آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ ماشین + تصاویر

0

 آموزش صافکاری و رفع فرو رفتگی بدون رنگ

فهرست مطالب

رفع فرورفتگی و صافکاری بدنه ماشین بدون رنگ

یکی از دردسرهای امروزه خیلی از افراد ، هزینه های مربوط به ماشین است مخصوصا زمانی که تصادف کنید مجبور هستید هزینه های زیادی را برای برطرف کردن خسارت متحمل شوید از این رو ما قصد داریم ۷ راه آسان و کاربردی برای از بین بردن فرورفتگی و صافکاری بدنه ماشین بدون نیاز به رنگ را امروز به شما آموزش دهیم. با استفاده از روش های متعددی که در زیر به شما آموزش میدهیم میتوانید براحتی فرو رفتگی بدنه خودرو را در محیط خانه برطرف نمایید.

۷ روش صافکاری و رفع ضربه خوردگی خودرو بدون نیاز به رنگ

Seven Easy Ways to Fix Car Dents at Home Without Ruining the Paint

ما در زیر قصد داریم ۷ روش از مبتدی تا حرفه ای برای  رفع فرورفتگی بدنه خودرو را در زیر آموزش دهیم. ما را در ادامه همراهی نمایید :

استفاده از پیستون ( تلمبه ظرفشویی )

شما میتوانید با استفاده از پیستون ( تلمبه کوچک دستی ) ، فرو رفتگی را برطرف کنید و خودتان صافکاری با دستگاه مکش را براحتی و در منزل انجام دهید. بسته به سایز فرورفتگی میتوانید از پیستون های سایز متوسط یا بزرگ استفاده کنید. برای اینکار پیستون و دنده های پیستون را با کمی آب پر کنید و سپس بر روی فرو رفتگی قرارداده و هل دهید و به سمت بیرون بکشید تا زمانی که فرو رفتگی به جای اول خود برگردد.

method-1

دقت داشته باشید باید با تلمبه مخصوص ظرفشویی اینکار را انجام دهید و از پیستون های مخصوص توالت استفاده نکنید.

نتیجه تصویری برای صافکاری خودرو

استفاده از آب جوش

اگر روش بالا برای شما کارساز نبود ، اینبار راه حلی دیگر را تست کنید. مقداری آب جوش تهیه کرده و سپس روی ناحیه فرو رفته بریزید و دوباره طبق مرحله بالا مکش را با استفاده از پیستون انجام دهید. فراموش نکنید به محض اینکه آب جوش را ریختید سریعا عمل مکش را انجام دهید چون ظرف چند ثانیه حرارت آب جوش روی پلاستیک خنک خواهد شد.

method-2

شما میتوانید چندین بار اینکار را تکرار کنید تا فرو رفتگی به صورت کامل برطرف شود.

استفاده از سشوار و هوای فشرده

یکی دیگر از راه حل ها ، استفاده از سشوار برای صافکاری ماشین و رفع تورفتگی بدنه خودرو است. البته اگر میخواهید بدانید با سشوار میتوانید چه کارهای دیگری انجام دهید توصیه میکنیم ،

نتیجه تصویری برای صافکاری خودرو

ابتدا ناحیه فرو رفته را با سشوار و بالاترین درجه به خوبی گرم کنید تا گرما به کل ناحیه موردنظر گسترش پیدا کند. به محض اینکه پلاستیک به خوبی گرم شد سریعا مخزن هوای فشرده را به صورت وارونه در دست گرفته و به همان ناحیه اسپری کنید. این گرم و سرد شدن پلاستیک باعث میشود ناحیه فرو رفته دوباره به جای اول خود بازگردد.

method-3-2

استفاده از یخ خشک

در درجه اول بخ خشک به عنوان عامل خنک کننده محسوب میشود اما یکی دیگر از کاربردهای آن برای برطرف نمودن تورفتگی بدنه ماشین است. فراموش نکنید از برخورد یخ خشک با پوست دستتان جلوگیری کنید و هنگام استفاده حتما از دستکش استفاده نمایید.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، یخ خشک را در محل فرو رفتگی نگه داشته و به کل محل آسیب دیده بمالید. اینکار را باید چندین بار تکرار کنید بعد از اینکه کل محل تورفتگی را به یخ خشک آغشته کردید ۵ دقیقه صبر کنید و مجددا اینکار را تست کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

dryicerepair2

اگر باز هم اینکار جواب نداد میتوانید این روش را با راهکارهای بالا مخلوط کنید. یعنی میتوانید ابتدا محل موردنظر را با سشوار گرم کرده و سپس از یخ خشک استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی

استفاده از یک دستگاه مکش با قدرت متناسب تا بتواند فرورفتگی را برطرف کند یکی دیگر از راه حل ها است. اما شما میتوانید با جاروبرقی و یک گلدان هم اینکار را انجام دهید.

method-4

همانطور که در تصویر زیر مشخص است ابتدا انتهای گلدان را سوراخ کرده و گلدان را بر روی فرورفتگی موردنظر قرار میدهیم سپس لوله جاروبرقی را بر روی سوراخ انتهای گلدان گذاشته و جاروبرقی را روشن میکنیم تا همان کار دستگاه مکش اتفاق بی افتد.

method-4-2

استفاده از چسب ، رولپلاک چوبی و میخ

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است شما میتوانید با استفاده از چند رولپلاک چوبی ، میخ و چسب ، ماشین خود را بدون رنگ صافکاری کنید. ابتدا دو میخ در دوطرف رولپلاک فرو کرده و سپس با استفاده از چسب گرم انتهای رولپلاگ را آغشته کنید و روی محل فرورفتگی بدنه قرار دهید.

method-6

بسته به میزان سایز فرورفتگی چندین روپلاک را با چسب روی بدنه ماشین بچسبانید سپس صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. حالا نوبت آن است که با استفاده از میخ های دوطرف رولپلاک ، آنها را به سمت بیرون کشیده تا هر قسمت از فرورفتگی به حالت اولیه برگردد. قبل از انجام اینکار حتما از خشک و سفت شدن چسب انتهای رولپلاک مطمئن شوید.

method-6-2

استفاده از ابزار تخصصی

اگر شما با استفاده از روش های بالا نتوانستید موفق شوید میتوانید با استفاده از ابزار Simoniz Pops-a-Dent kit اینکار را براحتی انجام دهید. البته اگر بخواهید برای اینکار کمی هزینه کنید و این وسیله را خریداری نمایید مسلما این ابزار تخصصی شما را در رفع فرورفتگی بدنه خودرو کمک خواهد کرد.

method-8

تجربه و نظر شما ؟

امروز با آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدنه خودرو بدون رنگ با شما همراه بودیم، اگر شما هم در این زمینه مهارت و یا تجربه ای خاصی دارید، میتوانید از طریق دیدگاه در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نتیجه تصویری برای صافکاری خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.