آموزش باز کردن درب قفل شده پراید ،پژو ،۲۰۶ ،پیکان ،تیبا…

6

چه بسیار مواقعی که بنا به هر دلیل یا سویچ را داخل خودروی خود جا گذاشته یا سویچ را گم کرده اید و یا بنا به هر دلیل دیگری نیاز دارید که درب خودروی خود را باز کنید و کلید ها را در اختیار ندارید. امروز در هاو کن یو یا “چگونه می توانید” یک ترفند بسیار جذاب و ساده و البته کاربردی برای این شرایط اضطراری در نظر گرفته ایم که امید است مورد استفاده قرار گیرد. با هاو کن یو همراه باشید.

تجهیزات مورد نیاز:

  1. بند( کفش و …) حدودا دو متری
  2. یک گره

مراحل:

۱) انتخاب بند: پیش از هر چیز می بایست یک گره در وسط بند بزنید اما چگونه بند یا طنابی مناسب است، برای این کار شما در شرایط اضطرار از بند کفش می توانید استفاده کنید که همیشه در دسترس است و راحت می توانید به کار بگیرید، ولی اگر در منزل هستید یا به گونه های دیگر بند دسترسی دارد یک بند محکم و ترجیحا نازک تر (نه خیلی) که کمی سر است و لیز میخورد را می توانید انتخاب کنید. اندازه بند هم میبایست نسبتا بلند باشد چیزی حدود دو متر کفایت می کند.

photo_2016-03-25_19-52-57

۲) بند را گره بزنید: پس از تهیه بند می بایست یک گره در وسط بند بزنید. اما چگونه گره ای؟ ما در هاو کن یو یا چگونه می توانید به شما طرز صحیح گره زدن این بند را هم آموزش می دهیم تا به راحتی همین الان این گره را تمرین کرده و یاد بگیرید. برای این گره تنها کافیست مطابق شکل وسط دو بند را به شکل یک دایره تاب خورده دراورده و سپس یکی از طرفین را به داخل این دایره بکشید و سپس با کشیدن طرفین گره را بزنید. ویژگی این گره این است که شما با کشیدن طرفین دایره گره ای که ایجاد کرده اید می توانید گره را تنگ تر و کوچک تر کنید.

photo_2016-03-25_19-51-23

۳) گره را از کنار یا ترجیحا گوشه درب داخل کنید: حال که گره را آماده کردید نوبت آن رسیده است که گره را داخل کنید. برای این منظور شما می بایست کمی با حوصله رفتار کنید چرا که برای دفعه اول شاید چندین مرتبه به مشکل بخورید. شاید وجود یکی از دوستان بتواند کا ر را کمی آسان تر کند. شما می بایست از گوشه درب به آرامی به صورتی که گره کوچک نشود گره و بند را داخل کنید. دوست شما شاید باکمی ایجاد فاصله بین بدنه و درب خودرو این کار را برای شما آسان تر کند.

photo_2016-03-25_19-51-27

۴) طرفین گره را به دو سوی درب هدایت کنید: پس از اینکه گره را وارد کردید حال به همان احتیاط که گره کوچک نشود از طرفین دو سر بلند گره را به دو سوی درب هدایت کنید به صورتی که گره ای که ایجاد کردید در وسط قرار بگیرد و کم کم بتوانید با حرکت طرفین گره را به دکمه باز کننده قفل در داخل خودرو نزدیک و سپس گره را محاط بر قفل کنید.

photo_2016-03-25_19-51-32

۵) دو طرف گره را کشیده و گره را دور دکمه قفل محکم کنید: پس از اینکه با حرکاتی آرام توانستید گره را به دکمه قفل نزدیک کنید حال می بایست دو سوی طناب یا بند را کشیده تا گره بر دور دکمه قفل محکم شود و وقتی محکم شد دکمه را بالا کشیده و درب را باز کنید.

ویدئوی این ترفند را هم برای اینکه ببینید به چه سرعت می توانید انجام دهید در زیر  مشاهده کنید:

“استفاده از مطالب این سایت بدونه درج  نام سایت ما،  زشت و شرعا حرام و مصداق سرقت است و با توجه به اینکه به راحتی قابل پیگیری است پیگرد قانونی خواهی داشت”

photo_2016-03-25_19-51-18

باز کردن در قفل شده ماشین

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

اگر زمانی کلیدتان را داخل ماشین جا گذاشتید و حواستان نبود و درها را قفل کردید، نگران نباشید. در این چگونه به شما خواهیم آموخت تا در کمتر از چند دقیقه، درب خودروی خود را باز کنید.

گام ۱

یک آویز لباس فلزی را پیدا کنید و آن را به صورت یک مفتول فلزی صاف و بلند درآورید. میله داخل یک چتر خراب نیز جواب می دهد. از آنجایی که سارقین خودرو نیز از این وسیله استفاده می کنند، ممکن است این ابزار در ماشین های جدید که سیستم امنیتی خود را ارتقا داده اند، به کار نیاید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۲

با استفاده از سیم چین می توانید دو طرف آویز لباس را که به طرف داخل پیچ خورده، قطع کنید. تا جایی که امکان دارد، این برش را نزدیک قسمت پیچ خوردگی بزنید، تا سیم بلندتری داشته باشید.

