هنگام بارندگی از این تایرها استفاده نکنید

0

در این طرح شاهد حفره‌های موازی Sشکل در امتداد محور تایر هستیم. از مزایای این طراحی می‌توان به کاهش مقاومت در برابر نورد، ثبات جهت خوب، کنترل فرمان (به لطف مقاومت جانبی)، حفظ سرعت بالا (به‌دلیل تولید حرارت کم) اشاره کرد.

به گزارش کارستان ،در شماره قبل به معرفی آج‌هایی پرداختیم که مناسب رانندگی هنگام بارندگی بودند زیرا به‌دلیل طراحی و شیوه خروج آب، پدیده هیدروپلنینگ در آنها کمتر اتفاق می‌افتد، اما این سب طراحی نمی‌تواند برای تمام شرایط مناسب باشد. به همین‌دلیل طرح‌های دیگری هم در درسترس هستند که بر عملکرد تایر در محیط‌های خشک تمرکز دارند. انتخاب آج تایر می‌تواند هم بر ویژگی‌های تایر و هم بر نحوه حرکت خود خودرو تاثیر بگذارد.

واردات لاستیک قیمت لاستیک دولتی انواع لاستیک سازمان راهداری و حمل و نقل قیمت ارز نیمایی اخبار خودرو

انتخاب آج تایر مناسب می‌تواند به بهبود میزان کشش، افزایش توانایی هدایت خودرو و دوام بیشتر تایر کمک کند. به‌عنوان‌مثال، انتخاب صحیح الگوهای آج بر عوامل کلیدی ازجمله راحتی رانندگی، میزان صدای تایر و میزان مصرف سوخت تاثیرگذار است. بنابراین باید نگاه دقیق‌تری به طرح گل‌های مورداستفاده در آج داشته باشید. این بخش توضیح می‌دهد چگونه طرح‌بندی همه عناصر آج تایر الیبره می‌شود تا کلیت آن را تشکیل دهد. بسته به نحوه انجام این کار، تایر می‌تواند دو پارامتر مجزا داشته باشد. رایج‌ترین مثال شاید تفاوت تایرهای زمستانی و تایرهای تابستانی باشد.

گل تایر موجی‌شکل (Rib pattern)

در این طرح شاهد حفره‌های موازی Sشکل در امتداد محور تایر هستیم. از مزایای این طراحی می‌توان به کاهش مقاومت در برابر نورد، ثبات جهت خوب، کنترل فرمان (به لطف مقاومت جانبی)، حفظ سرعت بالا (به‌دلیل تولید حرارت کم) اشاره کرد، اما همان‌طور که گفتیم هنگام شتاب یا ترمزگیری در جاده‌های مرطوب شاهد عملکرد بالایی از این طرح نخواهیم بود. خم شدن آج‌ می‌تواند باعث ایجاد شوک بیش‌از حد به تایر شود و درنتیجه لاستیک مستعد ترک خوردگی خواهد شد. این لاستیک‌ها عموما برای استفاده در سطوح سخت جاده مانند آسفالت و بتن طراحی شده‌اند. این تایرها بسته به نوع پیشرانه، اغلب در چرخ‌های جلو یا عقب کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نصب می‌شوند.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!
فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

این الگو به مجموعه‌

کل (Lug shape)ای از شیارها اشاره می‌کند که عمود بر محیط تایر هستند. در این تایرها شاهد کشش بهبودیافته، ترمزگیری و شتاب‌گیری عالی هستیم اما در مقابل شاهدصدای زیاد در سرعت‌های بالا خواهیم بود. این تایرها به دلیل مقاومت بیشتر در برابر چرخش، برای رانندگی با سرعت بالا چندان مناسب نیستند. این نوع تایر عموما برای جاده‌های خاکی طراحی شده‌ است، بنابراین اغلب در لاستیک‌های ۴x4 به‌چشم می‌خورند. بنابراین می‌توان اغلب آنها را در چرخ‌های عقب ، اتوبوس‌ها و همچنین وسایل نقلیه همه‌جانبه مشاهده کرد.

ترکیب طرح لگ و موج یا زیگزاگ (Mixed rib-lug shape)

الگوی شکل مختلط همان‌طور که از نامش مشخص است، ترکیبی از دو شکل قبلی است. این الگو می‌تواند ترکیبات متفاوتی از حفره‌های Sشکل را در امتداد محور و شیارهای عمود بر آن نشان دهد. یکی از نکات جالب این طرح آن است که دنده‌ مرکزی کنترل جهت خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین بندهای شانه ترمز و قدرت رانندگی خوبی را تامین می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که الگوی مختلط عملکرد متعادل‌تری ارائه می‌دهد، بنابراین به خوبی طرح‌های تخصصی نیست. این لاستیک‌ها برای جاده‌های آسفالته و خاکی مناسب هستند و می‌توان آنها را در انواع کامیون‌ها و اتوبوس‌ها یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.