آموزش تصویری نصب سیستم صوتی و آمپلی فایر بر روی خودرو

12

 آموزش نصب ساب – باند – آمپ به زبان ساده

فهرست مطالب

 

 در این آموزش با آموزش نصب ساب – باند – آمپ و کلا سیستم صوتی خودرو در خدمت شما هستیم.

۱ – آموزش وصل کردن ضبط به یک جفت باند
فقط کافیه سیم باند های عقب رو قطع و به باند های جدید وصل کرد و در مورد ماشینهایی مثل پژو ۲۰۶ که در عقب باند ندارند باید رکابهای بغل رو باز کرد و از زیر انها سیمی رو به داخل صندوق کشید که از یک طرف به باند و از طرف دیگر به پخش وصل میشوند .

۱ – آموزش وصل کردن ضبط به یک جفت باند
فقط کافیه سیم باند های عقب رو قطع و به باند های جدید وصل کرد و در مورد ماشینهایی مثل پژو ۲۰۶ که در عقب باند ندارند باید رکابهای بغل رو باز کرد و از زیر انها سیمی رو به داخل صندوق کشید که از یک طرف به باند و از طرف دیگر به پخش وصل میشوند .

۲ – آموزش وصل کردن ضبط + یک جفت باند + یک آمپ
در این قسمت احتیاج به یک پک سیم است
داخل پک سیم سیمی هست یه نام RCA که از یک طرف به خروجی امپلی در پشت پخش و از یک طرف به ورودی امپ دو کانال میخورد و یک سیم بلند و کلفت که از قطب مثبت باطری به مثبت امپلی میخورد و یک سیم کوتاه و کلفت که از یک طرف به منفی روی امپلی و از طرف دیگر باید به یکی از پیچ های بدنه ماشین وصل شود و مقداری سیم که برای وصل کردن خروجی امپ به باند ها است(لازم به تذکر است که به سیم RCA یک رشته نازک متصل است که برای وصل کردن remote پخش به remote امپ میباشد تا در زمان روشن شدن پخش امپ نیز روشن شده و در زمان خاموشی پخش امپ نیز خاموش باشد)
همه این سیمها باید از داخل رکاب بغل ماشین عبور کرده و داخل صندوق عقب ماشین بشود
بعد از اتصال سیمهای + و- وremote وRCA و پیچ کردن امپلی به تخت انتهای صندوق یا زیر طاقچه عقب و بستن باند ها روی طاقچه باید خروجی امپلی را به باند وصل کنید L به باند سمت چپ و R به باند سمت راست
حالا نوبت به تنظیم امپ میرسد که هر امپ بنا بر استفاده آن یک شیوه دارد

۳ – یک جفت باند و یک امپلی چهارکانال و یک ساب
در این قسنت احتیاج به دو پک سیم میباشد
امپهای چهار کانال دارای دو ورودی هستند یعنی برای هر دو کانال یک ورودی
باید هر دو RCA + سیم مثبت را به شیوه گفته شده وارد صندوق عقب کرد
RCA مربوط به باند را به کانال یک وصل کرد و دو کانال مربوطه را نیزبه باند ها وصل کرد
RCA مربوط به ساب رانیز از یک طرف به خروجی ساب پشت پخش و از طرف دیگر به کانال دو امپ وصل میکنیم و یکی از دو کانال باقی مانده را نیز به ساب وصل میکنیم که در این قسمت انتخاب ساب متناسب با امپ یا بالعکس ضروری است
!!!نصب یک جفت باند و یک جفت ساب با یک امپلی توصیه نمیشود .!!!

