سریع ‌ترین و بهترین روش برای پیگیری کارت سوخت خودرو در ۱۴۰۰

0
پیگیری کارت سوخت خودرو

آیا امروز پست، کارت سوخت را تحویل می­‌دهد؟ این سوالی است که چند روز بعد از ثبت‌­نام برای دریافت کارت سوخت المثنی هر روز افراد از خودشان می­‌پرسند. باید گفت که برای دریافت کارت سوخت باید متوسط ۲ ماه صبر کنید. پس امیدی به دریافت زودتر از آن نداشته باشید. البته ممکن است که ۴۰ روزه هم به دستتان برسد؛ اما با توجه به درخواست­‌های مکرر و ایجاد شرایط ناخواسته‌­ای مانند کرونا، زودتر از این مدت خیلی بعید است. بعد از این مدت اگر کارت به دستتان نرسید، آن وقت است که می­‌توانید پیگیری کنید. اما پیگیری کارت سوخت به چه صورت است؟ از کجا باید اقدام کرد؟

اگر کارت سوخت شما بعد از دو ماه هنوز به دستتان نرسیده است، می­‌توانید از روش­‌هایی که در ادامه مقاله برای شما نوشته­‌ایم، پیگیری کنید. پس همراه ما باشید.

چرا کارت سوخت تحویل داده نمی شود؟

نمی‌توان گفت که چرا کارت سوخت تحویل داده نمی‌­شود. کارت برای همه صادر و بعد از طریق پست ارسال می‌شود. در حقیقت باید گفت که چه اتفاقی در این بین می‌­افتد که کارت سوخت به دست افراد نمی­‌رسد؟

عواملی که موجب می‌شود کارت سوخت دیرتر از موعد به دست شما برسد:

  • بعد از شیوع کرونا، مشکلاتی در ارسال مرسوله‌­ها از طریق اداره پست به وجود آمد. البته این جدا از مشکلات موجود در سازمان پخش فرآورده­‌های نفتی بود. همین مسئله باعث شد تا صدور و ارسال کارت­‌های سوخت به چهار ماه هم برسد.
  • آدرس­‌های اشتباهی که افراد ثبت می­‌کنند، دلیل دیگر دیر رسیدن یا نرسیدن کارت سوخت است. برخی وقتی خودروی خود را عوض می­‌کنند، در ثبت آدرس جدید تعلل کرده یا اشتباهی انجام می­‌دهند. همین مسئله باعث می­‌شود تا آن­ها نتوانند کارت سوخت خود را تحویل بگیرند.
  • پست تا سه بار مرسوله را تا دم منزل ارسال می­‌کند. در صورتی که هر سه بار کسی برای دریافت نباشد، کارت به سازمان پخش فرآورده‌­های نفتی برگشت می‌خورد.

در حقیقت باید گفت که بیشترین دلیل نرسیدن کارت سوخت، مشکلات مربوط به سمت گیرنده است.

مراحل پیگیری کارت سوخت

حدود ۴۰ روز تا ۲ ماه طول می­‌کشد تا کارت سوخت جدید به دستتان برسد؛ در صورت نرسیدن، لازم است مراحلی را برای پیگیری کارت سوخت خودرو طی کنید که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

پیگیری کارت سوخت از جایگاه

البته هیچ‌گاه برای اینکه چرا کارت سوختتان نیامده است، نباید به جایگاه سوخت بروید؛ اما اگر متوجه شدید که کارت سوختتان گم شده است یا آن را در جایگاهی جا گذاشته‌اید و نمی‌­دانید که کدام جایگاه است، اولین گام مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است. با داشتن کارت شناسایی و کارت خودرو، می­‌توانید پرینت سوختگیری از کارت خود را به دست بیاورید. به این صورت می‌­توانید متوجه شوید که آخرین بار در کدام جایگاه بنزین زده‌­اید. بعد همراه با مدارک خودرو و پرینت به جایگاه سوخت مراجعه کنید. البته باید گفت که هر جایگاهی تا سه روز، کارت­‌های جامانده را نگه می‌­دارد و بعد آن را به نواحی شرکت ملی پخش تحویل می‌­دهد که شما باید به آنجا مراجعه کنید.

