بیش از اندازه باد کردن تایر چه آسیبی به لاستیک می رساند ؟

0

اگر تایر خودرو بیش از اندازه باد شود چه آسیبی به خودرو و لاستیک می زند؟

این یک تصور اشتباه است که زیاد باد کردن تایرهای خودرو فرمانپذیری آن را بهبود می بخشد و باعث بهره وری بهتر از سوخت می شود. در واقع زیاد باد کردن تایر خودرو برای آن مضر است و حتی می تواند خطرناک باشد.

برای بهبود فرمانپذیری خودرو و بهبود مصرف سوخت، فشار تایر باید بر اساس فشاری باشد که کارخانه اعلام کرده است. فشار بهینه ی تایر خودرو را کارخانه ی سازنده ی خودرو مشخص می کند. این فشار براساس تست ها و آزمایش های انجام شده برای هر مدل مشخص می شود، برای این کار عوامل زیر را در نظر می گیرند:

١- سایش تایر و طول عمر عاج تایر

٢- راحتی رانندگی

٣-راندمان سوخت

۴-فرمان پذیری

تصویر مرتبط

افزایش فشار هوای داخل تایر بیش تر از چیزی که کارخانه ی سازنده توصیه کرده است به دلایل زیر مناسب نیست:

١-تایرها زودتر فرسوده می شوند. زمانی که فشار داخل تایرها را افزایش می دهید، باعث می شود که قسمت مرکزی تایرها زودتر از بقیه ی قسمت ها دچار فرسایش شود. در این حالت ها ممکن است تایرها نصف حالت نرمال خود عمر کنند.

تصویر مرتبط

٢-فشار زیاد داخل تایرها می تواند باعث از دست رفتن چسبندگی شود، حتی در شرایط عادی، در این حالت خودروی شما بیشتر در معرض از دست دادن چسبندگی قرار می گیرد و باعث ایجاد تصادف می شود. این امر به ویژه در آب و هوای زمستان بیشتر قابل توجه است.

٣- فشار زیاد داخل تایر باعث سخت شدن رانندگی می شود و باعث ایجاد ضربه به خودرو و سرنشینان می شود. در نتیجه شما تمام دست اندازهای خیابان را حس خواهید کرد.

به دلایل امنیتی، هیچ وقت این کار را انجام ندهید زیرا باعث افزایش فشار به کنار لاستیک خودرو می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.