تصویر مرتبط

۴ -نصب یک جفت باند و یک جفت ساب با دو عدد امپلی
یک امپ دو یا چهار کانال برای باند ها به شیوه گفته شده و از یک امپ یک یا دو یا چهار کانال برای ساب استفاده میشود در حالی که احتیاج به دو پک سیم و به صورت انتخابی یک خازن هست(انتخاب خازن بسته به توان ساب ها دارد ولی حتی برای سابهای ضعیف نیز توصیه میشود)
نصب باند ها به همان شیوه گفته شده میباشد
نصب ساب نیز به همان شیوه میباشد + این نکته که برای نصب خازن باید سیم + و – را به قطبهای خازن وصل کرو و حالا قطبهای + و- خازن به امپلی وصل میشود
برای نصب ساب با یک امپ دو یا چهار کانال میشود از یک یا دو کانال استفاده کرد
لازم به تذکر میباشد که تنظیم درست پخش و امپ تاثیر فوق العاده ای در نوع صدا دارد و این به مدل پخش و امپ بستگی ۱۰۰% دارد .

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرواول من یه توضیح مختصری در رابطه با رنگ بندی و روش نصب سیمهای پخش توضیح می دم.البته مال همه پخشها ۱جور نیست ولی پخشهای شناخته شده از این استاندارد پیروی میکنن…و اینو بدونید ۱کی از مهمترین قسمتهای سازنده سیستم پخشه پس در انتخوابش نهایت دقت رو بکنید…

سیم زرد رنگ ( + ‌Battery )
که هنگامی که بخواهیم پخش را بطور مستقیم و بدون استفاده از سوئیچ روشن کنیم از آن استفاده می کنیم.
سیم قرمز رنگ ( ACC )
که هنگامی که بخواهیم پخش را با استفاده از سوئیچ ( مرحله دوم سوئیچ) روشن کنیم از آن استفاده می کنیم و با بستن سوئیچ پخش هم خاموش می شود.

تصویر مرتبط
سیم مشکی رنگ ( – منفی)
که برای اتصال به منفی بدنه استفاده می شود
سیم آبی رنگ ( System Remote Control )
که برای فرمان دادن به آمپلی فایر و روشن کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.
سیم ریموت که با رنگ آبی مشخص میشهREMOT
سیم نارنجی رنگ ( ILL )
این سیم برای مواقعی استفاده می شود که بخواهیم همزمان با روشن کردن چراغ های پشت آمپر و کوچک ماشین ، چراغهای پس زمینه پخش هم روشن شود .
سیمهای اسپیکرهای جلو و عقب
سیم های خاکستری رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیکرهای جلو سمت راست.
سیم های سفید رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیکرهای جلو سمت چپ.
سیم های بنفش رنگ( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیکرهای عقب سمت راست.
سیم های سبز( بدون خط مثبت و خط دار منفی) برای اسپیکرهای عقب سمت چپ.
سیم آنتن هم که کاملا مشخصه و در انتهایش سوکت مخصوص آنتن نصب هست. روش نوشته ant
۱سری خروجی های rc داره که واسه وصل کردن پخش به آمپلیفایر هستن
RC که روش نوشته SW مال سابه و همینطور RC :که روش نوشته REAR استیج عقب و RC FRONT مال استیج جلوست…
اینم از شماتیک کلی سیمهای پخش البته ۲جفت RC داره

