آیا استفاده از تینر فوری برای خودرو مفید هست؟

52

بهترین مکمل بنزین و شوینده مدار سوخت رسانی استفاده از تینر فوری

فهرست مطالب

استفاده از تینر فوری به جای مکمل بنزین و شوینده مدار سوخت رسانی

آیا استفاده از تینر فوری به جای مکمل بنزین برای خودرو ضرر دارد؟

 پاک کردن سوپاپ بدون بازکردن موتور وکاربراتور ودوپینگ خودرو

ویژگی تینر

نتیجه تصویری برای تینر داخل باک

همانطور که میدانید به دلیل کیفیت بسیار پایین بنزین و همچنین وجود آلودگی بسیار زیاد بنزین و با توجه به عوامل و عواقبی که پایین بودن اکتان بنزین و کثیفی مدار سوخت پاشی در بردارد، لذا استفاده از یک مکمل بنزین خوب برای بالا بردن اکتان بنزین و همچنین شستشوی مجموعه سوخت رسانی و سوخت پاشی در خودرو کاملا لازم و ضروری ایست…….
این را باید دانست که متاسفانه مکمل ها و شوینده هایی که توی بازار عرضه میشند، از لحاظ آلودگی دست کمی از بنزین ندارند و کیفیت و کارایی آنها خیلی کمتر از حد انتظارهست ( گر چه بعضی مکمل های خارجی خوب مثل ورث، کیفیت قابل قبولی دارند اما این مکملها قیمت بالایی دارند و مقرون به صرفه نیستند و هم تقلبی آنها در بازار خیلی زیاده هست )… چند وقت پیش یکی از مکانیکهای خودرو استفاده از تینر فوری رو پیشنهاد کرد که با مشورت با چند تا مکانیک خبره دیگر ، استفاده از تینر فوری ۲۰۰۰۰ توصیه شد…..

خودم این کار رو انجام دادم و تاثیرش رو احساس کردم و به دوستان هم توصیه می کنم حداقل یکبار امتحانش کنند…..
و اما روش استفاده از تینر فوری برای خودرو:::
روش استفاده از تینر فوری در باک خودرو دارای دو روش هست حالا هر کدومو خواستین امتحان کنید… روش اول ابتدا اجازه بدین بنزین باک مصرف بشه تا چراغ بنزین روشن بشه سپس یک باک پر بنزین که بهتره بنزین سوپر بزنید…. و به ازاء هر ۶۰ لیتر بنزین یک لیتر تینر فوری ۲۰۰۰۰ ( حتما تینر ۲۰۰۰۰ باشه نه تینر ۱۰۰۰۰ دقت کنید ) به باک اضافه کرده و تا پایان بنزین باک روش بنزین نزنید تا مصرف شه…. روش دوم اینه که اجازه بدین بنزین باک مصرف بشه تا ۲۰ لیتر بنزین داخل باک بمونه یا اگر از اول باک خودروتون حدودا ۲۰ لیتر بنزین داره میزان نیم لیتر تینر ۲۰۰۰۰ روش بریزید بعد این ۲۰ لیتر باک رو تا آخر بدون اضافه کردن بنزین مصرف کنید قابل توجه که حتی المقدور هم چند کیلومتر اول رو با سرعت و گاز بالا توی اتوبان یا جاده رانندگی کنید. با این روشها در واقع هم کل مدار سوخت رسانی و سوزن انژکتورهاتون تمیز میشه هم با بالارفتن اکتان بنزین توی این مدت ماشین کلی حال میکنه و نفس خودرو باز میشه و خودرو شدیدا پرشتاب میشه  ……….
اما نکات مهم::
– این کار رو هر ۲۰۰۰ کیلومتر  وبیشتر تکرار کنید………
– میزان درصد ترکیب تینر رو زیاد نکنید زیرا از معایب تینر خورندگی اونه و به علت  همین خاصیت خورندگی تینر قطعات لاستیکی مسیر سوخت رسانی رو خراب میکنه…
– بعد از پایان دوره مصرف، به منظور کارکرد بهتر، استپر، دریچه گاز و شمعهای موتور رو هم تمیز نمایید….
– با توجه به اینکه ECU خودرو خودش رو با شرایط موتور سازگار میکنه توی مدت کثیفی و دوره شستشو معمولا تغییراتی توی تنظیماتش ایجاد میشه که بعد از پایان دوره و استفاده از بنزین معمولی ممکنه موتور کمی بد کارکنه (عموما ناک زدنش بیشتر بشه) برای رفع این مساله کافیست به مدت چند دقیقه سر باتری ماشین را جدا کرده تا ECU ریست بشه و تنظیمات خودش رو با شرایط جدید انجام بده…. وسلام….استفاده از تینر فوری به جای مکمل بنزین و شوینده مدار سوخت … به ازاء هر ۶۰ لیتر بنزین یک لیتر تینر فوری ۲۰۰۰۰ (تاکید میکنم حتما ۲۰۰۰۰ باشه … به باک اضافه کرد

