خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی بدون راننده تسلا برای تاکسیرانی دبی+ قیمت

0

خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی بدون راننده تسلا برای تاکسیرانی دبی+ قیمت

دبی با خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی بدون راننده “تسلا” به نخستین ناوگان تاکسیرانی بدون راننده جهان تبدیل می‌شود.

به موجب قرارداری که میان مقامات دبی و کمپانی آمریکایی “تسلا” امضا شد، این شیخ‌نشین ثروتمند که زمانی نه چندان دور بادیه‌نشین بود، ۲۰۰ دستگاه خودروی بی‌نیاز از راننده مدل‌های “اس” و “ایکس” را از این کمپانی آمریکایی خریداری می‌کند.

خرید 200 دستگاه خودروی تسلا برای تاکسیرانی دبی!+ تصاویر

مقامات حمل و نقل جاده‌ای دبی اعلام کردند این خودروهای بدون راننده در ناوگان تاکسیرانی شهر به خدمت گرفته می‌شوند.
مقامات دبی قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم ۲۵ درصد از سفرهای درون شهری را به خودروهای بی‌نیاز از راننده یا خودران واگذار کنند. مدل‌های انتخاب شده از سری خودروهای نسل دوم تولیدات تسلا هستند که با ارتقاء سامانه “اتوپایلت” در آن‌ها تقریبا به مرحله “تمام‌خودران” رسیده‌اند.
مقامات دبی اخیرا کلیپ تبلیغاتی را منتشر کردند که در آن از یک خودروی تسلا مدل “اس” به عنوان تاکسی استفاده شده بود. نقشه مجازی تمام شهر دبی در اختیار این خودروی هوشمند قرار گرفته و این خودرو نیز به راحتی مشغول جابه‌جایی مسافر است.
خرید 200 دستگاه خودروی تسلا برای تاکسیرانی دبی!+ تصاویر

گفته می‌شود مذاکرات اولیه برای خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی بدون راننده تسلا در حاشیه برگزاری اجلاس دبی میان “مطر الطایر”، رئیس حمل و نقل جاده‌ای دبی، با “ایلان ماسک”، بنیانگذار شرکت تسلا موتورز، انجام شد. سپس ثبت سفارش ۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت گرفت.

خرید 200 دستگاه خودروی تسلا برای تاکسیرانی دبی!+ تصاویر

خودروهای تسلا از چندی پیش وارد بازار امارات متحده عربی شده بودند. به زودی مرکز سرویس این نوع از خودروهای آمریکایی در دبی افتتاح خواهد شد.

قیمت مدل‌های “اس” از ۷۵ هزار دلار و مدل “ایکس” از ۱۳۲ هزار دلار آغاز می‌شود که به نسبت امکانات ممکن است افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود کار تحویل خودروهای خریداری شده دبی از تسلا، ماه ژوئیه آغاز شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.