معرفی خودرو جذاب فولکس واگن مدل ۲۰۲۲ (تصاویر)

0

با معرفی ID.5، عضو تازه‌­ای به خانواده محصولات برقی فولکس‌واگن اضافه شده است. قرار است این خودرو در دو نسخه استاندارد و GTX با سه تریم و سه پیشرانه متفاوت عرضه شود.

فولکس‌­واگن فعلاً از اعلام قیمت این مدل خودداری کرده است، اما انتظار می‌­رود در زمان نزدیک به عرضه ID.5 در اروپا در سال آینده میلادی، مخاطبان را در جریان اطلاعات دقیق قرار دهد.

محصولات جدید فولکس واگن شرکت فولکس واگن آلمان قیمت فولکس واگن شاسی بلند تازه های خودرو بهترین خودرو آلمانی روزنامه خودرو مجله ماشین
طراحی بدنه و کابین فولکس‌واگن ID.5

طراحی ظاهری این خودرو به کراس‌اور برقی فولکس‌واگن ID.4 شباهت دارد، مخصوصاً که طول بدنه و فاصله محورهای این دو مدل یکسان است، اما به لطف شیب سقف ID.5، این محصول هویتی متمایز دارد.


فولکس‌‌واگن ID.5 کراس‌اور برقی کوپه

ضریب درگ فولکس‌واگن ID.5 نیز با ۰.۰۲ واحد بهبود نسبت به ID.4 به ۰.۲۶ رسیده است، که باید آن را مدیون طراحی سقف خودرو دانست. البته همین عامل باعث کاهش حجم محفظه صندوق نسبت به ID.4 شده است، چراکه ظرفیت ۵۴۹ لیتری این بخش با تا شدن صندلی­‌ها به ۱۵۶۱ لیتر می‌­رسد. این اعداد در مدل ID.4 به ترتیب ۸۴۸ و ۱۸۱۷ لیتر است.

طراحی فضای کابین فولکس‌واگن ID.5 کاملاً مشابه با ID.4 است، که در صفحه نمایشگر مرکزی، چیدمان اعضا و پشت آمپر دیجیتال قابل مشاهده است.


کابین فولکس‌‌واگن ID.5 کراس‌اور برقی کوپه
مشخصات فنی فولکس‌واگن ID.5

فولکس‌واگن ID.5 روی پلتفرم MEB ساخته شده است و برخلاف ID.4 تنها به یک مدل باتری با ظرفیت ۷۷ کیلووات ساعت مجهز شده است. بنابر تریم انتخاب شده در سه مدل ID.5 پرو، ID.5 پرو پرفورمنس و ID.5 GTX، خروجی پیشرانه متفاوت خواهد بود.


فولکس‌‌واگن ID.5 کراس‌اور برقی کوپه

دو مدل ID.5 پرو و ID.5 پرو پرفورمنس به یک پیشرانه برقی مجهز شده‌­اند، که روی محور عقب نصب می‌­شود. میزان خروجی پیشرانه و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ID.5 پرو به ترتیب ۱۷۱ اسب­‌بخار و ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده است، درحالی‌که این ارقام در ID.5 پرو پرفورمنس به ترتیب ۲۰۱ اسب­‌بخار و ۸.۴ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت هر دو مدل به عدد ۱۶۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

اما مدل ID.5 GTX به دو موتور برقی مجهز است، که ۲۹۵ اسب­‌بخار قدرت را به تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد و این خودرو را ظرف ۶.۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. حداکثر سرعت نیز در این نسخه با ۲۰ واحد افزایش به ۱۸۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

براساس اعلام فولکس‌­واگن، شعاع حرکتی ID.5 پرو پرفورمنس و GTX به ترتیب ۵۲۰ و ۴۸۰ کیلومتر اعلام شده است.

منبع : باما و motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.