نتیجه تصویری برای تینر داخل باک

استفاده از تینر فوری برای خودروهای مثل پیکان ،پراید ،آردی ،روا ،خودروهای باری مثل مزدا ،نیسان و خودروهایی که باک آنها از جنس آهن می باشد توصیه نمی شود چرا که تینر باعث کنده شدن روسوبات جداره باک می کند و به داخل پمپ بنزین وانژکتورها نفوذ می کند و باعث سوختن پمپ بنزین و انژکتور می کند به جای ان از بنزین سوپر استفاده کنید

باتشکر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
52 نظرات
  1. الفرد می گوید

    نظرم اینم اول ی باک بنزین پر بزن نیم لیتر روغن ۴۰ بریز تو باک )قاطی کنید و بریزید ( بخاطر اینکه اول سوپاپ دوباره اببندی بشه بعد از خالی شدن باک و مصرف سوخت ترکیبی . حالا بیا نیم لیتر تینر رو با ۴۰ لیتر بنزین قاطی کن تو بیست لیتری بعد بریز تو باک و مصرف اش کن . بعداز اتمام ی باک سوپر بزن اگه موتور ماشین دوباره احیا نشد هر فوشی که لایقمه بهم بده . فرقی ام نداره کاربرات باشه یا انژکتور . برو حالشو ببر . فقط جدا در ظرف ۲۰ لیتری مخلوط کنید بعد در باک بریزید هم تینر رو هم روغن رو

  2. حسین می گوید

    تینر خورندگی ایجاد نمیکنه وقتی 60 لیتر بنزین داری 1لیتر تینر توش گم فقط سوال اینه که آیا واقعا باعث بالا رفتن عدد اکتان میشه!؟ آزمون و خطا هست من یک موتو v8 کاربراتی با تراکم بالا دارم که بنزین معمولی داره ناک میزنه و مجبور شدم دلکو رو ریتارد کنم حالا باید تست کنم حدودا صدلیتر گنجایش باک 2لیتر تینر 20 هزار میریزیم و تست و نتیجش حتما انتقال میدم! در ضمن موتورایی که تراکم پایین دارن نیاز نیست بردارن همچین چیزی بریزن موتورای توربو و تراکم بالا معمولا از ترکیب اتانول و بنزین استفاده میکنن ولی چون اتانول گرون ما تینر 20 هزارو تست میکنیم انشالله جواب بده!

  3. کوروش می گوید

    نزدیک ۱۰ساله من ازتینر ۲۰۰۰۰استفاده میکنم البته چندماه یه بار شتاب ماشینم بهترشده حتی رو بنزین معمولی تا الانم هیچ مشکلی برام پیش نیومده رو هردوتا پراید استفاده کردم اثرش عالیه ماشین تنظیم هیچ ریپ ونوسان تو موتورش نیس یه بار امتحان کنین به ازای هرباک پر یه تینر ۲۰ یه تینر یا نصف استفاده کنین تومسافرت ابنکارو کنین بهتر که کل بنزین استفاده بشه تاثیرش رو بعد استفاده ببینین

  4. داریوش می گوید

    جاسم کاملا درست میگن؛ سرعت اشتعال سوپر کمتره ودقیقاهمزمان با جرقه شمع مشتعل میشه پس زمان احتراق وتخلیه خیلی دقیق وجدا از هم انجام میشه ولی بنزین معمولی چون سرعت اشعالش بیشتره زودی مشتعل شده وبه یه مقدارکمی زمان احتراق وتخلیه باهم مخلوط میشه وکارایی وراندمان ماشین پایین میاد

