کمی درباره h30 cross ؛ اختاپوس چینی+ مشخصات

0

کمی درباره h30 cross ؛ اختاپوس چینی!

فهرست مطالب

ایران خودرو، ساپیا و بسیاری از شرکت هایی که پیش از این به تولید خودروهای معمول و بعضا اروپایی می پرداختند، مدتی است سنگ بازار چین را به سینه می زنند.

تصویر کمی درباره h30 cross ؛ اختاپوس چینی!

 این مساله به دلیل نیاز اندک تولید خودروهای چینی به سرمایه گذاری است.

اچ۳۰ کراس، که یک کراس اوور کوچک است که نام دانگ فنگ و لوگوی آن را بر پیشانی دارد. البته این نام، در ایران یادآوری سابقه خوشی نیست. شاید بسیاری از ما به یاد داشته باشیم که کامیون های شرکت دانگ فنگ، به دلیل اختلال در سیستم ترمز تصادفات مرگبار قابل توجهی را به وجود آورد. اکنون این برند خودرویی، با وجود بدنامی بین ایرانیان، توانسته در بازار کامیونت و خودروهای سواری هم وارد شود.

اچ ۳۰ کراس در کشور چین با نام Fengshen H30 Cross شناخته می شود. اچ ۳۰ کراس که بر طرح پایه پژو ۳۰۸ سوار است و موتور پژو ۲۰۶ را در دل دارد با گیربکس اتوماتیک شرکت دیگری به بازار عرضه می شود. البته این تنها محصول سواری این شرکت نیست. وانت ریچ که توسط پارس خودرو به فروش می رسد نیز یکی از این محصولات شرکت دانگ فنگ در ایران است. البته این مدل خودرو، بی کیفیت ترین مدل از خودروهای سواری در شرکت دانگ فنگ است که می‌توان توجیه قیمت تولید ارزان را برای آن بین نمود.

در ظاهر، شاید اولین چیزی که به نظر بیننده بیاید، محافظ های قطور روی گلگیر است. این موضوع با اینکه به زیبایی خودرو ضربه زیادی زده است و می تواند در زمان فروش با جلوگیری از افت قیمت خودرو کارکرده شما، سود شما را از معامله بالاتر ببرد!!

از پشت، شاید لفظ زشت را به یاد شما بیاورد. طبیعتاً کپی برداری بسیار ناشیانه از ولوو و کشیدن چراغ ها تا سقف خودرو با وجود عرض زیاد، ضربه بسیار زیادی به زیبایی این خودرو زده است. مابقی بخش های بدنه خودرو نیز، کلمه زیبا را به ذهن متبادر نمی کند.

در داخل می توانید به خوبی طراحی پژویی را مشاهده کنید. تنها کافی است یکی از ارزان ترین مدل های پژو یعنی ۳۰۱ را جستجو کنید تا متوجه شباهت سادگی داخلی این خودرو با همتای فرانسوی شوید.

صندوق عقب با ظرفیت ۴۱۷ لیتر، می تواند برای یک خانواده کم جمعیت گزینه مناسبی باشد که البته می توان با خواباندن صندلی عقب، این حجم را تا ۱۱۳۰ لیتر افزایش داد که یکی از مزایای این خودرو محسوب می شود.

پیشرانه این خودرو با ۱۶۰۰ سی سی که از پژو ۲۰۶ برداشته شده است، می تواند ۱۰۵ اسب بخار تولید کند و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور ایجاد کند که در نمونه های ۲۰۶ و رانا پاسخ خوبی داده است.

این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴ دنده، می تواند تا ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و مصرف سوخت اسمی ۶.۱ را به نمایش بکشد. شتاب این خودرو نیز با ۱۲.۵ ثانیه، عدد چشمگیری در سرعت گیری محسوب نمی شود.

با اندکی بررسی در نظرات مصرف کنندگان این خودرو، می توان دریافت که دارندگان آن با وجود مشکلات ذکر شده، از وضعیت کلی آن رضایت دارند و آن را یک خودرو مناسب ارزیابی کرده اند.

حال شما باید بررسی کنید که با توجه به قیمت امروز این خودرو که معادل ۵۱ میلیون تومان است، با تفاوت های موجود با ۲۰۶ و همچنین رقیبی نظیر رنو ساندرو، خریدی به صرفه است یا خیر!؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.