تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک با دستاورد محققان ایرانی + عکس

1

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک با دستاورد محققان ایرانی + عکس

فهرست مطالب

اتوماتیک سازی تعویض دنده‎های خودرو توسط روبات‎هایی که بر روی گیربکس خودرو کار گذاشته می‎شوند، انجام می‎شود و خودرو را با کم ترین هزینه اتوماتیک می‎کند. فرامرز امیری مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده سیستم تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک در رابطه با این دستاورد گفت: این سیستم در سال ۱۹۹۶ توسط کمپانی بی ام و آلمان روی سری پنج این خودرو نصب شد و سپس این سیستم وارد بازار جهانی شد. وی ادامه داد: سیستم ای ام سی، سیستمی اتوماتیک است که بسیار پر قدرت و گران قیمت و پرهزینه هستند که این سیستم منجر به اتوماتیک سازی خودرو می‎شود. وی با بیان این که شرکت دانش بنیان ما موفق به ساخت سیستمی شد که با هزینه کم می‎توان خودرو را اتوماتیک کرد، خاطر نشان کرد: سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک شده، نوعی هیدرولیک معمولی است که به صورت روبات‎هایی بر روی گیربکس معمولی نصب میشود و عمل تعویض دنده را انجام می‎دهد در صورتی که گیربکس معمولی خودرو هیچ تغییری نمی‎کند.

نتیجه تصویری برای تغییر گیربکس دستی به اتومات

مدیر عامل شرکت نگین فن آور شریف با بیان این که روبات‎های نصب شده بر روی گیربکس معمولی خودرو عمل تعویض دنده و کلاژگیری را آسان می‎کند، اظهار داشت: با کارگذاری روبات‎هایی که سیستم انتقال قدرت دستی را اتوماتیک می‎کند، خودرو با قیمتی بسیار پائین اتوماتیک می‎شود. امیری با بیان این که این فناوری مختص هر خودرو است، اذعان داشت: با وجود این که در کشورهای دیگر دنده اتوماتیک وجود داشته، دانش فنی بدست آمده توسط خودمان بوده است.

نتیجه تصویری برای تغییر گیربکس دستی به اتومات

وی با اشاره به این که این محصول تجاری سازی شده است، خاطر نشان کرد: این طرح زیر نظر جهاد دانشگاهی کرمانشاه و در محل پارک علمی و فناوری کرمانشاه، اجرایی شده است. این محقق گفت: سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک شده می‎تواند با کمترین هزینه، خودروی معمولی را به خودرویی اتوماتیک تبدیل کند، بدون اینکه گیربکس عوض شود. وی مزایای این سیستم را توضیح داد و گفت: با برقرای سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک رانندگی آسان می‎شود و مصرف سوخت کاهش پیدا می‎کند. این شرکت همچنین قراردادی با شرکت خودرو سازی سایپا در زمینه اتوماتیک سازی دنده خودروها بسته است.

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت شما سروران گرامی میخواستم سوال کنم که این مدل اتومات کردن خودروی پراید حدودا چقدر درمیاد؟ و همچنین در کدام شهرها نمایندگی نصب دارین ؟ ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.