  5. امید می گوید

    سلام
    کسانی که با مشکل روبرو شدن شاید به اشتباه تینر روغنی ریختن بجای تینر فوری که البته ماشین رو داغون میکنه. ماشینهایی که موتورش تراکم بالا هست(اغلب ماشینهای جدید چینی) حتما یا باید سوپر بزنن یا مکمل اصل که بسختی گیر میاد یا اینکه موتور ماشینشون داغون بشه. تینر هم شاید یه راه حل باشه چون وضع بنزین معمولی خیلی خرابه. در ضمن ماشینهای تراکم پایین اصلا نیاز به هیچی ندارن حتی سوپر براشون بد هست

  6. رامتین می گوید

    آقا من تینر ۱۰۰۰۰ ریختم تو باک و اصلا تا به حال بجز بنزین هیچ چیز نمیریختم براش
    به ته باکم که رسیده ماشین وحشتناک میکوبه و ضربه میزنه و ماشین کله میکنه
    خلاصه که اصلا چیز جالبی نیست و خودم هم نمیدونستم ۱۰ هزار پایه سوخت نفتیه و احتراق و سوختن نداره
    اگر اساتید پیشنهادی دارید لطف کنین راهنمایی کنین
    توی ۳۵ لیتر نیم لیتر ریختم
    تشکر

    1. دریفتر می گوید

      صافی بنزینت عوض کن

  7. متادون می گوید

    ماشینم باچن استارت روشن میشد بعد روشن شدن هم تاگرم میشد لرزش زیادی داشت به توصیه تعمیرکار تینر۲۰هزار ریختم کاملا مشکلم حل شد یک سال هم گذشت کاملا راضی هستم اونایی که میگن تینر پلاستیک میخوره تا حالا تینر ندیدن اصلا چون اگه یه بار تینر نشونشون بدی میفهمن ظرف نگهداریش پلاستیک هست تازه اونم تینر خالص شما که قرار نیست توباک خالی بریزید

  8. علی می گوید

    دوستان من تجربه خودم رو میگم، من توی ۲۰۶ تینر ریختم شتاب و کشش خیلی بهتر میشه، ولی اگر زیاد بریزی قطعات پلاستیکی مثل پمپ بنزین(لوله خروجی) و صافی بنزین پلاستیکی سوراخ میشه که برای من جفتش اتفاق افتاد، ولی از یک لیتر در باک فکر کنم بیشتر ریخته بودم، تینر ده هزارم بود

  9. رضا می گوید

    من خیلی تحقیق کردم راجب تینر 20000 ریختن .من یه تیبا دارم یکسال کار میکنه از سرعت و شتاب ماشین بشدت کم شده بود با کلی مشورت با کسانی که فنی بودن و اینکارو چندین سال انجام دادن متوجه شدم که بنزین بشدت آشغاله تو ایران و بعضی از ماشینها حتی ناک میزنن و خاموش میشن یه باک پر بنزین زدم و یک سوم لیتر تینر 20000 ریختم تو باک الان ماشین خیلی کارکردش خوب شده و شتاب عالی شده از کامنتهای مردم فهمیدم که یکسری الکی حرف میزنن و تجربه ای ندارن چون کسایی رو دیدم که ده ها سال ریختن و مشکلی نداشتن و راضی بودن فقط اینکه اینو میدونم تو باک خالی به هیچ عنوان نریزید باک 60 لیتری یک لیتر تینر 20 هزار بریزید سالی یبار و باک 40 لیتری نیم لیتر تینر اینطوری نه خطر داره واسه ماشین نه احتیاج به مکانیک دارید چون مواد قاطی شده تو بنزین ایران آب هم هستش هر 15 هزار تا صافی بنزین هم عوض کنید مکمل نریزید که 90 درصد تقلبیه

  10. روزبه می گوید

    نظرات همه محترم است ولی توهین معرف شخصیت خود است

  11. حاجی می گوید

    اونایی که میگن تینر به دردنمیخوره احتمالا باک ماشین خالی بوده یا کم بنزین داشته یک لیتر تینر ریختن به فنا رفتن پس میان اینجا میگن نریزید بیچاره میشید خب برادرمن قبل استفاده مشورت بگیر که فنا نری و نظر اشتباه ندی، پس نتیجه:نیم لیتر تینر با بیست لیتر بنزین مشکلی نداره هر چهارماه استفاده کنید و حالشو ببرید

  12. مصطفی می گوید

    دوستان ۲۰ لیتر بنزین در باک باشه یک لیتر تینر بریزید عالیه عالی کار میکنه……..
    پرچم تینر بالا….

