آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
خانه » اخبار مهم » جزئیات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو

جزئیات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو

جزئیات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو

جزئیات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد با تشریح جزییات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو، گفت: از ابتدای دی ۹۷ خودروهایی قابلیت تولید در کشور دارند که مطابق با استانداردهای جدید باشند و تولید خودروهای فاقد این شرایط متوقف خواهد شد.

وحید مرندی مقدم در یک نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه سال آینده ۱۱ استاندارد جدید در صنعت خودروسازی اجرایی می‌شود و ۲۲ استاندارد جدید نیز از ابتدای دی ۹۷ در کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای جدید خودروسازان نیز با استانداردهای جدید تولید می‌شوند، افزود: ۵۲ استاندارد فعلی در صنعت خودرو به روز رسانی شده و علاوه بر این ۲۱ استاندارد جدید به تعداد قبلی اضافه شده است.

مرندی مقدم ادامه داد: اگر تولید تعدادی از خودروها از ابتدای دی ۹۷ با استانداردهای جدید همخوانی نداشته باشد از ادامه تولید آنها جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی تولید برخی خودروهای فعلی از ابتدای دی ۹۷ قابلیت مطابقت با استانداردهای جدید را ندارند و نیازمند تغییر پلتفرم هستند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد تصریح کرد: خودروسازان گفته‌اند که تغییر پلتفرم این خودروها هزینه‌بر است و به نفع آنها است که تولید این خودورها را کنار بگذارند و خودروهای جدید را طراحی و تولید کنند.

وی توضیح داد: بیشتر موارد استانداردهای جدید مربوط به مسائل ایمنی، ترمز پیشرفته اضطراری، ترمزگیری، هشدار تغییر مسیر حرکت خودرو و سیستم‌های هشداری خودرو، حفاظت از عابر پیاده، محدوده کننده سرعت و همچنین تجهیزات ضد سرقت می‌شود.

مرندی مقدم در پاسخ به این سوال که به این ترتیب تولید پژو ۴۰۵ و پراید باید متوقف شود، گفت: من نامی از خودروهایی که تولید آنها باید متوقف شود نام نمی‌برم ولی خودروسازان اگر تغییر پلتفرم برایشان صرفه نداشته باشد باید به سمت تولید خودروهای جدید بروند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه درمورد استاندارد بودن تجهیزات برق در اهواز و مشکل ایجاد شده در زمینه خاموشی‌های این شهر نیز گفت: هر کالایی در  ابتدای تولید باید مجوزهای استاندارد را دریافت کند اما بعد از آن، سازمان استفاده کننده باید بر این محصولات نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: مشکل اهواز ناشی از مسائل زیست محیطی بود و ربطی به استاندارد بودن یا نبودن تجهیزات برق نداشت.

مرندی مقدم تاکید کرد: قطعا تجهیزات مصرفی،‌ استاندارد بوده‌اند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد در پاسخ به این سوال که چرا استانداردهای جدید تولید خودرو با تاخیر اعمال می‌شوند و دلیل فرصت دو ساله به خودروسازان چیست؟ گفت: همه چیز برعهده سازمان استاندارد نیست، بلکه یک زنجیره حاکم است.

وی افزود: تا زمانی که کالایی طبق استاندارد تولید شود، آن را قبول می‌کنیم.

مرندی مقدم ادامه داد: دلیل تصادفات فقط خودرو نیست، بلکه نیروی انسانی در تصادفات نقش مهمی دارد و البته جاده و خودور نیز در این میان نقش دارند ولی مهمترین مساله فرهنگ رانندگی است.

پیروزبخت در مورد استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر پردیس نیز گفت: تا زمانی که این آسانسورها استاندارد نباشند، اجازه بهره‌برداری از آنها را نمی‌دهیم.

وی همچنین با انتقاد از کم‌کاری چینی‌ها در اجرای تفاهم‌نامه مربوط به استاندارد محصولات چینی، گفت: قرار است این تفاهم‌نامه به روز رسانی شود و مقررات جدیدی به آن اضافه شود.

وی توضیح داد: یکی دو سال اول اجرای این تفاهم‌نامه، چینی‌ها آن را اجرا می‌کردند اما بعد از آن در زمینه استانداردسازی محصولاتشان همکاری نکردند که پیگیر حل این مشکل هستیم.

پیروزبخت همچنین درمورد ادام موازی‌کاری سازمان ملی استاندارد با وزرات بهداشت نیز گفت: این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی در پایان با اشاره به ممنوعیت ایجاد شده برای تردد ایرانی‌ها به آمریکا به دنبال دستور ترامپ، گفت: با این ممنوعیت امکان حضور دبیر و رئیس یکی از کمیته‌های فنی سازمان بین‌المللی استاندارد در اجلاس این کمیته در آمریکا وجود نداشت که با نظر و خواست سازمان بین‌المللی استاندارد، برگزاری این اجلاس از آمریکا به فرانسه منتقل شد.

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است