نکات مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو

3

خرید ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین اقدامات برای صاحبین خودرو به حساب می‌رود زیرا با تهیه این دستگاه، امنیت وسایل نقلیه‌تان تا حدود بسیار زیادی تامین می‌شود اما در زمان خرید ردیاب خودرو همانند خرید هر کالای دیگری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که در این محتوا می‌خواهیم به این مباحث مهم بپردازیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ردیاب‌های خودرویی، سخت افزارهای الکترونیکی هستند که دو قطعه اصلی به نام ماژول جی پی اس و ماژول جی اس ام دارند و هر کدام از این قطعات نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ماژول GPS اطلاعات موقعیت مکانی ردیاب را با استفاده از ماهواره‌های مکان‌یابی دریافت می‌کند و سپس با استفاده از ماژول GSM  و سیم کارت داخل ردیاب اقدام به ارسال این اطلاعات برای کاربران می‌کند پس باید توجه داشته باشید که استفاده از سیم کارتی مناسب در زمان استفاده از ردیاب خودرو امری مهم است.

همچنین قوی بودن ماژول جی پی اس و آنتن دهی ردیاب یکی از فاکتورهای مهم در بررسی میزان کیفیت یک ردیاب به شمار می‌رود و معمولا ردیاب‌هایی که سریع‌تر با ماهواره‌های مکان‌یابی ارتباط می‌گیرند و موقعیت خودشان را به دست می‌آورند قیمت بیشتری دارند.

ردیاب خودرو به چند روش اطلاعات خود را برای کاربران ارسال می‌کند؟

معمولا ردیاب خودرو اطلاعات به دست آمده را با استفاده از پیامک یا اپلیکیشن ردیابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این بستگی به شما دارد که کدام یک را مورد استفاده قرار دهید اما اغلب اپلیکیشن با امکانات بیشتری که دارد، انتخاب مناسب‌تری برای کاربران به حساب می‌رود.

اپلیکیشن‌های ردیابی خودرو اطلاعات و امکاناتی همچون موارد زیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد:

– هشدار روشن و خاموش شدن خودرو : هر زمان خودرو شما توسط شخصی دیگر روشن شود ردیاب برای شما هشداری را ارسال می‌کند و شما را از روشن و خاموش شدن خودرو مطلع می‌کند.

– هشدار حمل با جرثقیل : ردیاب می‌تواند بکسل شدن یا حمل با جرثقیل را تشخیص دهد و شما را از این موضوع مهم مطلع کند.

– هشدار سرقت باتری خودرو : برخی از ردیاب‌ها دارای باتری داخلی هستند و در صورت جدا شدن باتری اصلی از آنها این موضوع را تشخیص داده و بلافاصله با ارسال ناتیفیکیشن یا پیامک این موضوع را به صاحبین خودرو اطلاع می‌دهند.

– خاموش کردن خودرو از راه دور : با استفاده از رله قطع کن و ردیاب، صاحبین خودرو می‌توانند خودروشان را از راه دور خاموش کنند. همچنین اگر خودرو را در محیطی خلوت پارک کرده باشند می‌توانند برق خودرو را قطع کنند.

– هشدار ورود و خروج از محدوده مجاز : می‌توانید محدوده‌ای را برای ردیاب تعیین کنید تا در صورت ورود به محدوده یا خارج شدن خودرو از آن محدوده هشداری برای شما ارسال کند.

– هشدار سرعت غیر مجاز : با خیالی آسوده خودرو را به فرزندان یا راننده بسپارید زیرا می‌توانید سرعت لحظه‌ای خودرو را مورد بررسی قرار دهید و در صورت افزایش سرعت هشداری را دریافت کنید.

–  هشدار کار در جا : اگر خودرو شما با موتور روشن مدت زمان زیادی را در محیطی پارک شده باشد، هشداری را جهت آگاه سازی شما ارسال می‌کند.

– بررسی ولتاژ خودرو : ردیاب شما را از ولتاژ لحظه‌ای باتری خودرو مطلع می‌کند.

–  بررسی موقعیت لحظه‌ای و تاریخچه مسیر : می‌توانید موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو را علاوه بر تاریخچه مسیر با استفاده از فیلترهای متنوع بررسی کنید.