  13. رضا می گوید

    من در موقع رانندگی با این کار موتور خیلی نرم کار میکنه

  14. ایمان می گوید

    سلام اساتید عزیز. من علمیش رو نمیدونم واقعیت ولی خودم مکانیکم تجربیش رو حالیمه و به شما انتقال میدم . علت پت پت کردن موتور و توان کم آن به 30 40 پارامتر بستگی داره . پس الکی درگیر سوخت رسانی نشید . اول ظاهر قطعات مشکوک چک شود سپس دیاگ . اگر سنسورها و قطعات الکتریکی ماشین خطا نداشتن آنوقت سراغ قطعات مکانیکی میرویم . خب با فرض اینکه مشکل ما نه از شمع و وایر هست نه سنسور ها و چیزی دیگه ای جز سیستم سوخت رسانی . اصلاً هزینه زیادی نداره . یه بار ریل سوخت به همراه سوزن هاتون رو بدید براتون با دستگاه انژکتور شور بشورن براتون . روی سوزن انژکتور چند تا سوراخ بسیار ریز هست که بنزین رو میپاشه . تمامی سوراخ ها باید به یک شکل بنزین رو خارج کنند و اگر فقط یه سوراخ از اون 5 6 سوراخ کیپ باشه عملا سوزن درست کار نمیکنه و سوزن درست سوزنی هست اولش پاشش سیخکی و در ادامه به مه و پودر تبدیل میشه بنزین . یعنی از 30 سانت پاشش بنزین . 15 سانت اول سیخکی باید باشه پاشش و در انتها به مه یا پودر تبدیل بشه . خب تست سوزن راحته . برق 12 از باتری بگیر وصل کن پشت سوزنت همزمان اسپری انژکتور شور رو هم بزار سر ورودی سوزن و هم اسپری بزن هم برق رو همزمان وصل کن . اگر پاشش صحیح بود برو سوزن بعدی . تا انتها انجام بدید تا سوزن خراب رو متوجه بشید کدومه . یا تعویض یا شستشوش بدید اگر با شستشو ردیف میشه . اگر هم سوزن هاتون سالم بودن برید یه پمپ بنزین عوض کنید که بی شک وقتی پمپ بنزینتون رو عوض کنید و تخلیش کنید میبینید که چه جرم و رسوباتی داخل پمپ بوده. پس شد ( سوزن + پمپ) این دو تا رو چک کنید اگر دیاگ همه چی رو اوکی نشون داده . تینر هم جواب میده اما زیاد نه . اگر مداوم استفاده بشه اکثر قطعات رو خشک و شکننده میکنه ولی هر چند ماه نیم لیتر قاطی 25 30 لیتر بنزین بشه که فقط دلتون راضی شه وگرنه در عمل رسوبات حل شده توسط تینر از جایی به جای دیگه موتور و سیستم سوخت انتقال پیدا میکنه و از بین نمیره . پس دنبال حل ریشه ای باش . یکی از دوستان هم فرموده بودن رو پلاستیک اثر نداره تینر چون قمقمه خودش هم پلاستیکی هست و اگر سالها هم گوشه انباری بمونه پلاستیکش خراب نمیشه ! قربون شکلت پلاستیک با پلاستیک فرق داره . کارخانه موادی در پلاستیک قمقمه تینر استفاده کرده که محصولش محفوظ باشه ، اما این به این معنی نیست که تمام پلاستیک های دنیا دارای یک فرمول هستند . جنس پلاستیک های شلنگ و اورینگ و خارهای سر راه از پلاستیکی هستند که مواد شوینده قوی و گرما و سرما وتغییر فصل باعث پوسیدگی و شکنندگیش میشن . پس احتیاط کنید و تینر رو با فاصله چند ماه استفاده کنید و نه مداوم . نه برای شتاب و نه برای تمیزکاری سیستم از تینر سعی کنید استفاده نکنید مگر اینکه قفلی زدید و تا تجربه نکنید بیخیال نمیشید 🙂 البته یه پولی هم بزارید کنار واسه ما مکانیکا که خرابکاری های شما رو درست کنیم چون بعدش میاید پیش خودمون قطعاً :)) موفق باشید عزیزانم. یا علی.

