۹۶ دارم.موقع دور زدن سرپیچ یه لحظه چراغ استوپ و روغن روشن و سریع خاموش میشه.کسی میتونه از دوستان کمک کنه؟ممنونم

  10. حسن می گوید

    باسلام ماشینه من پرایدکاربراتوری هستش مدله ۸۲وقتی سوئیچ روکه بازمیکنم چراغ روغن روشن نمیشه لامپ پشت آمپررونگاه کردم سالمه سوکتش هم سرجاشه ممنون اگه راهنماییم کنین

  11. محمدجواد می گوید

    سلام. ماشین من پژوپارس تیوفایو هست درحال حرکت بودم که ماشین خاموش شد نگاه کردم فیوز پمپ بنزین سوخته بود فیوز رو عوض کردم بعد از چند کیلومتر حرکت بازهم فیوز سوخت فیوز رو که عوض کردم بعدش چراغ STOP.ABS.وچراغ باطری درحین روشن بودن ماشین درکیلومتر ماشین ظاهر میشوند و وقتی که کولر را روشن میکنم کمپرسور کولر درحین حرکت خاموش و روشن میشه گارانتی هم داره بردم نمایندگی تشخیص ندادن. لطفا راهنمایی کنید‌.

    1. رضا احمدی می گوید

      عزیز فشنگی نشتی پیدا کرده عوض،و حتما فیششو تمیز کنید

  12. راشد می گوید

    سلام.ماشینم پژو مدل ۸۴ است وقتی در مسیر هستم و یک جا نگه میدارم چراغ استوپ و روغن و اب و ترمز دستی همزمان شروع به چشمک زدن میکنن و گاز که میدم گم میشون اگه کسی میدنه جواب بده ممنون اگه جواب بدید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      روغن موتور ،باتری و آب ماشین را چک کنید و درب روغن را باز کنید ببینید کف جمع شده واشر سوزانده اید

  13. امین می گوید

    بنده یه سمند سورن موتور ef7 95 دارم همین اتفاق برای بنده هم اتفاق افتاد حدود ۲ ماه پیش بود که علامت اسپ و پشت بندش علام روغن ظاهر شد بردمش مکانیکی از پایین کارتل رو که باز کرد یک مشت لجن روی فیلتر بود که تمیز کرد و بعد که ماشین رو روشن کردن همه چی درست شد . ولی متاسفانه بعد از یک ماه مجددا همین اتفاق دوباره افتاد باز هم علامت اسپ با روغن ظاهر شد ( تو مسافرت بودم اونم روز جمعه) ولی متاسفانه توجه نکردم و ۴۰۰ کیلومتر باهاش اومدم نزدیکی شهر که رسیدم ماشین دیگه جون نداشت و صدای موتور بلند شد که معلوم شد ماشین یاتاقان زده م ۲ میلیون هزینش میشه .

  14. Z. J می گوید

    سلام دوستان مشکل عجیبی امروز گریبان گیرماشینم شده. ماشینم مدتی بود ک ریپ میزد امروز بردم باتری ساز درست کرد و گفت ک فعلا مشکلی نیس. چراغای پشت امپرم ازجمله چراغ چک و استوپ و چراغ روغن و abs.. خلاصه همشون روشن بودوقتی ازونجا اوردم بردم روغن و فیلتر ایناشو عوض کردم چراغ ها همگی خاموش شدن و من ب روندن خودم ادامه دادم بعد دیدم ک باز همه جراغاروشن شدن ازهرکسی پرسیدم حتی ب مکانیک نشون دادم علتشو تشخیص ندادن😔همه فقط میگن اونطور نرون ک خطرناکه. کسی از شما دوستان میدونه دلیل روشن شدن همه ی چراغای هشدارماشین اونم باهم چیه؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید

  15. مهدی می گوید

    من یه سمند موتور ملی دارم بعد از اینکه ماشین گرم شد چراغ روغن و استپ روشن میشه و صدای موتور عوض میشه. اویل پمپ عوض کردیم درست نشد. بعد درب کارتل رو باز کردیم یه تیکه زرورق افتاده بود داخل موتور اونو برداشت درست شد ولی بعد از دو هفته باز چراغ بعداز گرم شدن موتور روشن شد.مکانیک گفت فیلتر روغن باید عوض بشه عوض کردیم .تو مکانیکی درست شد ولی اومدم دم پارکینگ خونه یه بار چشمک زد و خاموش شد. لطفا راهنمایی کنید دیگه نمی دونم واقعا چی کار کنم

