بیوگرافی دکتر سید محمود انوشه روانشناس با عکس

0

سید محمود انوشه متولد 1343 در امیدیه اهواز ، روانشناس سخنران است .فارغ التحصیل لیسانس دامپروری و دکترای روانشناسی از لبنان می باشد که بعنوان متخصص تیپولوژی مدتی مشاور وزیر فرانسه بود و حالا محقق و سخنران است.

بیوگرافی محمود انوشه همسر محمود انوشه بیوگرافی افراد مشهور بهترین روانشناس سخنان انگیزشی چیست زندگی افراد معروف جالب و خواندنی

در یک خانواده پرجمعیت با 11 خواهر و برادر در امیدیه اهواز به دنیا آمد ، اصالت بختیاری دارند و مادرش خانه دار و پدرش دیپلمه زبان انگلیسی و کارمند شرکت نفت بود.

بخاطر شغل پدر مقاطع مختلف در شهرهای آبادان ، اهواز و ماهشهر زندگی کردند و در جنگ تحمیلی یکی از برادرانش به شهادت رسیده است.

از همان دوران کودکی حسن کنجکاوی در من بود به همین خاطر از 7 – 8 سالگی بصورت خیلی جدی خواندن انواع مختلف کتاب را شروع کردم.

شاید باور نکنید اما در 9 سالگی دو جلد از کتاب «بینوایان» ترجمه حسن شهبار زا خواندم و خدا می داند در تنهایی هایم برای ژان والژان چقدر گریه کردم.

در کلاس چهارم و پنج دبستان کتاب های پرویز قاضی سعید ، مایک هامر و ر اعتمادی را شروع کردم و بعد اومدم به سمت کتاب خاک پرلس باک، مارگارت میچل ، بر باد رفته ، کلبه عمو تام و …

در دوران جوانی به سمت مطالعه ادیان و آئین های مختلف کشیدم شدم ، مثلا جندین بار اناجیل مختلف و حتی انجیل برنابا رو مطالعه کردم .تورات ، تلموز را هم خواندم تا جایی که دچار بحران و آشفتگی شدیدی شدم.

از عرفان تا قرآن

روزها گذشت تا زمانی که یک روز از محله الحمراء بیروت عبور می کردم که با شعر فارسی روی تخته در مغازه یک ارمنی روبرو شدم که زندگی ام را متحول کرد.

آن جمله این بود «جان چو دیگر شد جهان دیگر شود» یعنی (حالت که عوش بشه دنیا عوض میشه) ، از آن روز از دریچه عرفان به سمت قرآن میل پیدا کردم.

11 بار قرآن خواندم

من 11 بار قرآن را مطالعه کردم اما هر بار با نگاه دیگر و سایز خودم ، من معتقدم که قرآن ، اتاق بینایی سنج است و آنرا باید با ظرفیت ، حالت و حس خود بخوانیم.

خانواده سالم از نظر من

ملاک من برای تشخیص یک خانواده سالم نماز صبح است ، اولا نماز صبح را میخوانید یا نه؟ ثانیاً نماز صبح را در اول وقت میخوانید یا آخر وقت یا قضای آن را میخوانید!

این ها رمز موفقیت یک خانواده است ، اگر انسانی نماز صبح اش را بدون هیچ ادعایی هر روز ادا کند میتواند به آرامش و موفقیت دست پیدا کند.

علاقه به زبان تا فرانسه

دکتر محمود انوشه مدت کوتاهی بعنوان مشاور وزیر فرانسه فعالیت داشت و حالا بعنوان یک تیپولوژیک با قدرت گفتار خود زبانزن خاص و عام است.

ایشان در هنگام صحبت کردن ، حرکات بدن خود را با گفتارش هماهنگ می کند که تاثیر زیادی در تحت تاثیر قرار دادن مخاطبینش دارد.

ازدواج

دکتر سید محمود انوشه سال ها پیش با یکی از هم کلاسی های خود در دانشگاه ازدواج کرده و متاهل می باشد و همسرش نیز از اساتید دانشگاهی می باشد.

درباره روابط دختر و پسر

نفس ارتباط بین دختر و پسر مادامی که در میدان آگاهی والدین باشد صحیح هست.

زمانی که با شما تماس می گیرند و ابراز علاقه می کنند شما در پاسخ بگویید اجازه می دهید من با مادرم مطرح کنم؟ اگر این پسر به مقصد ازدواج حرکت کرده باشد صد در صد این را خواهد پذیرفت.

اما اگر گفت اجازه بده ما مدتی باهم آشنا شویم زمانی که اوضاع روبه راه شد با والدینت مطرح کن باید متوجه شد این اشنایی تا کجاست ؟

قدم زدن ایرادی ندارد اما در صورتی که نفر سومی هم با شما باشد …

اشتباهاتم را می پذیرم

گاهی اوقات احساس می کنم فرد مصره برای این که عناد بورزد من به این رسیدم که معذرت خواهی شکست غرور نیست ، نمایش شعوره ، سعی کردم ازش به هر شکلی حتی اگر حق با من بود عذرخواهی کرده و بروم.

دوش آب سرد می گیرم

وقتی خیلی عصبانی می شوم ، معمولا پا میشم راه میرم یا خیلی میل به این دارم که گاهی اوقات دوش آب سرد می گیرم البته با آب ولرم دوش میگیرم بعد یه چند دقیقه این زیر آب دوش آب سرد می ایستم ، اونقدر که جیغ دادم و فریادم بلند می شود.

دبیر کلی سازمان ملل

تا ده پانزده سال پیش دلم میخواست که دبیر کل سازمان ملل باشم ، چون ماهی بیست و هفت هزار دلار حقوق می گیرد و فقط اظهار نگرانی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.