    1. آرش می گوید

      سلام ممنون . واقعا درست توضیح دادید. شخصا چند سال پیش تجربه کردم . باعث شد رسوب و آشغال توی فیلتر و باک حل بشه و اومد زد انژکتورها رو داغون کرد بدتر شد تازه به خاطر حرارت غیراستاندارد ایجائ شده حین احتراق در سیلندر شمع ها هم خراب شدن. خلاصه کلی هزینه مازاد گذاشت رو دستم

  15. مکانیک خودرو می گوید

    من از تینر 10 هزار استفاده کردم – 30 درصد به شتاب ماشین اضافه شده بود – هار شده بود
    حرف مکمل فروشای دزد رو گوش ندید. امتحان کنید
    اگه میترسید کمتر بریزید

    1. امید می گوید

      سلام دوستان باور کنید من همین یک ساعت پیش یک لیتر تینر 10000 ریختم تو باک سانتافه 2015 شتاب سه برابر شد . حتی صدای موتور عوض شد . تو باک ماشین 20 لیتر بنزین داشتم عملکرد عالی بود حالا اگه مشکلی برای خودرو پیش بیاد همه را در جریان میگذارم . به نظرم ارزشش را داشت.

  16. بهرام می گوید

    دوستان بنده چندبار امتهان کردم خیلی مفید بود، بهتره وقتی باک خالیه تینر رو بریزید و بعدش باک رو پر کنید و ماشین رو روشن کنید حالشو ببرید، البته این روش به نفع مکانیکها و مکمل فروشها و قطعه فروشها نیست و معمولا ازش بد میگن

  17. بهروز می گوید

    سلام،منم موافق استفاده از تینر فوری نیستم یکبار استفاده کردم و موجب شد که کلیه مدار بنزین دچار آسیب بشه از جمله پمپ بنزین و خود انژکتورهاکه کثیف ترهم شدن ومجبورشدم، پمپ بنزین عوض کنم انژکتور هاروشستشو بدم و تنظیم بزنم.

  18. رحمان می گوید

    من رانا دارم و استفاده کردم هیچ مشکلی هم پیش نیومد چون قدرت تینر از بنزین بیشتر و باعث پاک کنندگی میشه
    ولی هیج وقت با این خالی تینر اضاف نکنید
    سعی کنید ۱۵ ۲۰‌ لیتر بنزین داخل باک باشه حتمآ

  19. محمد می گوید

    از تینر به عنوان حلال صنعتی استفاده میشه و مصرف اون در خودرو کاری اشتباه و باعث خسارات سنگین خواهد شد. چون در این زمینه تجربه دارم

  20. هاشم می گوید

    سلام دوستان من ریختم تمام سیستم سوخت رسانی ماشینم رو داغون کرد ماشین الان پت پت میکنه . چرا این اتفاق بری من افتا چوا تو باکم ۱۵لیتر بنزین نداشتم .اگر شما خواستین بریزین حتما باکتون پر باشه هیچ اتفاقی نمیوفته

  21. دکتر قره ویسکی می گوید

    برای بالا بردن اکتان قبلا از ترکیبات سرب ( تترا اتیل سرب) استفاده میشد این ترکیبات عالی بودند اما بعد از احتراق وارد محیط و ریه انسانها شده و لذا مصرف آنها ممنوع شد .
    بعد از آن از MTBE یا متیل ترشری بوتیل اتر استفاده شد .
    این ترکیبات اکسیژن فعال داشته و در زمان احتراق تجزیه می شوند ( البته نه به طور کامل )
    مکملهای سوخت حاوی مقداری کمی از MTBE به اضافه بنزین و یا هیدروکربنهای با Flash Point بالا ( نقطه احتراق بالا ) هستند .
    در تینر فوری ترکیبات هیدروکربنی اکسیژن دار هست که می تواند به بالا بردن عدد اکتان کمک کند اما تفاوت آنها با MTBE از زمین تا آسمان هست .
    تینر فوری می تواند جرم های پارافینی و چربی را در سیستم سوخت رسانی تمیز کنند شاید به همین دلیل برخی از آن نتیجه گرفته اند . اما از نظر علمی تینر فوری عدد اکتان را چندان بالا نمی برد .
    عدد اکتان بنزینهای تولید ایران مناسب و مطابق استاندارد هست و لزومی به استفاده از مکمل نیست .در زمان تولید بنزین عدد اکتان به وسیله افزودن MTBE تنظیم می شود .
    استفاده از تینر فوری به عنوان مکمل و یا تمیز کننده سیستم سوخت رسانی و احتراق اصلا جنبه علمی و عملی ندارد . در صورت نیاز باید سیستم احتراق به وسیله دستگاه انژکتور شور تمیز شود .
    اکتان زندگی تون همیشه بالای بالا باشه اکتان بنزین توسط شرکت نفت کنترل میشه .