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

برق آمپلی فایر

یه ضرب المثلی هست که میگه برق سیستم از خود سیستم واجب تره
اولین قدم برای داشتن یه برق خوب اینه که دقیقا بدونیم آمپامون چیه کلاسش چیه و کلا چقدر مصرف کننده داریم
آمپای که تو بازار هست دو نوع هستن
آمپای کلاس A/B که معمولا فول رنج هستن و میتونن همه ی فرکانسارو اجرا کنن و برای اسپیکر استفاده میشن
نوع دیگه آمپای کلاس D هست که معمولا برای سـاب ووفر ووفر استفاده میشن
آمپای نوع اول تلفات توشون خیلی زیاده و خیلی راحت تر گرم میشن ولی آمپای نوع دوم کم مصرف ترن و به سختی گرم میشن
راندمان آمپای کلاس AB حدود ۵۰ درصده ولی آمپای کلاس D بین ۸۰ تا ۹۵ درصد هم هست
پس تا اینجای کار نتیجه میگیریم که مصرف برق آمپای فول رنج بیشتر از کلاس دی هست بنابراین برای اینکه تا حد امکان مصرف برق سیستم رو کم کنیم بهتره که برای سـاب ووفر از آمپای کلاس D استفاده کنیم
دومین قدم برای داشتن برق خوب انتخاب فیوز مرغوب برای سیستمه و لازمه که توجه کنیم که میزان آمپر تحملی اون رو با توجه به سیستممون انتخاب کنیم
معمولا برای سیستمهای معمولی با توان زیر ۱۰۰۰ وات یه فیوز ۸۰ آمپر کفایت میکنه
بالا بردن بیش از حد آمپر فیوز میتونه خطر ساز هم بشه که بحثش در اینجا نمیگنجه
ولی کسانی که سیستم معمولی با یک باتری معمولی دارن بهتره که فیوز اصلی سیستم رو بالای ۱۰۰ آمپر انتخاب نکنن تا در مواقع اتصال کوتاه فیوز قطع کنه
سومین قدم برای سیستم خوب خرید یک کابل مغوب با قطر مناسب هست
ساده ترین سیستم که سـاب ووفر هم داشته باشه نیاز به کابلی با گیج حداقل ۴ هست که میتونه این عدد به گیج صفر هم تغییر پیدا کنه ولی حداقلش گیج ۴ هست

تصویر مرتبط
خیلی اوقات برای اینکه سیستم ارزون تر در بیاد افراد کابل اصلی رو گیج ۸ انتخاب میکنن و بعد از اون باید با مشکلاتی از قبیل افت ولتاژ شدید و پروتکت کردنای مداوم آمپلی فایر دست و پنجه نرم کنن
تفاوت چندانی نیست که کابل شما ایرانی باشه یا خارجی فقط نکته مهم اینه که کابلتون بی نام و نشون نباشه
به نظر من کابلای ایرانی خوب هم تو بازار زیاده مثل جوشکاب یزد که معمولا به اسم کابل جوشکاری به فروش میرسه
پس تا اینجای کار یه فیوز مرغوب با یه کابل مرغوب برای سیستمتون تهیه کردید
برای یه سیستم با توان مجموع ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات یه کابل گیج ۴ مرغوب کفایت میکنه
برای بالای ۱۰۰۰ وات باید کابل ضخیمتر مثل گیج ۲ استفاده کنید
پس از اینکه فیوز رو داخل موتور و با کوتاهترین فاصله نسبت به قطب مثبت باتری نصب کردید لازمه که کابل برق اصلی رو از رکابای بغل رد کنید و تا صندوق اونرو هدایت کنید
اینم نمایی از نصب فیوز
اگر براتون امکانش هست فیوز هولدر رو به بدنه پیچ کنید و مثل این عکس تو هوا نباشه
ضمنا بهتره که با یه کابل ضخیم مثل گیج ۴ منفی باتری رو به منفی بدنه پیچ کنید

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

بعد از اینکه کابل برق اصلی رو تا صندوق کشیدین با توجه به اینکه چند تا آمپلی فایر دارین باید یه تقسیم برق تهیه کنید
تقسیم برق وظیفش اینه که یک ورودی میگیره و دو یا چند خروجی به ما تحویل میده
البته با روشهای دست ساز هم میشه تقسیم ساخت ولی بهتره آمادش رو بخرین
قیمتش هم از ۱۰ تومن واسه گیجای بالا هست تا اونایی که ورودی گیج صفر دارن و قیمتشون تا ۳۰ تومن هم میره
نکته مهم در نحوه اتصالات اینه که تا حد امکان از اتصالاتتون(از سر باتری گرفته تا اتصالای تقسیم برق)خیلی محکم و اساسی باشه و در لخت کردن سیمها هم سخاوتمند باشین!سیمی که کم لخت شده باشه ممکنه اتصالش خوب برقرار نشه
اینم یه نمونه از تقسیم ورودی صفر

