علت تفاوت قیمت تیپ‎های مختلف مزدا ۳ چیست؟

0

مزدا ۳ خودرویی در کلاس سدان و محصول کارخانه مزدا ژاپن است

فهرست مطالب

این خودرو در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ به عنوان جانشینی برای مزدا ۳۲۳ معرفی شد.

نسل اول مزدا ۳ بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در ژاپن تولید شده و از همان ابتدا به دلیل کارایی، هندلینگ و کنترل، نمای ظاهری و داخلی مورد توجه قرار گرفت. نسل دوم و سوم این خودرو نیز به ترتیب در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ معرفی شدند. در مورد فضای داخلی می‌­توان گفت که کیفیت خوب مواد بکاررفته در داخل خودرو و صندلی‌های نرم آن از اولین نکاتی است که توجه سرنشین را به خودش جلب می‌کند. رنگ کرم و مشکی بکار رفته در داشبورد و کنسول و فرمان این خودرو نیز کیفیت بالایی دارد. نکته مثبت در طراحی کنسول این خودرو این است که طراحی تمیز و مرتبی دارد و سعی شده تا از کلید و دکمه‌های بزرگ و بدنما استفاده نشود.

سیستم صوتی خودرو نیز علی‌رغم اینکه در طراحی آن از نمایشگر بزرگی استفاده نشده، جلوه خوبی دارد.

مزدا۳ دارای ۳ تیپ مختلف در بازار خرید و فروش خودرو بوده و به دلیل تفاوت­ آپشن­‌هایی که بین این تیپ­‌ها وجود دارد قیمت آن­ها متفاوت می­باشد. اگر قصد خرید خودرو مزدا ۳ را دارید نیاز است تا با تفاوت­ تیپ­های مختلف و قیمت­های آن­ها آگاهی داشته باشید که این مقاله به بیان آپشن­های این سه تیپ و تفاوت قیمتی آن­ها پرداخته است.

تیپ۱:

دسته‌­دنده PVC

فرمان پلی-اورتان

رادیو پخش کاست و CD

تیپ۲:

دسته­‌دنده چرمی

فرمان با روکش چرمی

رادیو پخش CD و CD Changer

گرم­کن صندلی

سقف شیشه‌­ای (Sunroof)

تیپ۳:

دسته‌­دنده چرمی

فرمان با روکش چرمی

رادیو پخش CD و CD Changer

گرم­کن صندلی

سقف شیشه­‌ای (Sunroof)

برف‌­پاک­‌کن اتوماتیک با حسگر باران

سپر و جلو پنجره اسپورت

چراغ جلو با قابلیت روشن – خاموش اتوماتیک

جدول زیر قیمت تیپ­­‌های ۱ تا ۳ را در بازار نشان می­دهد.

علت تفاوت قیمت تیپ‎های مختلف مزدا 3 چیست؟

همانطور که در جدول فوق ملاحظه می­‌شود افزوده شدن سانروف و گرمکن به تیپ ۲ باعث شده است که قیمت سال‌­های مختلف حدود ۲ میلیون تومان گرانتر از تیپ ۱ باشد و در مورد تیپ ۳ نیز افزوده شدن برف­‌پاک­‌کن اتوماتیک با حسگر باران، سپر و جلو پنجره اسپورت و چراغ جلو با قابلیت روشن – خاموش اتوماتیک، یک اختلاف قیمتی تقریبا ۴ میلیونی نسبت به تیپ ۲ بوجود آورده است. شایان ذکر است که مزدا ۳ جدید دارای تیپ ۴ نیز می­باشد و به مراتب دارای قیمتی بیشتر از این تیپ‌­ها می­باشد.

منبع:جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.