  22. مهدی می گوید

    ظاهرا شما خودت را خیلی باسواد فرض کردی دوست عزیز الکل تحت هیچ عنوان درون بنزین حل نمیشه جای دیگه نگو میخندن الکل ساختار شیمیایی غیر قطبی داره مثل آب و بنزین ساختار قطبی این دو تحت هیچ شرایطی,در هم حل نمی شن مثل آب و روغن اما الکل در آب حل میشه به خاطر ساختار غیر قطبی هر دو

    1. کریم می گوید

      آقا مهدی آب و الکل(اتانول)ساختار قطبی دارند ،زیرا در ترکیب شیمیاییشون اتم اکسیژن وجود داره (H2O,CH3CH2OH)در صورتی که ساختار شیمیایی بنزین فقط از اتمهای کربنCوهیدروژنHتشکیل شده،و غیر قطبی است وبرای همینه که آب و الکل در بنزین حل نمیشوند.

  23. یک هم وطن می گوید

    برادر اگه موقعی که معلم شیمی سرکلاس درس میداد حواست و جمع میکردی مت جه معنی کلمه اکتان یا اشتعال پذیری میشدی نه اینکه کلا از ریشه معنی اکتان و اشتباه به مردم بگی ….داداش داری اشتباه میزنی ….اکتان بنزین سوپر و تینر فوری از بنزین معمولی بالاتره

  24. مهدی می گوید

    سلام ممنون از بابت راهنماییتون

    1. مصطفی می گوید

      سلان شما هر چند وقت تینر تو باک ماشین میریزید

  25. جاسم می گوید

    یه مشت بیسواد که معلومه تازه رانندگی یاد گرفتن و کوچکترین اطلاعی از فلسفه احتراق درونسوز ندارن میان وراجی میکنن.کله پوکا! علت پایین بودن کیفیت بنزین اکتان پایینه که معنیش اینه که قابلیت اشتعالش خیلی زیادتر از بنزین سوپره.و باعث میشه قبل از زدن جرقه بنزین انفجار کنه و پیستون رو زمانی که داده میاد بالا به پایین فشار میده که به این پدیده میگن ناک.پس لازمه که قدرت اشتعال بنزین کم بشه مثل سوپر.تینر۲۰۰۰۰ هم چون نسبت به بنزین معمولی اشتعال پایینتری داره و خوب حل میشه وقتی مخلوط میکنی قدرت اشتعال بنزین رو کاهش میده.مکملهای استاندارد هم دقیقا همینکارو میکنه و حتی اکثرشون همین تینره.ولی هر مایع اشتعالزایی که اختلاف چگالی با بنزین نداشته باشه و کامل حل بشه و اشتعال پایینتری هم داشته باشه اکتان بنزین رو افزایش میده.حتی آب اگر حل میشد همین کارو میکرد.این کله پوکا فک میکنن مکمل قراره اشتعالزایی بنزین رو بیشتر کنه.الکل هم اگر حل میشد کامل در بنزین همین کارو انجام میداد.پس زیاد چیز پیچیده ای نیست.ماشین منم ۲۰۶ موتور ۱۶ سوپاپه که خود کارخانه میگه فقط سوپر باید بزنی.یعنی منظورش اینه بنزین با اکتان ۹۵.حالا چه سوپر باشه چه با مکمل اکتان رو برسونی ۹۵ چه با تینر چه با الکلی که قابلیت حل شدن در بنزین داشته باشه