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
همونطور که میبینین کابل اصلی برق(مشکی رنگ)وارد ورودی گیج صفر تقسیم شده و از دو طرف دیگش دو تا خروجی گیج ۴ برای دوتا آمپلی فایر خروجی گرفته شده
برای راحتی کار سعی کنید کابلای تقسیم به آمپلی فایر رو خارجی انتخاب کنید تا انعطاف زیادی داشته باشن و موقع کار و رد کردن کابلا از پشت تخته آمپلی فایر اذیت نشین
بعد از اینکه کابلای آمپارو تا خود آمپا کشیدین و به مثبت ترمینال برق آمپا،وصل کردین نوبت وصل کردن ترمینال گراند یا زمین یا همون منفی آمپهاست
همونطور که میدونین تمام قسمتهای بدنه ماشین وصل به منفی باتری هستند علت اینکه ما فقط یک کابل به جای دوتا کابل تا صندوق کشیدیم اینه که قصد داریم منفی برق آمپارو از بدنه ماشین تامین کنیم
خوب به درون صندوق نگاه کنید یه قسمت فلزی از جنس بدنه که بشه سوراخ کرد و بهش پیچ زد رو انتخاب کنید
ابتدا یه سوراخ بزنین سپس دایره ای از رنگ اون قسمت فلزی رو به قطر ۲ ۳ سانت بتراشین
دقت کنید که این مرحله کار حساسه!اگه رنگ ماشین خوب تراشیده نشه یا اتصالای ما محکم نباشه احتمال جرقه زنی تو اون ناحیه به وجود میاد که خطرای خودشو داره
حالا که خوب رنگ رو تراشیدین یه کابل با همون ضخامت گیج ۴ انتخاب کنید یک سرشو کابلشو بزنین و به همون قسمتی که رنگشو بردین پیچ کنید یه سر دیگشم به منفی آمپا وصل کنید
تا اینجای کار نحوه اتصالات و پیکربندی برق آمپلی فایر رو توضیح دادم