  16. سیاوش محمدی می گوید

    باسلام،ماشین من پراید۱۳۲ مدتیه صبحها برای اولین بار استارت میزنم چراغ روغن درحدود۲یا ۳ثانیه روشن میماند بعدش خاموش میشه واگر همان لحظه ماشین رو خاموش کنم ودوباره استارت بزنم دیگه این مشکل رو ندارم واین درحالیه که روغن وفیلتر روغن مرتب تعویض میشود(بهران رخش هر ۵۰۰۰کیلومتر)ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مدیر می گوید

      سلام
      فشنگی روغن و یا اویل پمپ را تعویض کنید

  17. Ali Anbaee می گوید

    با سلام وخسته نباشید.من ی خودروی۴۰۵ دارم.چند روز پیش روغنش رو عوض کردم چراغ روغنش موقعی که درجا کار میکنه چشمک میزنه ۳بار فیلترش رو عوض کردم ولی مشکل حل نشد.فشنگی روغنش هم چند ماه پیش عوض کردم.سال پیش همین مشکل رو داشت فیلتر روغنش رو عوض کردم خوب شد.روغنش ایرانول ۱۶۰۰۰ هست.فیلتر روغن استاندارد چیه

    1. Sos می گوید

      آقا چه کردی ماشین رو؟ درست شد؟ لطفا اطلاع بدید ما هم استفاده کنیم. چون همین مشکل رو دارم. ممنون

  18. محمد می گوید

    سلام
    من هم این مشکل را داشتم
    علت از کثیفی و شل بودن پیچ اتصال بدنه به موتور طرف موتور بود
    بازش کردم و کمی خشخشیش کردم و محکم بستم

  19. Lili می گوید

    الان دقیقا من همین مشکل دارم چراع روعن با استپ روشنه اول گاز میدادم میرفت الان ثابت هست

    1. مدیر می گوید

      سلام
      به یک مکانیک نشان دهید تا بررسی کند

      1. محمد می گوید

        سلام شمع روغن ماشینتوعوض کن درس میشه

    2. قاسم می گوید

      سلام ،من هم همین مشکلو داشتم چند تا مکانیک دیدن خلاصه اوئل پمپ و عوض کردم البته باعث شد یاتاقان ثابت و متحرک هم خراب بشه ک عوض کردم ،ولی ایراد اصلی از صافی روغن بود ک صافیش آشغال گرفت و اوئل پمپ نمیتونست روغن و بکشه بالا ،روغن ها جدیدا خیلی آشغال داره جالبه بدونین داخل صافی روغن پر از چسب مزدا بود ،خلاصه کثیف بودن صافی روغن کلی خرج رودستمون گذاشت ،دوستان چراغ روغن و جدی بگیرین …

  20. Barghcar می گوید

    سلام
    در صورتی که خودروی شما بعد از گرم شدن با برداشتن پا از روی گاز چراغ روغن روشن می‌شود این مطلب بخوانید.

  21. tara می گوید

    Salam Dostan mamnon Az tozihateton. Etefaghan mashine man pejo 206e emroz bordam taviz roghani goftan Khylii siiir avordi roghanesh siyah rang shode bod kholase bad Az taviz cheraghe stop vacheraghe roghan Har do roshan shod bargashtam goft bayad filter roghan avaz she onam avaz kard Vali fayde nadasht goft Az Paye filtereshe onam avaz kard Vali fayde nadasht Dobare goft Az popme roghanesh dige felan ono taviz nakardam Vali Fek nakonam Az onam Bashe inhame ghate Bikhod avaz shod Vali Malom nis Az shishe kasi mitone komakam kone?

    1. Sos می گوید

      سلام. خسته نباشید. آقا چه کردی ماشین رو؟ درست شد؟ لطفا اطلاع بدید ما هم استفاده کنیم. چون همین مشکل رو دارم. ممنون

      1. مهدی می گوید

        سلام عزیز روغن بهران سوپر پیشتاز بریز و فیلتر روغنت سرکان بنداز فک کنم چند مدب داره 6 سوراخ بگیر…… بنظرم الکی پول مارک روغن خارجی ندین همش فیکه

    2. Sos می گوید

      خسته نباشید. مشکل حل شد؟ لطف میکنید راهنمایی کنید ک چکار کردید؟

      1. امین گ می گوید

        سلام دوستان . روشن شدن چراغهای چک و چراغ روغن و چراغ استپ در دور پایین که با یه نیش گاز هم از بین میره فقط یه دلیل داره و الکی پول بیخودی صرف قطعه و دستمزد نکنید علت اون فقط گردش ناصحیح روغن در موتوره که معمولا با تعویض یه فیلتر روغن مشکل بصورت موقت تا یک یه ماهی کمتر بیشتر حل میشه اما مجددا باز این مشکلو دارید و البته باید اونو هم جدی بگیرید راه حل اینه: برید پیش یه مکانیک مجرب و بدید اویل پمپ روغن رو باز کنه و تمیز کنه چونکه سوراخ کوچیکی داره و این سوراخ معمولا با آشغالهایی مثل باقیمانده چسب مزدا یا ریز تراشه هایی مسدود میشه بعد اگه اویل پمپ سالم بود تمیزکنه و اونو ببنده و همزمان هم فیلتر روغن را عوض کنه و اگه احیانا اویل پمپ خراب یا ضعیف شده بود به همراه فیلتر روغن اونو عوض کنه بعد بطور صددرصد بدون کوچکترین شکی مشکل شما حل شده است.

