بررسی تخصصی لکسوس مدل NX200t + عکس و مشخصات

0

بررسی لکسوس NX300h/NX200t

فهرست مطالب

 در این مقطع از زمان تنوع کراس اوور ها بسیار زیاد شده است، هیچ کمبودى در انتخاب میان SUV هاى جمع و جور وجود ندارد، حتى براى کسانى که خواهان نمونه هاى لوکس هستند. مدل NX شامل هر دوى این ویژگى ها مى شود، هم مقرون به صرفه است و هم لوکس و مد روز. تمام این ها ثابت مى کنند که این مدل لکسوس در صف خودروهاى محبوب قرار دارد. در سال ٢٠١۶، تعداد NX هاى به فروش رفته در ایالات متحده به ۵۴٨٨۴ دستگاه رسید ١٧۵٩۵ دستگاه بیشتر کوچکترین سدان لکسوس یعنى IS.

لکسوس این خودرو را در دو ورژن ارائه مى دهد. مدل NX200t که داراى موتور توربوشارژر ٢ لیترى، چهار خطى است که ٢٣۵ اسب بخار قدرت و ٢۵٨ پوند فوت گشتاور تولید مى کند. این خودرو داراى گیربکس ۶ سرعته ى اتوماتیک است که نیرو را به ۴ چرخ این خودرو انتقال مى دهد. براى خریدارانى که به دنبال ویژگى هاى بیشترى هستند، مدل F Sport  داراى یک سیستم تعلیق اسپورت، جلوپنجره ى تهاجمى تر، صندلى هاى اسپورت به همراه یک g-force meter در قسمت نمایش اطلاعات رانندهاست. مدل NX300h یک SUV سایز کوچک هیبریدى است که از یک موتور ٢/۵ لیترى ۴سیلندر همراه با دو موتور برقى استفاده مى کند و ١٩۴ اسب بخار قدرت دارد. همچنین داراى گیربکس اتوماتیک متغییر پیوسته (CVT) است.

چه چیزى جدید است؟

لکسوس مدل NX را در سال ٢٠١۵ معرفى کرد و براى نمونه ى سال ٢٠١٧ فقط در آن چند تغییر قابل ذکر است. در مدل NX300h به جاى انتقال قدرت به دو چرخ جلو، قدرت به چهار چرخ منتقل مى شود. رینگ هاى جدید ١٨ اینچى به عنوان یک آپشن براى افزایش جذابیت بیرونى مدل هاى NX200t و NX300h در نظر گرفته شده اند. همچنین دو رنگ جدید (Ultrasonic Blue Mica2.0 و Molten Pearl) براى مدل NX200t F Sport قابل سفارش است. مدل NX200t در حال حاضر با نام NX Turbo نیز شناخته مى شود. براى نمونه هایى که مجهز به سیستم نویگیشن اختیارى نیستند، NX به صورت استاندارد داراى Scout GPS Link است. با استفاده از آن مى توان تلفن همراه را به یک صفحه ى نمایش ٧ اینچى متصل کرد و از نویگیشن تلفن همراه استفاده کرد.

آنچه که ما در این خودرو دوست داریم

‏ NX به دلیل سوارى بسیار راحت و سیستم تهویه اى که دارا است، بسیار طرفدار دارد. این دو ویژگى باعث شد که در تست این خودرو با رقبایش رتبه ى دوم را کسب کند. زمانى که ما این خودرو را با رقیبانش یعنى BMW X1 و مرسدس بنز GLA250 مقایسه کردیم، لکسوس داراى راحت ترین صندلى ها هم در عقب و هم در جلو بود. در این زمینه صندلى هاى BMW در ردیف جلو و عقب فاصله ى کمى از هم دارند و راحتى صندلى هاى لکسوس را ندارند. صندلى هاى اسپورت در مدل F Sport حتى راحتى بیشترى دارند، اما همین صندلى ها به تنهایى ٢١٠٠ دلار بر قیمت خودرو نسبت به صندلى هاى مدل پایه مى افزاید. شتابگیرى در مدل NX200t بسیار عالى است. گیربکس ۶ سرعته ى این خودرو باعث تعویض یکپارچه ى دنده ها مى شود. در مدل NX300h  از لحاظ مصرف سوخت بسیار به صرفه تر از مدل پایه است.

چه چیزى در این خودرو را دوست نداریم

در آزمون مقایسه ى فوق، نمونه ى ٢٠١۶ NX200t F sport ثابت کرد که نمى تواند با مرسدس و بی ام و رقابت کند. این خودرو در تست شتاب جانبی به مسافت ۹۱ متر به عدد  ٠/٧۶ جى رسید، در حالى که این عدد براى BMW X1 ٠/٨۶ جى بود. در تست شتابگیرى NX200t در مدت زمان ٧/١ ثانیه سرعتش از صفر  به ۹۶ کیلومتر  در ساعت رسید، دقیقاً یک ثانیه بیشتر از مرسدس GLA250 4MATIC. نمونه ى NX300h چهار چرخ متحرک حتى شتاب کمترى داشت. سرعت این خودرو در مدت زمان ٨/٨ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید. این اعداد نمى توانند رانندگان علاقه مند را راضى کنند. بر خلاف داخل لوکس این خودرو، NX یک مشکل ارگونومیک دارد. صفحه ى نمایش این خودرو در وسط کنسول قرار دارد که راه اصلى براى ارتباط با سیستم ها است،( بعضى بخش ها با صدا نیز کار مى کنند.) اما در هنگام رانندگى کار کردن با این صفحه ى نمایش که بسیارى از اطلاعات خودرو را نشان مى دهد و کنترل بسیارى از بخش هاى خودرو با آن انجام مى گیرد، بسیار سخت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.