    1. اسی می گوید

      اقا یع سوال اگه اینجور باشه ک شما میگید پس از گازوییلم میشه استفاده کرد؟

    2. حسین می گوید

      احسنت👍

    3. جواد می گوید

      ببینید بنزین از اکتان و هپتان تشکیل شده دو تا هیدروکربن. اکتان تو فشار بالا و حرارت بالا منفجر نمیشه ولی هپتان اگر فشار و دما از حدی بیشتر بشه خود به خود منفجر میشه حالا وقتی میگیم عدد اکتان بنزین ۸۷ هست یعنی ۱۳ درصد هپتان و ۸۷ درصد اکتان داره اکتان در برابر خود اشتغالی مقاومت داره اما در اثر جرقه بلافاصله منفجر میشه اما هپتان اینطور نیست بسته به ضریب تراکم موتور و دمای موتور اگر میزان هپاتان از حدی بیشتر باشه قبل از رسیدن به نقطه مرگ انفجار هایی تو سیلندر صورت میگیره که موجب ناک میشه به همین خاطر هست که موتور های مثل xu7 که ضریب تراکم کمتری دارند کمتر ناک میزنن یا زمانی که موتور اول صبح سرد هست کمتر ناک میزنن چون ناک به دما و فشار وابسته هست

    4. محمدصادق می گوید

      بسیار نظر عالی وفنی بود
      دقیقا همینه درموتورهای جدید که حجم هوا بیشتر و سوخت کمتره باید اکتان بنزین بالاباشه تا احتراق بدموقع صورت نگیره مخصوصا زمانی که موتور داغ تره یا رسوبات سوختی درقسمت سرسیلندر و سوپاپها وجودداره.
      بنزین سوپر هیچ تاثیری در کارکرد موتورهای قدیمی نداره فقط درصورت کثیفی زیاد میتونه عمل تمیزکاری انجام بده
      یادتون باشه پیکانها تویوتاها و یکسری خودرو های قدیمی زمانی موتور و پیستون دوده میزد وقتی ماشین خاموش میکردیم بصورت ریپ موتور کارمیکرد و خاموش نمیشد دلیلش احتراق ناقص دراثر اکتان پایین بنزین و کثیفی محل احتراق بود

  26. جاسم می گوید

    این کسانی که ایراد گرفتن از اون دسته افرادی هستن که حتی معنی اکتان و علت ناک زدن و کلا سرشون در نمیاد ولی میان ژست دانشمندی میگیرن.حتی اگر آب هم از لحاظ چگالی قابلیت حل شدن در بنزین رو میداشت میشد به عنوان مکمل ازش استفاده کرد.

    1. DiviD می گوید

      افرین . تینر روی قطعات پلاستیکی اثر نداره . چون خودش توی بطری عرضه میشه . مگر اینکه توی باک فلز تاثیر بزاره ک اونم توی ۶۰ لیتر فقط حکم شستشو انژکتر رو داره و اکتان بنزین بالا میبره ک توی شتاب تاثیر میزاره

  27. بردیا می گوید

    با درود .اقا من چند وقتی بود شنیده بودم که تینر داخل باک میریزن و یکی تایید میکرد و یکی رد میکرد من هم خودم یک بطری تینر ۲۰۰۰۰ خریدم ولی داخل باک نریختم اول میخواستم مطمئن شوم که برای مسیر سوخت و….مضر و خورنده نباشه بر همین اصل از قسمتهای مختلف مسیر سوخت وکاربراتور و….یک نمونه کوچک جدا کردم و داخل تینر انداختم و حدود ۲ماه این نمونه ها داخل بطری تینر بودن و بعد از حدود ۲ماه نمونه ها را از تینر خارج کردم و هیچ اثری از خوردگی و حل شدگی روی نمونه هایی که توی تینر ۱۰۰ در ۱۰۰ خالص انداخته بودم مشاهده نکردم و بعدش با خیال راحت تینر را داخل باک ریختم و بعدش باک را پر بنزین کردم الان حدود ۵سالی میشه که من هر ۳یا ۴باک یک باک را تینر اضافه میکنم همیچ اثری از خشکی و خورندگی و بادکردگی و…روی قطعات ماشینم ایجاد نشده ماشین هم خیلی نرم کار میکنه شتابش هم حدود ۱۰تا ۱۵ درصد بهتر شده …شما هم اگر میخواهید استفاده کنید به حرف من که تایید میکنم و یا کسی که این کار را رد میکنه گوش نکنید ۱۵ تومن بدید یک بطری تینر و خودتون نمونه بریزید داخل تینر و بزارید هر چند وقت که خواستید بمونه بعدش اگر نشانه ای از حل شدگی و یا خورندگی و یا ….روی نمونه ها دیدید استفاده نکنید ولی اگر مثل من دیدی که هیچ اثری روی نمونه ها نگذاشته با حیال راحت بریزید داخل باک و حالشو ببرید ماشین میشه عین موشک ///در ضمن وقتی شما یک لیتر را با ۶۰ لیتر بنزین مخلوط کنید اگر هم خاصیت خورندگی داشته باشه که نداره دیگه هیچ اثری ازش نمیمونه