در همین رابطه بخوانید:

چگونه شیشه های ماشین را در برابر مه محافظت کنیم
چگونه رینگ های آلیاژی خودرو را تمیز کنیم

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۳

سیم را خم کنید و با سیم چین سطح آن را صاف کنید. سیم باید کاملا صاف باشد، چرا که باید آن را از داخل درب خودرو به داخل هدایت کنید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۴

اگر می خواهید دستگیره داخلی خودرو را باز کنید، در انتهای آویز یک قلاب کوچک ایجاد کنید و اگر می خواهید یک قفل دکمه عمودی را باز کنید، یک دایره کوچک در انتهای آن ایجاد کنید. توجه داشته باشید که قلاب به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند دستگیره را بگیرد و دایره بتواند روی دکمه برسد تا بتوانید سریع آن را بالا بکشید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۵

دیلم یا اهرم بلندی را به آرامی از ستون درب خودرو به داخل ببرید. می توانید به جای دیلم، از لاستیک نیز استفاده کنید تا ماشین آسیب نبیند. حواستان باشد که دیلم را از کنار نوار پلاستیکی بادگیر به داخل ببرید، تا جایی که فقط یه راه کوچک برای سیم فلزی باز کرده باشید. دیلم را همانجا نگه دارید و مرحله بعد را انجام دهید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۶

اگر می خواهید دستگیره در را باز کنید، سیم را از کنار قلاب چهارچوب در وارد نمایید. در صورتی که بخواهید یک دکمه عمودی را باز کنید، باید سیم را از بالای شیشه به داخل ببرید. حواستان باشد که به بدنه ماشین صدمه نزنید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۷

اگر می خواهید خود دستگیره را باز کنید، باید سیم را روی دستگیره در ببرید و با قلاب، دستگیره را گرفته و سیم را به سمت دستگیره خم کنید. معمولا قلاب را به سمت پایین و داخل خودرو داخل کنید تا زاویه مناسب تری برای انجام این کار داشته باشید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

گام ۸

اگر می خواهید دکمه ای عمودی را به پایین فشار دهید یا به بالا بکشید، سیم را از بالای شیشه به سمت دکمه داخل کنید و کاری که می خواهید را انجام دهید. در مورد دکمه، انتهای سیم را تا جایی به پایین فشار دهید که در باز شود. در مورد قفل عمودی، دایره ای که در انتهای سیم درست کردید را روی قفل ببرید و آن را بالا بکشید تا در باز شود. توجه داشته باشید که حلقه ای که درست کردید، به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند روی قفل عمودی بنشیند و بتوانید با آن، قفل را بالا بکشید.

چگونه در قفل شده ماشین خود را باز کنیم

نکات و هشدارها

اگر فکر می کنید که نمی توانید این کار را انجام دهید و به ماشین آسیب می زنید، به قفل ساز خبر دهید.

بهتر است که از لاستیک استفاده کنید تا به رنگ ماشین آسیب نزنید.

حواستان باشد که بهتر است این کار را در صورت امکان در مکانی آرام و در شب انجام دهید تا به نظر نرسد که در حال سرقت خودرو هستید.

به این روش با کسی شوخی نکنید.

برای ماشین پراید ،پژو ۴۰۵ ،نیسان گاوی ،وانت ،پیکان از دستگیر و شیشه آمکان پذیر هست ولی برای پژژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ و مگان از دسگیره عقب زیر دستگیره سیم را رد کنید و قلاب کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. وحید می گوید

    سلام اقا ماشین من تیبا هستش هرکار کردم که با نخ جواب نداد اصلا نمیشد داخل بشه زدم شکستم شیشه ماشین تا تونستم در باز کنم آخر هم کیلیدام تو ماشین نبود رو درب داهلی منزل جا گذاشته بودم و اینکه خواستم تشکر کنم از راهنمایی هاتون البته فقط واسه تیبا خیلی راه حل سختی گذاشتن بقیه ماشین ها راهنمایی هاتون عالیه باتشکر .😭

  2. Saeed می گوید

    عالی و مفید بود

  3. سهیل می گوید

    خیلی خیلی سپاس
    الان در ۲۰۶و با بند باز کردم
    البته حدودا ۲ساعت طول کشید
    ولی مهم این بود که باز بشه که شد
    فقط یه نکته ک حتما از بند کفش استفاده کنید
    بندای نایلونی سر میخورن و وقت تلف کردنه
    بازم تشکر

  4. میثم می گوید

    اقا من امروز با روش بند کفش باز کردم مرسی

  5. امير می گوید

    آقا برای تیبا نه نخ جواب میده نه سیم! محافظ گذاشته برای قفل نمی‌شه سیم انداخت. درهای ماشین هم نسبتا قطوره و نخ و بند کفش رد نمی‌شه.

  6. حمید می گوید

    سلام خسته نباشید.امشب من کلید رو توی ماشین فراموش کردم و درب ماشین هم قفل بود.تا اینکه به سایت شما سر زدم و از روش بند استفاده کردم.
    خیلی سختی کشیدم تا اینکه بند از کنار در وارد خودرو بشه چرا که لاستیکهای اطراف درب مانع میشد.با هر سختی که بود بند رو وارد خودرو کردم و سعی کردم که قلاب دور دسته قفل بیفته.این کار از وارد کردن بند به داخل خودرو هم سخت تر بود ولی خب به هر حال انجام شد.البته باید بگم که تاریکی هم بود و مجبور بودم با دهنم چراغ قوه رو بگیرم.ولی با همه این سختیا موفق شدم و خواستم از سایت خوبتون بابت این مطلب خوب و مفید تشکر کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.