تصویر مرتبط

تا اینجای کار کابلای قسمت پاور آمپلیفایر ما متصل شد
حالا از اینجا به بعد متنظریم که با یه فرمان از طرف پخش آمپامون روشن بشن و کار کنن
تا قبل از این آمپا رو حالت استندبای بودن و منتظر یه فرمان از طرف پخش!!این فرمان هم چیزی نیست جز ولتاژ ۱۲ ولتی که وقتی پخش روشن میشه برای آمپلی فایر میفرسته و بهش ریموت میگن
در پشت سوکت پخش یک سیم آبی رنگی هست که روش معمولا زده AMP Remote!!از این سیم برای روشن کردن آمپا استفاده میشه و به وسیله تک رشته سیمی که معمولا چسبیده به RCA هاست این ولتاژ به صندوق و در نهایت به ترمینال Remote آمپا کشیده میشه
آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو
اگه به این عکس نگاه کنین متوجه اون ترمینالی که وسط ترمینال + – هست میشین
اون سیم آبی رنگ پشت پخش باید توسط آرسی ها تا صندوق بیاد و در نهایت به این ترمینال وصل بشه
خب پس الان با روشن شدن پخش آمپا هم روشن میشن
اگه همه چیز تا اینجا درست باشه و آر سی ها هم درست وصل باشن با پخش آهنگ باید از سـاب ووفر یا باندای شما صدا در بیاد
خب اینجا تازه شروع سختی کار هست و ممکنه مثل خیلیها با مشکل افت ولتاژ مواجه شین
اگه که یه آمپلی فایر ۲ یا ۴ کانال دارین و ازش برای باند استفاده میکنین احتمالا مشکلی نخواهید داشت ولی اگه آمپلی فایر مونو یا ۲ یا ۴ کانالی به همراه سـاب ووفر داشته باشین ممکنه این مشکل به وجود بیاد ممکنه هم نیاد
خب بعد از اینکه همه چی رو تنظیم کردین وصدا گیری کردین باید ببینین که رفتار برق ماشین چجوریه
خیلی ها هستن که در اولین مرحله تست تو صداهای بالا ماشینشون از افت ولتاژ تقریبا میره که خاموش بشه(این دسته از افراد تکلیفشون روشنه یعنی اینکه باید یه فکر اساسی به حال برق بکنن چون این مشکل ممکنه حتی به ECU ماشینشون هم آسیب بزنه!!!اما چه فکری؟؟توضیح میدم…..)
یه عده هم هستن که برق ماشینشون به ظاهر خوبه ولی وقتی ولتاژ دو سر آمپارو میگیرن در حالت بیسای سنگین،ولتاژشون به نزدیکای ۱۱.۵ هم میرسه)
یا خیلی ها هم هستن که بدون اینکه ظاهر برق ماشینشون چیزی نشون بده آمپاشون سریع پروتکت میکنه
اولین قدم برای تست وضعیت برق اینه که اول از همه ولتاژ دوسر آمپارو در حالتی که خاموشه اندازه بگیرین
اگه که Big3 ندارین و برق ماشین فابریکه و کابل اصلی برقتون هم ۴ گیج یا کمتر هست باید ولتاژی بین ۱۳ تا ۱۳.۵ داشته باشین
اگه که big3 دارین با کابل مثلا ۵۰ یا بیشتر، و سیم اصلی برق آمپا با گیج ۴ یا کمتر کشیده شده باید ولتاژتونن روی ۱۴ تا ۱۴.۴ باشه
البته تست باید تو شرایطی باشه که نه کولر گرفته باشین نه مصرف کننده پر مصرفی تو مدار باشه
حالا ذره ذره صدارو ببرین بالا
ببینین ذره ذره که میره بالا ولتاژ چقدر افت میکنه!اگه که به زیر ۱۲ اومدین(البته لحظه خیلی کوتاه عیبی نداره)یکم خطرناک میشه و باید یه فکری به حال برق بکنین ولی اگه با سنگینترین بیس ولتاژ زیر ۱۲ نیومد(چه به صورت لحظه ای چه مثلا ۵ دقیقه بعد از استفاده)باید خوشحال باشین که برق خوبی دارین
اما روشهای تقویت برق ماشین عبارتند از:
۱.ضخیمتر کردن کابل اصلیتون
این روش راحت ترین و پایه ای ترین روش هست
اگه که کابلو عوض کردین با ضخامت بیشتر و متوجه شدین که برق آمپا بهتر شده و تو بیسای سنگین زیر ۱۲ ولت نمیاد تقریبا اثر خودش رو کرده

۲.بیگ ۳:این یه روشی هست که ما تو این روش کابلای دینام رو ضخیمتر میکنیم تا با کم کردن مقاومت اونا افت ولتاژ روی اونهارو به حداقل برسونیم
تو این روش حداقل ۱ ولت تفاوت بین حالت بدون بیگ تری تو بیسای سنگین وجود داره و ۱ولت توی آمپلی فایر ۱۰۰۰ واتی یعنی از دست ندادن حداقل ۱۰۰ وات
روششم به این صورته که از قطب مثبت دینام به باتری با ضخیم ترین کابل ممکن که بهتره ایرانی باشه(کابل ۵۰ میل یا ۷۵ میل که همون ۵۰ هم کافیه) یک اتصال برقرار میکنیم
و از بدنه دینام به بدنه ماشین باز هم یک کابل دیگه میکشیم تا سیم منفی دینام به بدنه رو هم تقویت کرده باشین
این روش چه برای بچه سیستم چه برای یه سیستم حرفه ای توصیه میشه چون باعث میشه از حداکثر توانی که یه آمپلی فایر داره بشه استفاده کرد
ضمن اینکه توی چیزای دیگه هم تاثیر داره(مثلا وقتی کولر میگیرین ولتاژ ماشین مثه قبل افت محسوسی نداره)
اینم توضیح با عکس برای بیگ ۳

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

بدنه دینام به بدنه ماشین
مثبت دینام به مثبت باتری با یک فیوز معمولا ۱۰۰ آمپر
منفی باتری به بدنه هم فراموش نشه
بهتره بیگ تری با کابل ۵۰ میلیمتر مربع یا ۷۵ میلی متر مربع ایرانی انجام بشه
قیمتشم برای هر متر بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومن میشه