    1. حسین می گوید

      سلام بنظر شما واس تیوولی هم مجازه؟؟؟؟

    2. Kimia می گوید

      نابغه مرغوبیت اجناس بستگی به مدل و شرکت سازنده خودرو داره شما نمیتونید جوابی رو که رو ماشین اروپایی تجربه کردید انتظار داشته باشی رو ماشینهای داخلی هم همون جواب رو بگیری

  28. امیر می گوید

    تینر خاصیت خورندگی و ضد چربی داره که شیلنگ های بنزین رو به شدت خشک و خراب میکنه و کار خیلی اشتباهیه.حتی مکمل های تو بازار هم همن بلا رو سر متعلقات میارن.

  29. محمد جعفری می گوید

    برای بررسی دقیق تر سری بزنید به این آدرس :

  30. فری می گوید

    بنظر من ی لیتر شاش بریز از مازارتی هم سریعتر میشه امتحان کنید

    1. شهرام می گوید

      من سالهاپیش یه ژیان داشتم.یه سری توباکش شاشیدم.به چنان سرعت وقدرتی دست پیداکردکه باعث شدهرچهارپنج باک یه باک حدود یک شکم توش اینکاروبکنم..توصیه میکنم شماهم انجام بدین وازفوایدروشهای خدادادی بهره ببرید

      1. صمد می گوید

        منظور از ژیان … مادرت است

  31. علی می گوید

    واقعا متاسفم برای کسانیکه میان و این تبلیغات سوء و توصبه های بد رو می‌کنند. اضافه کردن هر ماده‌ای به باک خودرو به جز بنزین ممنوعه و در هیچ کاتالوگ معتبری نیومده. شخصا من یک بار تینر ۲۰۰۰۰ به باک اضافه کردم و باعث سوختگی پمپ بنزین خودرویم شد بعلاوه که باعث حل شدن قسمتهای لاستیکی سیستم سوخت رسانی و گرفتگی سوزن انژکتورها و رسوب داخل سیلندر و غیره میشه.
    به هیچ عنوان داخل باک خودروتون هیچ چیزی جز بنزین نریزید. برای تمیز کردن سیستم سوخت رسانی فقط کافیه سوزن انژکتور ها را هر دو سه سال یکبار بشویید.

    1. فری می گوید

      بنظر من باکتری قدرت ماشین اندازه فراری میشه امتحان کم

    2. بهراد می گوید

      واسه خودت متاسف باش گوگولی

    3. علیرضا می گوید

      ممنون از راهنمائی تان

    4. علی می گوید

      اگه قطعات پلاستیکی رو می خوره پس چطور خود تینر رو دو ظرف پلاستیکی می فروشند؟

  32. علمي زاده می گوید

    اینکار بسیار اشتباهه،افزایش غیر اصولی اکتان باعث دیر سوختن سوخت میشه و مثلا مقدار انرژی که سازنده بر ای اون تعین کرده رو تامین نمیکنه و باعث میشه سوخت در محفظه انفجار کامل نسوزه و فشار زیادی رو به پیستونها و در نهایت موتور وارد میکنه(مخصوصا وقتی که گاز میدی و سرعت میگیری)و باید بنزینی بااکتان مورد نظر که در دفترچه راهنمای خودرو اومده بریزی

    1. Javad می گوید

      دوست عزیز تینرخوبه ولی به اندازش من خودم سالی دوبار این کارو انجام میدم وده ساله پیش که موتور ماشین و تعمیر کردم تا امروز این کارو سالی دومرتبه انجام دادم کلیم ماشینو دووندم وحاضرم پیش هر کارشناسی که بگی ببریم ونشون بدیم اگه ایرادی از نزر فنی داشت ماشین ماله خودت

      1. Javad می گوید

        هرباک بنزین یک لیوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.