بزرگراه‌های مرگ در تهران کدامند؟

0

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از جانباختن ۱۰ شهروند تهرانی در هر هفته بر اثر حوادث ترافیکی خبر داد.
سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در تهران اشاره و اظهار داشت: هر هفته ۱۰ نفر شهروند تهرانی بر اثر تصادف جان می سپارند و ۸۵ درصد تصادفات فوتی تهران متعلق به موتورسواران و عابر پیاده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و مدیوم های مختلفی است که امروز همگان به آن دسترسی دارند تا از این طریق بتوانیم در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک به کاهش آمار تلفات برسیم اما متاسفانه باید گفت گویا مردم در خصوص مباحث ترافیکی وبه خصوص کاهش تخلفات که منجر به کاهش تصادفات ودر نتیجه تلفات می شود چندان جدیتی ندارند و مشخصا با تذکرات روزانه پلیس و حوادثی که مدام پیش چشم شان رخ می دهد یا خدای نکرده خودشان یا خانواده‌شان درگیر آن می شوند را جدی نمی گیرند.

دانستنی های جالب دانستنی های مهم رانندگی آموزش رانندگی رانندگی در اتوبان نحوه رانندگی آزادراه

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا فوت هفته ای ۱۰ نفر شهروند تهرانی بر اثر تصادف شوخی است به آمار تصادفات شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در سطح معابر شهر تهران پرداخت و گفت: بنابر گزارش اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، هر دو روز تعداد سه نفر از شهروندان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و بر این اساس حدود ۴۶% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۹% عابرین پیاده و ۱۵% راننده و سرنشینان خودرو هستند.

همه خانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی حاکی از آن است که ۵۳ % تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان،بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا (ع) بیشترین حوادث رانندگی را دارا هستند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: عدم توجه به جلو که بخشی از آن مرتبط به استفاده از موبایل حین رانندگی و هر مساله دیگری است که ایجاد حواس پرتی وعدم تمرکز حین رانندگی می کند مدام بر این آمار متاثر کننده می افزاید و پلیس با هر اقدام ایجابی ، فرهنگی و سلبی والبته طرح های مختلف ترافیکی مانند تشکیل قرارگاه سرعت در بزرگراه ها به دنبال این است که سلامت مردم به خطر نیفتد.

سرهنگ همه خانی خاطرنشان کرد: تردد با موتور سیکلت بدون کلاه کاسکت به نوعی خودکشی است؛ استفاده از موبایل حین رانندگی با سرعت بالا به خصوص در بزرگراه ها همینطور و تردد عابر پیاده از عرض بزرگراه ها به همین ترتیب؛ سوال اینجاست آیا کسی هست در جامعه که موارد فوق را نداند؟ آیا می شود کسی بر این مساله اشراف نداشته باشد که عدم تمرکز و توجه به جلو در رانندگی یعنی یک حادثه؟ آیا جان خود یا آینده خانواده برای افراد مهم نبوده و نمی دانند با کوچکترین حادثه در یک تصادف مسیر زندگی اعضای خانواده تغییر می کند؛ پس لطفا شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی از جان خود و دیگران مراقبت کنند.
منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.