امکانات ساینا اتوماتیک چیست؟

2

ساینا اتومات با چه امکاناتی به بازار می‌آید؟

فهرست مطالب

سایپا تاقبل از نوروز ۹۶ ، ساینا اتومات را روانه بازار می‌کند. اما مدل اتومات آن چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساینا اتومات با چه امکاناتی به بازار می‌آید؟

ساینا، فیس‌لیفت نسبتا ناموفقی است که سایپا ۶ سال بعد از عرضه تیبا آن را به بازار فرستاد. اینکه می‌گوییم ناموفق چند دلیل دارد: اول اینکه وقتی می‌گوییم فیس‌لیفت، انتظار داریم که خودرو سابق را با چهره بهتری ببینیم اما سایپا با اغراق بیش از اندازه در ظاهر خودرو (به خصوص در سپر جلو) به جای آنکه حس جوانی و اسپرت را به مشتریان القا کند، حس و حال محصولی فیک را به بیننده‌اش تلقین کرد! ضمن اینکه طراحی بسیار ضعیف قسمت عقب، عدم ارتقای کیفیت کابین و تغییر مختصر داشبورد باعث شده تا این روزها تمایل مشتریان به تیبا همچنان بیشتر از ساینا باشد. اما امروز قصد معرفی ساینا را نداریم! سایپا درصدد است تا با عرضه ساینا اتومات نظر مشتریان را دوباره به سمت این خودرو جلب کند.

کمپانی پانج در ابتدای ۲۰۱۶ تمام سهامش را به شرکت چینی Yinyi Group فروخت. بعد از این ماجرا، پانچ قرار است در ۵ سال آینده، پرسنلش را از ۳۰۰ به ۷۰۰ نفر افزایش دهد. همچنین ظرفیت تولید سالیانه پانچ قرار است از ۳۰۰ هزار واحد به یک میلیون واحد افزایش یابد.

گیربکس ساینا اتومات را کمپانی بلژیکی Punch تولید کرده و از نوع CVT با چهار دنده است. مشخصات دیگری از ساینا در دست نیست اما مدیران پانچ می‌گویند این گیربکس ۱۳۰۰ یورو قیمت دارد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که ساینا اتومات حداقل ۵ میلیون تومان گران‌تر از ساینا دستی باشد. علاوه‌بر تغییر گیربکس، ساینا اتومات قرار است به ویژگی‌های جدیدی مجهز شود مانند:

کروز کنترل
فرمان برقی

عرضه ساینا اتومات اواخر امسال آغاز می‌شود و از سال ۹۶ نیز ساینا هاچ‌بک با گیربکس اتومات روانه بازار خواهد شد. احتمالا قیمت ساینا هاچ‌بک حدود ۳۱ میلیون تومان و مدل اتومات آن نیز حدود ۳۶ میلیون تومان خواهد بود.

– کالایاب خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مجتبی می گوید

    آقا مردم خسته شدن از سمند و پژو. همین پژو پارس الکی الکی بعضیها بزرگش میکنن. .بخدا قسم پسر همسایمون پژو پارس داره با۲۶۰۰کیلومتر کارکرد در حین رانندگی فرمون قفل میشه یا خدا این مصیبت بزرگیه براتون ایران خودرو. حالا یکی بیاد بگه ساینا وتیبا بی کیفیتن بخدا دروغ چون دیدن این دو ماشین استقبال زیادی دارن میخوان ساینا را بدنام کنن. ولی ساینا ثابت کرد که بهترین است. .

  2. HOSSYN می گوید

    اتفاقا ماشین ساینا خیلی خیلی عالیه واستقبال خوبی داره وهرکسی ساینا خریده راضی هست ..بابا ساینا تابحال هیچ مشکلی کسی ازش ندیده. چرا اصرار دارید خرابش کنید . خیلی باکیفیت وایمنترین ماشین ایرانی فقط ساینا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.