– سرویس‌های دوره‌ای خودرو : ردیاب می‌تواند شما را از سرویس‌های دوره‌ای مطلع کند تا در زمان مناسب نسبت به تعویض روغن، تعویض واسکازین، تعویض لنت و … اقدام فرمایید.

و بسیاری امکانات کاربردی دیگر…

همانطور که مشاهده فرمودید خرید ردیاب خودرو با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد یک امر ضروری به حساب می‌آید.

چرا باید برای خودرومان ردیاب تهیه کنیم؟

خرید ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش امنیت خودرو است زیرا شما با خرید ردیاب علاوه بر جلوگیری از سرقت، پس از سرقت خودرو نیز می‌توانید اقداماتی را برای باز پس گیری خودروتان انجام دهید.

به صورت شفاف‌تر اگر بخواهیم بگوییم ردیاب خودرو با هشدارهایی همانند: هشدار روشن شدن خودرو، هشدار باز شدن درب در برخی خودروها، هشدار حرکت دادن خودرو، هشدار بکسل شدن، هشدار سرقت باتری خودرو و … شما را از سرقت مطلع می‌کند و اگر سارق خودرو را به سرقت ببرید می‌توانید با استفاده از امکانات ردیابی، موقعیت خودرو را مشاهده کنید و با هماهنگی با پلیس نسبت به بازپس‌گیری خودرو اقدام کنید.

اما از این نکات جالب تر اینجاست که ردیاب خودرو با امکانات کاربردی دیگری که دارد همانند: بررسی توقف‌ها، بررسی سرعت، یادآوری تعمیرات دوره‌ای و … به شما در مدیریت و نظارت خودرو نیز کمک می‌کند که این ویژگی‌ها بسیار مورد علاقه مدیران سازمان‌هایی است که مدیریت ناوگان دارند و می‌خواهند وسایل‌نقلیه خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند.

نکات مهمی که در زمان خرید ردیاب خودرو باید به آنها توجه کنیم

به صورت کلی در زمان خرید ردیاب خودرو باید موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه خدمت شما بزرگواران توضیح می‌دهیم:

  • از شرکتی با تجربه چند ساله در زمینه ردیابی و مدیریت ناوگان خرید کنید، زیرا شرکت‌های با اصالت و با تجربه با تکیه به اعتبارشان در بازار، امکانات متفاوت‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند، در راستای جلب رضایت مشتریانشان تمام تلاششان را می‌کنند و خدماتی دقیق در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
  • دقت داشته باشید فروشنده دستگاه‌هایش را از شرکت‌های معتبری در زمینه ردیابی و مدیریت ناوگان تهیه کند، شرکت‌هایی همانند تلتونیکا.
  • شرکت ارائه دهنده خدمات دارای اپلیکیشن ردیابی و سامانه وب ردیابی منحصر به فرد و حرفه‌ای باشد.
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی دقیقی داشته باشند تا شما را در مسیر نصب و استفاده بهینه از ردیاب یاری کنند.
  • دستگاه‌ها دارای گارانتی معتبر و چند ماهه باشد.
  • اگر شرکت مد نظر وبلاگ حرفه‌ای همانند وب سایت ردیاب من داشته باشد نیز می‌تواند جز مزایا به حساب بیاید زیرا اطلاعت دقیقی در زمینه ردیابی در اختیار شما بزرگواران قرار خواهد داد.

جمع بندی

حتما در زمان خرید ردیاب خودرو در ابتدا امکانات و ویژگی‌های دستگاه را مد نظر قرار دهید زیرا ردیاب‌های خودرویی مدل‌های متفاوتی از قبیل آهنربایی، شخصی، ماهواره‌ای و … دارند.

سپس به فاکتورهایی که مربوط به شرکت خدمات دهنده و فروشنده‌ای در زمینه ردیابی و مدیریت ناوگان همانند ردیاب من می‌شود را مورد بررسی قرار دهید تا خریدی دقیق داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. URL

    … [Trackback]

    […] Read More here: carstan.ir/89177/نکات-مهم-در-هنگام-خرید-ردیاب-خودرو/ […]

  2. Josette می گوید

    Here is my web blog

  3. رهگذر می گوید

    مطلب کاربردی و مفیدی بود. با این قیمتهای الان خودرو واقعا ارزش داره که هزینه کنی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.