تو جلسه قبلی روشای تقویت برق رو گفتم و با مبحث بیگ ۳ پایان دادم
خب روشهای زیادی برای تقویت برق استفاده میشه اما از اونجایی که نسبتا هزینه بر هست توصیه میشه که به ترتیب اولویت زیر مراحل رو چک کنین اگر هر مرحله رو انجام دادین ولی مشکل هنوز پابر جا بود برید سراغ روش بعدی………
۱.اول به سراغ کابل اصلی برین چون اگه ضخامتش کم باشه مشکل ساز میشه
برای یه سیستم معمولی حداقل باید گیج ۴ بکشین و بنا به سلیقه و اینکه چقدر به برق ماشین اهمیت میدین میتونین حتی کابل صفر بکشین
توصیه من استفاده از حداقل گیج ۴ برای ۷۰۰ وات یا کمتر هست
اگه که توان بیشتری لازم دارین از گیج دو یا کمتر استفاده کنین
اگر مشکل پابرجا بود اولین کار اینه که از سلامت دینام و باتری آگاه بشین
۲.برای چک کردن دینام باید ولتاژ دو سر باتری رو بگیرین اگر که بالای ۱۴ ولت بود تقریبا دینام شما در وضعیت خوبی هست
اگر که زیر ۱۴ هست بهتره که به تعویض دینام فکر کنین چون علاوه بر اینکه برای سیستم مشکل ساز میشه عمل شارژ باتری رو هم با مشکل مواجه میکنه
باتری هم با توجه به عمری که ازش میگذره میشه فهمید که سالم هست یا نه(سعی کنید از باتریای خشک استفاده کنین)
۳.روش بعدی که من خیلی روش تاکید دارم انجام بیگ تری هست که قبلا توضیح دادم
این روش برای هر سیستمی توصیه میشه!اگر که دسترسی به دینام براتون راحته حتما این کارو انجام بدین
البته این کار برای مثال برای تندر ۹۰ کار سختیه چون دینام لوگان حتی دیده هم نمیشه چه برسه به اینکه بخواین کابلاشو تقویت کنین
اما برای ماشینایی مثه سمند ۴۰۵ و پرشیا که موتوراشون خیلی فشرده نیست کار راحتیه
۴.اضافه کردن خازن:تقریبا خازن چه برای سیستم قوی چه ضعیف توصیه میشه اونم به علت اینکه خازن میتونه ریپل ولتاژی که در اثر جریان کشی لحظه ای آمپا به وجود میاد رو از بین ببره و ولتاژ رو در سطح نسبتا ثابتی نگه داره
البته نبودن خازنایی که روش عددای الکی زده بهتر از بودنشه!مثه mb acoustic و……
برای هر ۱۰۰۰ وات تقریبا یک خازن ۱ فاراد واقعی لازمه سعی بشه که از برند معتبری خریداری کنید
مثه Street Wires یا Stinger و …..
۵.در آخرین حالت هم که همه موارد بالا رو انجام دادین ولی هنوز هم احساس میکنین که برق ماشین نوسان داره باید به فکر باتری دوم بیفتید
البته اضافه کردن باتری دوم دردسرای خودشو داره ولی برای لحظه ای صدا گرفتن کمک میکنه(دقت کنین که این روش برای زمانی هست که از روشای بالا نا امید شده باشین وگرنه در حالت عادی توصیه نمیشه)
مثلا اگر که باتری خالی میشه باید بهش فرصت شارژ شدن بدید ضمن اینکه وقتی دوتا باتری دارین و آمپای پرمصرفی بالای ۱۰۰۰ وات دارین نباید طولانی مدت با صدای بلند صدا بگیرین!چون وقتی هردو باتری شارژشون کم بشه فشار مضاعفی روی دینام میارن مخصوصا تابستونا احتمالا از بین رفتن دینام خیلی زیاد میشه
نکته مهمی هم که باید توجه کنین بهش اتصالات هست
اتصالات بدنه و اتصال ترمینالا باید با نهایت دقت انجام بشه
خیلی وقتا بوده که یکی مشکل برقی داشته همه کارای بالا رو کرده اما حل نشده!اما بعد از مدتی فهمیده که اتصال به بدنه ها خوب برقرار نبوده
پس اگر تمام مراحل بالا رو با توجه به اولویتی که نوشتم انجام بدین مشکلی نخواهید داشت

