چگونه نقص فرمان خودرو را برطرف کنیم؟

0

فرمانی که عکس العمل درستی ندارد، ممکن است باعث فرسودگی خودرو و حتی ایجاد موقعیت‌های خطرناک شود.

به گزارش کارستان، فرمان اصلی‌ترین کنترلی است که راننده برای هدایت خودرو به جایی که باید برود، استفاده می‌کند. چرخاندن چرخ در یک جهت باید باعث شود تا لاستیک‌ها در همان جهت به مقدار متناسب بچرخند.

این باید یک ویژگی ثابت و قابل اعتماد سیستم فرمان خودرو باشد. فرمانی که عکس العمل درستی ندارد، ممکن است باعث فرسودگی خودرو و حتی ایجاد موقعیت‌های خطرناک شود. تشخیص و تعمیر فرمان خارج از مرکز نسبتاً آسان است. بیشتر اوقات مشکل ناشی از عدم تراز چرخ‌ها است و یک مکانیک می‌تواند آن‌ها را مطابق با مشخصات سازنده صاف کند و سپس مطمئن شود که فرمان صاف است.

زیباترین فرمان ماشین زیباترین قربیلک فرمان قربیلک فرمان بوگاتی داشبورد بوگاتی قربیلک فرمان فراری قربیلک مرسدس بنز بهترین عکس دنیا زیباترین عکس دنیا

چگونه یک فرمان کار می‌کند؟

اکثر خودروها، شاسی بلندها و پیکاپ های سبک وزن در جاده‌ها دارای پینیون برای فرمان هستند. این سیستم از اتصالات فیزیکی استفاده می‌کند تا نیروی چرخشی فرمان را به نیروی جانبی تبدیل کند که لاستیک‌های خودرو را پهلو به پهلو می‌چرخاند سپس خودرو به طور طبیعی در جهتی که لاستیک‌های جلو به سمت آن هستند، ردیابی می‌کند. اگر چرخ‌های خودرو ناهمتراز باشند، ممکن است برخی از علائم ناهماهنگی زیر را تجربه کنید.

وسیله نقلیه به یک طرف می‌کشد: اگر هنگام رانندگی فرمان را صاف قرار دهید و ماشین شما به یک سمت کشیده شود، احتمالاً یک یا چند چرخ از چهار چرخ در یک راستا نیستند. پس از اینکه چرخ را به مرکز برگردانید، وسیله نقلیه باید بتواند برای مدتی مستقیم بدون دستان شما بر روی فرمان رانندگی کند. این را در جایی که می‌توانید به کسی یا چیزی ضربه بزنید، امتحان نکنید!

لرزش فرمان: هرچه تراز بدتر باشد، ممکن است لرزش فرمان را بیشتر احساس کنید. این می‌تواند یک سواری بسیار ناراحت کننده را ایجاد کند. اگر لاستیک از تعادل خارج شده باشد یا چرخ دور باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

سایش ناهموار تایر: وقتی به لاستیک‌ها نگاه می‌کنید، همه آن‌ها باید تقریباً به یک شکل پوشیده شوند. سایش لبه داخلی و خارجی هر تایر را بررسی کنید و لاستیک‌های سمت راست و چپ را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر لاستیک در یک طرف یا طرف دیگر آج کمتری داشته باشد، یک ناهماهنگی وجود دارد که باید برطرف شود.

سایش ناهموار لاستیک می‌تواند به سیستم‌های دیگر خودرو از جمله هندلینگ آسیب برساند و باعث یک سواری ناایمن شود. لاستیک‌ها نیز نیاز به تعویض مکرر دارند.

چرخ به مرکز بر نمی‌گردد: پس از چرخش، فرمان باید به خودی خود به موقعیت مرکزی بازگردد. وسایل نقلیه به طور پیش فرض برای رانندگی مستقیم طراحی شده اند. اگر نیاز دارید که فرمان را به زور به مرکز برگردانید، تراز بودن باید توسط مکانیک بررسی شود.

فرمان درهم: اگر خودرو خیلی به ورودی فرمان راننده پاسخ نمی‌دهد، تراز ممکن است مشکل داشته باشد. این نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می‌تواند خطرناک باشد اگر راننده نیاز به انحراف ناگهانی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.