پیگیری از طریق سایت epolice.ir

اولین و راحت­‌ترین راه این است که به سامانه epolice.ir مراجعه کنید. سپس به بخش «پیگیری کارت سوخت» رفته و بعد کد رهگیری به دست آمده در هنگام ثبت نام را وارد کنید تا مرحله ارسال کارت سوخت برای شما نمایش داده شود. در صورتی که کارت سوخت تحویل اداره پست داده شده‌باشد، می­‌توانید شماره مرسوله پستی را مشاهده کنید. سپس شماره رهگیری را در سایت پست وارد کنید تا مرحله ارسال را متوجه شوید.

پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰

در صورتی که امکان استفاده از اینترنت را نداشتید یا سرور سایت قطع بود و اطلاعاتی را به شما نشان نمی­داد، قدم بعدی مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ است که در آنجا برای دریافت کارت سوخت ثبت­نام کرده­اید. فقط حتماً باید مدارک شناسایی یا مدارک خودرو و همچنین کد رهگیری را همراه داشته باشید. در آنجا کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می­شود تا بتوانید متوجه شوید که آیا کارت سوخت ارسال شده است یا خیر.

پیگیری کارت بنزین به روش‌های مختلف

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، لازم است تا به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس شماره VIN کارت خودروی خود را وارد کنید. البته در بالا باید مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید. سپس به شما کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده خواهد شد..

اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می­‌کند. در صورتی که کسی برای دریافت در منزل نباشد، به نواحی شرکت ملی پخش بازگردانده می‌­شود. در صورتی که در سایت برگشت به اداره پست نوشته بود، باید همراه با مدارک شناسایی و سند به دفتر پستی مراجعه کنید. البته باید گفت که حضور مالک خودرو الزامی نیست و یکی از افراد با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

برای کسب اطلاعات جامع در مورد نحوه دریافت کارت سوخت خودرو،  مقدار سهمیه بنزین و دریافت المثنی آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/fuel-card

 

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

روش دیگری برای پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ است. برای دنبال کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای موتورسیکلت، کد M*VIN را ارسال کنید. البته ممکن است که امکان پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت از طریق سایت وجود نداشته باشد (تا الان که این مطلب را برای شما نوشته ایم)، برای همین باید از طریق دفتر پلیس+۱۰ یا پیامک، کارت سوخت موتور را پیگیری کرد.

پیگیری از طریق تماس

روش دیگر پیگیری از طریق تلفن است. البته بهتر است که این مسیر، آخرین روش شما برای پیگیری باشد. برای پیگیری از طریق ناجا با شماره ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷ ، از طریق پست با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پخش با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

دو نکته مهم که باید در نظر بگیرید:

  • در صورتی که کارت سوخت­تان گم شد، در اولین فرصت باید به دفتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید. درخواست سوزاندن و صدور مجدد فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ انجام می­‌شود.
  • تمامی کارت­‌های سوخت دارای رمز هستند. رمز همه آن­ها به صورت پیشفرص ۴ رقم آخر کد ملی است. فقط اینکه بعد از دریافت حتماً باید یک بار از کارت برای سوختگیری اقدام کنید تا فعال شود.

همه مراحلی که برای پیگیری کارت سوخت خودرو باید طی شود

 

بعد از درخواست صدور المثنی کارت سوخت، لازم است تا حدود دو ماه صبر کنید. بعد اگر کارتی نیامد، می­‌توانید اقدام به پیگیری کارت سوخت کنید. به هر حال، توصیه می‌­کنیم که مراقب کارت سوخت باشید تا گم نشود. برای اینکه در این مدت باید به صورت آزاد بنزین بزنید.

منبع: مجله بیمه دات کام (https://bimeh.com/mag)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.