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

آموزش نصب سیستم صوتی بر روی خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
12 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام .من یک جفت باند کنوود 718 دارم با یک ساب کنوود و یک جفت میدرنج 8 ایمپلاس با دوتا آمپیلی فایر یکی دوکانال و یکی چهار کانال جواب میده؟

  2. محمد بابازاده می گوید

    اقا خیلی عالی بود توضیحاتتون . ممنونم واقعا . 👌👍👍👍

  3. مصطفی می گوید

    سلام دوستان من یک پخش سونی ۴۱۰ به همراه یک جفت باند سونی ۶۹۵۱ و یک آمپ ۵۰۲ سونی و همچنین سیم پک کارینا رو روی ماشین ۴۰۵ داشبرد جدید نصب کردم اما بعد نصب توقعی که داشتم براورده نشد قبل از خرید پخش و آمپ.باندها رو با پخش فابریک ماشین بستم و صداش راضی کننده بود اما بعد نصب امپ و پخش هیچ تغیر محسوسی ایجاد نشد و صدای پخش رو که از ۳۰ بالاتر میبرم کلا صدا به هم میریزه مثبت منفی رو هم تست کردم درست بود در ضمن اگه مدت نیم ساعت با صدای نسبتا بلند اهنگ گوش کنم امپ به قدری داغ میشه که اگه چند ثانیه دستم رو روش نگه دارم دستم میسوزه پیچ تنظیم آمپ رو هم تقریبا تا نزدیکای اخر بستم اما فایده ای نداشت به نظر شما ایراد از کجاست؟
    اگه کسی تجربه ای داره ممنون میشم راهنماییم کند

  4. امید می گوید

    سلام
    باتشکر بسیار مطالب اموزنده وزیبایی بود
    من به طور کامل یاد گرفتم و مشکلم هم حل شد ممنون

  5. ممد می گوید

    واقعا عالی و توضیح کامل.صفر تا صد سیستم و گفتی.دمت گرم.

  6. سیامک می گوید

    سلام من یه امپلی با یه ساب با یه جفت بانت دارم قدیمین اگه ایدی تلگرامتون بدید عکسشون برات بزارم که ایا میشه نصبشون کرد

    1. شمس می گوید

      سلام از پشت پخش سیم ارسی رو ی سر قطع کن به فیش باند استفاده کن از آمپلی

  7. الیاس می گوید

    سلام
    ضبط پارس داشبورد جدید خروجی نداره چجوری بدون اکولایزر میتونم به آمپ وصلش کنم
    خیلی وقته درگیرم اگه راهی هست حتما بهم بگید لعنتی ضبطمو نمیتونم ببندم رو ماشین جا نداره …
    سیستمم کامله افتاده تو خونه

  8. یزدان می گوید

    سلام و خسته نباشید اگه بخوام به یه امپ ۴ کانال ۴تا باند فقط وصل کنم باید دوتا سیم rcبدم به امپ؟؟؟

  9. Ramin می گوید

    سلام وخسته نباشید یه راهنمای میخواستم اگه به ایملم بفرستین ممنون میشم.یه امپلی بوستر دارم مونو۹۹۱۱روی چهاراهم ۱۰۰۰وات روی دو۲۰۰۰وات روی یک۴۰۰۰وات میده سابم بوستر سه هزاروات۱۵۰۰ار ام اس هست چطور سابمو ببندم هیچ اسیبی به هیچ کدومشون نرسه .مرسی

  10. محسن ناصری می گوید

    بسیار عالی ومتن روانی داشت.ممنون ازشما

  11. مهدی می گوید

    بسیار عالی و مفید بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.