  22. بینام می گوید

    با سلام،،،پژو پارس سال و بعضی دیگر از مدلهای پژو چراغ استوپ و چراغ باطری به صورت لحظه ای و بسیار کوتاه به طوری که در شب و مگر بصورت تصادفی چشمتون رو داشبورد باشه میشه دید روشن میشن!این اتفاق بیشتر در رانندگی شهری رخ میده!پژو پارس سال بنده این مشکلو داشت و هر جا رفتم ندونستن چیه و حتی گفتن در خیلی از مدلهای پژو هست و نرماله!تا اینکه یک روز در حین رانندگی اتفاق افتاد و ماشین خاموش شد ولی دوباره روشن کردم و ادامه دادم و ظاهرا مشکلی نبود و با مکانیک هم تماس گرفتم گفت مشکلی نیست!و باز هم چند بار تکرارشد،،تنها شانسی که اوردم این بود که در سرعت بالا این اتفاق رخ نداد…بعداز کلی پرس و جو بالاخره یک مکانیک گفت قطعه ای به نام استوپ موتورش خرابه که نمیتونه در حالتی که پارو از رو گاز برمیداری دور موتور رو کنترل کنه و خودرو در استانه خاموشی و یا خاموشی قرار میگیره بعداز تعویض قطعه که حدود پنجاه هزار تومن بود مشکل رفع شد،،،اینو از اون جهت نوشتم چون یک ایراد خطرناک و میتونه خدای نکرده به حادثه ناگواری در حین سرعت بالامنجر بشه،،امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم

  23. دیجیتال برگر می گوید

    سلام به همه دوستان
    امروز بعد از تعویض روغن ماشینم متوجه شدم که چراغ روغن و چراغ استپ روشن شده و فقط وقتی خاموش میشه که به ماشین گاز میدم
    خلاصه مجبور شدم ماشین رو به چند تا مکانیک نشون بدم…
    اما هیچکدوم متوجه نشدن مشکل از کجاست…
    بلاخره یکی از مکانیکا گفت باید از فشنگی روغن باشه…
    اما وقتی فشنگی رو عوض کردیم باز هردو چراغ روشن بودن
    بعد گفت ۱۰۰درصد از پمپ روغن خلاصه اویل پمپم عوض کردیم و باز همون آش و همون کاسه بود و هردو چراغ روشن میشد
    بعد آقای مکانیک گفت اصلا این روغن به این ماشین نمیخوره باید روغن و فیلتر روغن رو عوض کنیم و اینکارم کردیم نشد!!!
    بعد رفت سراغ پایه فیلتر روغن و وقتی پایه فیلتر روغن رو به طور کامل عوض کرد همه چی به حالت نرمال برگشت پایه فیلتر روغن کامل حدود ۱۳۰هزار تومنه.
    اما مشکل از کجا شروع شد ؟؟؟؟
    از اونجا کهآقای تعویض روغنی بلد نبوده فیلتر روغن رو درست و با احتیاط عوض کنه و زده بود یک قطعه پلاستیکی موجود در پایه فیلتر روغن رو شکسته بود و خلاصه امروز هم دهن خودم و هم دهن جیبم آسفالت شد.
    ۱ ماشینتون رو در هر تعویض روغنی نبرید
    ۲ ماشینتون رو در هر مکانیکی نبرید
    ۳ قبل تعمیر یه سری به اینترنت بزنید

    1. طاها می گوید

      سلام.من ۴۰۵ مدل ۹۶دارم امروز روجاده سربالایی میرفتم موقعی ک دنده رو از ۵ به ۴کردم چراغ چکش روشن شد ماشین ک سبک بشه خاموش میشه دلیلش چیه

    2. علیرضا می گوید

      باسلام
      خودرو من پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۳ است
      مدتی است در دنده یک ودو زمانی که گاز را رها میکنم ماشین دل میزند یعنی کن میزند
      توسط دیاک کارها کلیه سنسورها چک شده ودستگاه ایسیو هم چک شده همگی سالمند
      دوستان کسی میتواند ایراد این ماشین را بگوید

پاسخ به tara
لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.